Niet meer aansluiten, zo te lezen zitten er slechte condensators in die persé vervangen moeten worden. Maak duidelijke foto's van de binnenkant.
En het A3 nummer is niet het typenummer, maak een duidelijke foto van het typeplaatje.
Type is B3W22A. Schema hier te vinden: http://www.radiodatabase.nl/toestellen/philips%20buizenradio%20na%20wo…
Als ik de foto's van hier bekijk: http://www.circuitsonline.net/forum/view/24112
Zie ik niet direct slechte condensators zitten. Allemaal keramisch spul dat vrij betrouwbaar is. Het ding is te modern voor de beruchte teerknollen. Met Philips toestellen van deze leeftijd heb ik ook nog geen problemen gehad met de voedingselco, oudere (jaren 50) toestellen willen dat wel eens hebben.
Ik zou het zoeken in vuile buis- en schakelaarcontacten. Geef er eens een paar tikken tegen. Als het probleem trillingsgevoelig is ben je al 'n heel eind en kan je gaan zoeken naar slechte contacten op de print enzo.
Ik heb ook eens een weerstand in een toestel van deze leeftijd gehad die kraakstoringen veroorzaakte, maar dat is vrij zeldsaam.
Ik zie dat je de schakelflipper voorop mist. Jammer, die missen helaas wel vaker. Dat is de bandschakelaar en aan-uitschakelaar.
Overigens, als je nog geen ervaring met buizenradio's hebt, besteed dan even een uurtje met het doorbladeren van deze pagina's: http://www.philipsradios.nl/tips-en-trucs/
Zeker geen teerknollen, maar toch even uitkijken met de foliecondensators. En idd krakende buisvoeten en contacten.
Overigens, misschien ten overvloede maar ik denk dat je niet veel ervaring met buizenapparatuur hebt: in dit toestel komen spanningen van rond de 250v gelijkspanning voor, met 'n stroom die de 100mA wel zou kunnen bereiken en waar ook nog 'n dikke elco achter staat.
Je kan daar een flinke tik van krijgen. Aard het toestel NIET als je aan het werk bent. Houd rekening met elco's die spanning vast kunnen houden. Wees je bewust van de onderdelen die aan de primaire kant van de trafo zitten.
Wees voorzichting, maar niet bang 
Kun je eens een duidelijke foto maken van dat ding in het midden wat er niet meer zo gezond uitziet.
En misschien eens de bovenkant van de behuizing afnemen en een foto van boven maken.
[Bericht gewijzigd door EL83 op (30%)]
Ik denk aan verkoolde of slecht contact makende pertinax buisvoeten.
Vooral die van de eindbuis el84 waarschijnlijk.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Idd corosie op contacten van de buisvoeten kan heel goed mogelijk zijn, het kan zelfs zo zijn dat de ruis en knallen afkomstig zijn van een slecht contact in de (hoog)spanning.
Nee, dat had je nog niet verteld 
Uit elkaar halen hoeft niet. Leg 'm op z'n kop (doe er wel een handdoek onder zodat er geen krassen op de bovenkant komen) en dan kan je het onderplaatje weghalen. Voor de meeste problemen hoeft ie niet uit elkaar
Mocht dat wel moeten: draaiknoppen er af, speaker lossolderen, de 4 chassisschroeven los, eventueel lampjes enzo los, en dan kan 't chassis er zo uit.
Vaak zitten ze met een schroefje vast. Zo niet, dan trekken. Als ze echt niet willen, dan proberen met kruipolie.
Maar ik verdenk toch echt buisvoeten en die kan je van bovenaf zien.
Die voetjes horen bruin en stevig te zijn, en niet zwart en afbrokkelend als je er op tikt.
Die laag zal wel beschermende lak zijn. Niets om je zorgen over te maken.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (12%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De onderkant van 'n buis is de sokkel. Buisvoetjes reinig je 't gemakkelijkst door de buis er een aantal keer in en uit te doen. Maar het belangrijkst is dat ie niet verkoold is, dat geeft grote problemen.
Niet blindelings dingen gaan vervangen, dat heeft geen zin. Controleer nou eens goed welk onderdeel trillingsgevoelig is, en soldeer dat dan na. Buisvoet eventueel vervangen door een mooie keramische buisvoet. Alle buizen voorzichtig heen en weer bewegen in de voet om de pinnetjes schoon te laten schuren.
Maar is die voet nou kapot/verkoold of niet? Ik heb vaak genoeg verbrande buisvoeten gezien, zelfs zo extreem dat het voetje met een schroevendraaiertje uit elkaar te peuteren was. Praktisch, want dan kan je pin voor pin desolderen.
Bij eind- en gelijkrichtbuizen is het verstandig om de buizen een klein stukje boven het voetje uit te laten steken (dus niet volledig in het voetje drukken)
Ten slotte: besteed eens een paar uurtjes aan het lezen van dit: http://www.philipsradios.nl/tips-en-trucs/
Veel fouten kunnen daarmee al verholpen worden.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (10%)]
Zoals op de achterwand aangegeven. Interne antenne voldoet voor midden en langegolf, voor de kortegolf moet je 'n externe hebben en voor FM ook.
Voor FM kan je een dipool aansluiten (300 ohm) of een spriet/draad van 75cm. Daarvoor moet je het lipje in de stand zetten zoals aangegeven op de achterwand.
Maareuh, is het ding nou trillingsgevoelig of niet? Iets zegt me dan er nog ergens een rot contact in zit, of dat de bandschakelaar vies is en een paar keer heen en weer geschakeld moet worden.
Ik weet niet hoe je van band schakelt zonder die knop...
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (21%)]
Je hebt meer dan alleen FM. Dat ding heeft lange, midden en kortegolf AM en 3m omroepband FM. En nog een grammofoonstand waarbij je er een grammofoon (met keramisch element) of CD speler, MP3 speler, PC of wat dan ook kan aansluiten.
Jij mist dat verchroomde ding voorop. Die vallen er op de een of andere manier vaak af. Je zult voorlopig even een alternatief daarvoor moeten zoeken dat op het asje past totdat je een origineel te pakken heb (plaats eens een gezocht-advertentie op www.gloeidraad.nl), anders kan je niet van band schakelen. In het midden van het asje zit de aan/uitknop.
Van band schakelen doe je door die brede knop te kantelen. Je zult dus iets er op moeten zetten zodat je die as 'n stukje heen en weer kan draaien.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (13%)]