Hallo,

Heb al het e.e.a. gelezen maar niet over de lavamat 52600 dus ik herkende hier niet direct mijn probleem.

Sinds vanmorgen werkt mijn aeg l52600 niet meer goed. Het begon eigenlijk met een beetje hoog snerpend geluid bij het centrifugeren.
Nu als hij met een wasbeurt bezig is en toe is aan het centrifugeren doet hij niks. Vanmorgen en zojuist is ook de stroom eruit geklapt tijdens de wasbeurt en het vermoeden is dat dit op het moment is als het wasprogramma aan het centrifugeren toe is. Na de stroom er weer opgezet te hebben staan de buitenste vier lampjes aan maar hij hervat het programma niet. Als ik dan het programma centrifugeren kies gebeurt er niks. De pomp werkt gewoon maar hij start niet met draaien van de trommel.

e kan zelfs daarna opnieuw een was aanzetten. De trommel draait dan links en rechtsom als normaal. Alleen op het punt van centrifugeren stopt hij er mee. De kleding dat erin zit voelt ook gewoon warm aan maar is dus nog doorweekt. Handmatig op centrifugeren zetten doet hij niks maar dan volgt er ook geen stroomuitval...uiteindelijk zie je dan het knopje "einde" 5 keer flikkeren...

Bekend bij iemand?

mvg

Marcel

het kan zijn dat de pressostaat denkt dat er nog water in de kuip staat , waardoor de trommel niet gaat centrifugeren .

de slang naar de pressostaat eens nazien en erin blazen kan duidelijkheid geven.

2: aeg is bekend om de snel slijtende koolborstels , als deze op zijn wil er nog wel langzaam gedraaid worden , maar centrifugeren gaat dan niet meer .

de uitval van de aardlek kan komen door het opgehoopte koolstof rond de borstels , als je deze vervangt , dan even met de borstel of perslucht erdoor om dit niet te laten terugkomen.

Hij doet het weer ! Nieuwe koolborstels...