het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Het Kruidvat biedt van 31 januari tot 12 februari een ultrasoonreiniger aan:

http://www.uploadarchief.net/files/download/kruitvat%20feb%202012.jpg

Misschien is het wat.... ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heb er zelf 1. Een aantal jaren geleden gekocht. Werkt goed. Vooral als je er een druppel schoonmaakmiddel bij doet. Gebruik die wel eens om koperwerk goed schoon te maken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 2 februari 2012 19:20:51 (47%)

Heb je dit specifieke model vincent? Hoe groot is dat? Kun je er een eurokaart in kwijt? Zoiets is ook super handig voor fluxresten na het solderen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ja heb dit specifieke model. Is ongeveer 20 centimeter lang. Als je er koper mee goed schoon krijgt krijg je dat er ook wel mee schoon. Heb dat ding ook wel eens gebruikt om ets middel te verwijderen. Maar kan het niet echt aanraden omdat toen het chroom werd aangetast.

Tidak Ada

Golden Member

Chroom ? Of bedoel je het RVS ? Dat bakje is toch van RVS, neem ik aan ? Maar ja, RVS wordt inderdaad door etsmiddel aangetast.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Sorry bedoelde ook rvs. Echter bij mij was het aangetast. Vergeet niet de vloeistof die erin zit na verloop van tijd best wel warm kan worden.

Warm? Zit er een verwarming in dat ding dan? Dat is dan best een luxe uitvoering!

Op 28 januari 2012 17:04:02 schreef vincent1971:
Ja heb dit specifieke model. Is ongeveer 20 centimeter lang.

Binnenmaat van het bakje bedoel je daarmee? Is dus 20 cm bij... 10cm?? En wat is de max vloeistof hoogte?

Als je er koper mee goed schoon krijgt krijg je dat er ook wel mee schoon.

Dat lijkt me ook, want ik neem normaal alles wat schoon moet mee naar het werk. Daar hebben we nog wel een alkalische reiniger (SWAS) erin zitten. Werkt uitmuntend, maar even naspoelen met demi-water.

If you want to succeed, double your failure rate.

5 cm ongeveer. Zal dat ding eens op gaan zoeken

Vandaag eindelijk een chipkit Max32 in huis gekregen. GRATIS.
Profiel aanmaken, ontwerp idee indienen.
www.chipkitchallenge.com

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 2 februari 2012 19:21:08 (59%)

Op 28 januari 2012 17:46:38 schreef vincent1971:
Vandaag eindelijk een chipkit Max32 in huis gekregen. GRATIS.
Profiel aanmaken, ontwerp idee indienen.
www.chipkitchallenge.com

Please note, All free chipKIT's have now been allocated, but you can still take part in this competition, by purchasing your own chipKIT.

leuk, ze zijn al op ;)
zo ben ik ook aan een gratis MBED gekomen :)

Op 28 januari 2012 17:45:20 schreef vincent1971:
5 cm ongeveer. Zal dat ding eens op gaan zoeken

Dan heb je het over de waterhoogte? En de breedte van de bak, is die zoals ik gokte ca 10cm?

En zit er inderdaad verwarming in? Staat niet genoemd in de advertentie namelijk.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Wordt de vloeistof niet warm vanwege de toegevoede ultrasone energie en misschien ook omdat hij als koeling voor de transducers fungeert ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het Kruitvat biedt bood van 31 januari 09:00 tot 12 februari 31 januari 09:03 een ultrasoonreiniger aan in Almere.

Vanmorgen om 09:00 bij 2 filialen geweest in Almere stad, de ene had ze niet gehad en verwachte ze ook niet meer, de andere had er maar 1 gehad en die heb ik nu. :-)

PS: Ze waren gisteren online bij kruidvat ook al uitverkocht.

Kun je er een eurokaart in kwijt?

Nee, want het bakje is ovaal.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 31 januari 2012 11:08:08 (10%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Hm, dat ging snel dan. Voorlopig dus maar m'n werkgever misbruiken :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Typisch Kruidvat: een lokkertje om je in de zaak te krijgen; kleine voorraad, dus bijna altijd mis, maar je bènt in de zaak... :(
Ik kon toch niet, want ik heb gisteren een knieoperatie gehad en loop nu flink kreupel en kan en mag geen auto rijden :r

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada: Ja, is vaak bij dit soort zaken zo, zo ook de Lidl waar ze een leuk 6-ladenkastje vanaf afgelopen Maandag aanboden. Nou, je mag dan echt ook voor half 9 in de sneeuw voor de deur gaan leggen wil je kans maken!
Heb zo'n zelfde kastje met bijna dezelfde afmetingen en mét wieltjes aangetroffen bij IKEA, in drie kleuren verkrijgbaar, op voorraad en nog 10 Euro goedkoper ook nog.
Ok, zal geen topkwaliteit zijn maar het heeft bij mij weinig te lijden.
Was dat trouwens het kastje wat jij bekommentariëerde?
Het beste met je knie en dat hij maar gauw genezen mag!

Overigens zag ik bij JYSK een leuke aanbieding; een Fresno computertafel van 69,99 Euro voor 30 Euro. (Nou,....computertafel?)
Heel basic ding, maar leuk als montagetafel te gebruiken oid.
Deze aanbieding geldt tot 5 Februari.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Tidak Ada

Golden Member

Ach, "ieder nadeel hep z'n voordeel" zei Cruijff !
Ik kan nu lekker allerlei achterstallige 'administratieve' zaken doen zoals harde schijven ordenen (Als ik dat haal).

Ik vind de Lidl kastjes beter dan die van Gammel en IKEA. Misschien is dat die €10 onderscheid...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 31 januari 2012 17:22:02 (23%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Over kastjes, koffers en bakken gesproken: Bij Karwei 20% korting op een bepaald merk (ben het merk even kwijt). Woensdagavond bovendien 15% korting op alles.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Ik heb zo'n simpel ultrasoon badje van Conrad. Werkt best leuk om bv potmeters schoon te maken, of je bril maar bv knoppen van een oud apparaat krijgt hij voor geen meter schoon. Dan moet je ze eerst schoonschrobben en de laatste hoekjes lost hij dan wel. Maar ik gebruik gewoon warm met een drupje afwas middel. Scheelt het echt veel als je andere vloeistof gebruikt. Dat ding bij de opticien borrelt alof het kookt. Bij mij zie je alleen af en toe een belletje van het onderdeel opstijgen.

Ik zou wel een wat krachtigere en iets grotere willen. Moet toch niet moeilijk te maken zijn. Een metalen bak uit de horeca heb ik al, dan een paar transducesrs en een power oscillator op de juiste frequentie. Het enige lastige zijn de transducers. Geen idee wat je daar voor moet hebben. Er zijn erg veel dingen die zo heten en compleet andere dingen doen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Hugo Welther

Moderator

@fred. Vervuilde knoppen gaan bij mij gewoon in de vaatwasser. Zelfs die met een dikke "nico" drab worden weer brandschoon.
Opgeverfde biezen en andere aanduidingen hebben niets te lijden en blijft netjes aanwezig (tot nu toe).

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
fred101

Golden Member

Sinds ik een paar cilinderkoppen in de vaatwasser heb gedaan is die tot verboden gebied verklaard ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Goh wat raar nou :+ Misschien eens een hobbyvaatwasser aanschaffen? ;)

@sine hieronder: Biotex wellicht, daar zitten enzymen in die onder andere vetten en organisch vuil afbreken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 1 februari 2012 00:58:38 (44%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Wat goed schijnt te werken is waspoeder ... dat samen met de knoppen in water gooien en laten weken.

Op 31 januari 2012 23:51:14 schreef fred101:
Sinds ik een paar cilinderkoppen in de vaatwasser heb gedaan is die tot verboden gebied verklaard ;-)

Die kan ook weer in het schaterlachtopic :)

Net als dat verhaal over je etsbak in de badkamer overigens (ik zou het zo zonder kinderen nog niet eens mogen!)

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Ik mag ook niet meer lassen in de woonkamer....

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

we zullen dan maar eindelijk nog eens iets interesants posten

een echte aanbieding zou ik het niet noemen aangezien de hubo dit altijd voor deze prijs heeft maar nietemin de onderdelen zijn van goede kwaliteit, enkel als ik iets specifieks nodig heb koop ik een onderdeel van dremel (heb namelijk de bijhorende dremel tool van power plus)

http://www.powerplusshop.be/main.asp?niv1=23&niv2=&ID=POW%2018…

Dit topic is gesloten