Heb vandaag een vervelend geluid ondervonden op men monitors. Soms komt er een tikkend geluid uit die zich 3 keer herhaalt, ik weet niet waar het vandaan komt, heb de stekkers al uitgetrokken en opnieuw ingestoken maar probleem blijft. Ligt het aan men computer, ik weet het niet.

http://www64.zippyshare.com/v/35279371/file.html
Video met het geluid

Heb de kabel is uitgetrokken van men computer naar men monitors, en dan heb ik het geluid niet meer. Dus aan men monitors zelf zal het niet liggen veronderstel ik? Misschien aan de kabel?

Monitors tikken toch verder zonder kabel...

Heb de stekkers eens verwisseld van plaats en denk dat het nu opgelost is. Krijg toch niets meer te horen behalve wat ik moet horen :)

oke toch niet, ik geef het op

Mod-edit: Eenzijdig gesprek teruggebracht tot 1 post

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (40%)]

zijn het nog beelbuis monitoren ? dan heb je kans op een hoogspanning die overslaat. bij tft kan het dat niet zijn , maar miss de netsnoer die niet goed erin zit en af en knettert..

fijn dat je even hebt gezegd dat het speaker monitoren zijn..

btw let op met snel achter elkaar posten het is geen msn hier , dit triggert de mods van co ..

[Bericht gewijzigd door testman op (11%)]

1. Er zit een edit-knopje bij je post. Sommige mensen vinden het vervelend als je steeds een extra berichtje maakt.
2. Ik kan je videootje niet bekijken. Intussen gelukt door het te downloaden en buiten de browser af te spelen.
3. Het enige tikken dat ik van elektronische apparaten ken is een hikkende voeding.
4. Werkt de monitor wel?
5. Het is 'mijn monitor' niet 'men'

Nabrander 1: Oh ja testman heeft gelijk, is het een plat scherm of een met een ouderwetse beeldbuis?

Nabrander 2: En tikt de luidspreker of iets anders in het apparaat?

[Bericht gewijzigd door jippie op (17%)]

Oke sorry, ik wil hier geen 20 reacties dat dit geen msn is, ik gebruik dit voor de eerste keer dus ik let er op in het vervolg.

Men luidsprekers zijn Mackies MR5. Men kabels zitten beiden goed in. Mss kan je het filmpje is downloaden, is een kleine moeite.

Bedankt

Het gaat over het tikkend geluid bij men luidsprekers

Ah het gaat om luidsprekers, om boxen. Niet om een monitor als in een scherm, maar een monitorluidspreker zoals een band ze op het podium heeft staan.

Zou zomaar een andere verbruiker op het net kunnen zijn die in en uit schakelt. Een koelkast of een CV-pomp of een buitenlamp ...

Kun je het ergens aan relateren wat er in de buurt gebeurt?

[Bericht gewijzigd door jippie op (40%)]

Neen, het gaat inderdaad over dat. Sorry voor de onduidelijkheid, het is de eerste keer dat ik een probleem heb met de luidsprekers, ik versta niet hoe dit komt.

Ze staan op men kamer, op het net zijn alleen maar een Lamp , computer en beeldmonitor aangesloten. Daarnaast men 2 Luidsprekers, maar heb er nooit problemen met gehad behalve vandaag..

Het gaat over dat. Dat wat?

Wat bedoel je met "dat". Ook al is het meer werk, tik als je blieft even uit wat je bedoelt.

Het gaat over het tikkend geluid bij men luidsprekers, lees eventjes alles dank u.

Op 21 april 2012 17:41:54 schreef Vanhoutte:
Het gaat over het tikkend geluid bij men luidsprekers, lees eventjes alles dank u.

Tja dat kunnen we wel doen, maar van jouw wazige uitleg kan bijna niemand chocolade maken.
(het is overigens MIJN en niet MEN, maar dat achterwege gelaten)

Zijn het actieve luidsprekers, ik bedoel van die kleine computerboxjes ?

Het zijn studio boxen, actieve

Kijk, nu komen we ergens.
Merk en type van de speakers ? (kan ik kijken wat voor voeding ze gebruiken om e.e.a. uit te sluiten)
Verder, is dat tikkende geluid consequent aanwezig en tikt het met vaste intervallen ?
Ik kan je bestandje hier helaas niet openen :-(

Het zijn Mackies MR5. Het tikken is constant, maar gebeurd bij 1 luidspreker ( men linker ) voor zover ik het hoor. Het is de eerste keer dat dit gebeurd. De luidspreker tikt 3 maal met een pauze tussen en dan opnieuw :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (46%)]

Leuke speakers :-)
Heb je al geprobeerd de tulp stekkers om te wisselen om te kijken of de klacht van links naar rechts mee verhuisd ?
En verder geen mengtafel o.i.d. tussen de pc en de speakers?

Het getik blijft bij de linker luidspreker.. :)
neen niets van mengtafel of dergelijke.
Zou het een oplossing kunnen zijn als ik de linker luidspreker aansluit op een ander stopcontact? Ze staan nu samen verbonden met een verlengsnoer. Of is er misschien iets kapot aan de luidspreker, ik weet het niet :/

Het geluid blijft mooi hetzelfde maar dat getik stoort mij op de achtergrond.

[Bericht gewijzigd door Vanhoutte op (12%)]

Geaard stopcontact mag ik hopen ?

Zeker en vast :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (81%)]

Heb je misschien een andere geluidsbron behalve je pc ?
iets van een discman/mp3 speler what soever?
trammelant kan natuurlijk ook uit je pc komen.

"monitors tikken toch zonder kabel". Ik zou het in de monitor (voeding) zoeken.

Oeps, daar had ik kennelijk overheen gelezen.
Dan acht ik de kans ook zeer groot aanwezig dat het hem in de voeding zit en het zou mij niets verbazen dat dit een schakelende voeding betreft.

Wat valt daar aan te doen dan? Kan dat opeens gebeuren? Heb ze al een jaar zo aangesloten en nu opeens krijg ik een tik geluid.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Tja, lastig te zeggen vanaf hier.
Schroef hem eens uit elkaar ( ga er voor het gemak vanuit dat hij inmiddels uit de garantieperiode is)
En plaats wat foto's van zijn ingewanden.
Het kan in het protectie circuit zitten.
Maar een slecht spoeltje of een slechte condensator/eclo zou ook heel goed kunnen (zelfs een slecht contact)
Maar zo 1,2,3 je een eenduidig de oplossing aanrijken, kan ik je helaas niet.

off-topic, waar heb je ze vandaan ? vind het wel leuke speakers voor op de beurs, lekker compact en betaalbaar.

Ik heb ze gekocht bij Keymusic in Gent. ze waren 135€ stuk. Het zijn leuke speakers hoor!

Bedankt voor de uitleg, ik hoop dat dat getik rap weg gaat!