Informatie typenummers van Philips lcd tv's

Ik ben allang blij dat het geen Chinees is, bij het uitpakken heb ik ook goed opgelet hoe de boel in elkaar gezet is en werkelijk geen naadje verkeerd en stickers precies waar ze horen. Ik ken de Chinese bagger enkel van de videorecorders en dat zag er heel anders uit. Als ik deze vergelijk met de 5405 die ik ook heb is er in gebruiksgemak en geluid een boel veranderd ten goede dat weer wel. Geluid heeft nu een soort subwoofer boven in het toestel en de AB is met recht simpel. Jammer dat de tv niet helemaal uitgezet kan worden maar dat heeft ook weer met de udates te maken. Minpunt is wel het bevestigen van de standaard, er word een mooie beschermhoes om de tv gedaan maar verkeerd om. De standaard kun je pas bevestigen als de hoes verwijderd is of je moet de hoes los knippen, dat laatste heb ik gedaan want zo voorkom je toch beschadigingen. het lijkt wel een verkooppraatje maar toch.

maartenbakker

Golden Member

Ook TPV is geen Chinees bedrijf en maakte zijn eigen series vanaf een bepaalde beeldmaat toch al in Polen inplaats van in China. Wat dat betreft dus al onvergelijkbaar met het notabene Japanse bedrijf Funai dat helaas sinds 2002 alle videorecorders voor Philips maakte (opzich wel in China maar dus met een voor Japanners ongekende kwaliteit; ook hun inkjetprinters alhier onder andere namen bekend varieeren trouwens van legendarisch gammel tot kan er nog net mee door).

TPV stond kwalitatief altijd al een trapje boven Funai, en zal sinds 2006 ook nog wel wat vooruitgegaan zijn. Echte bagger had je dus sowieso niet in handen gedrukt gekregen, maar nu je een echt Philipsontwerp hebt zit je toch wel het beste denk ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nu nog de tv registeren bij Philips dat gaat nog niet. Gebruiksaanwijzing wordt ook nog even afwachten. Software updates kan wel via internet maar die sluit ik wel een keer aan. Toch wel frappant dat nieuwe modellen niet direct ondersteund worden. Bij de uitgave van de Philips turbodrive vcr heb ik in Eindhoven al een training gehad en service kits lagen al klaar. Wormtandwiel en as. Goudmijntje in die tijd.

Als iemand me kan uitleggen hoe ik foto's kan uploaden dan wordt er meer duidelijk, maar dat het toestel compleet nieuw is, is wel duidelijk. MM verkocht hem onder de Vakantie korting/EK versie. verder is het een gewoon een 4007 serie enkel die 3 in de serie is anders.

[Bericht gewijzigd door ronny530 op vrijdag 1 juni 2012 14:55:55 (25%)

Philips kent hem wel maar hangt er een ander serie nummer aan

ZH1A121700a331

. De aanmelding is gedaan en de nieuwste software ook al geïnstalleerd. Gebruiksaanwijzing rolt net uit de printer maar hoe je het ook wendt of keert het is gewoon een PFL40x7.

bprosman

Golden Member

Dan heb ik er hier nog één voor Maarten en andere Philips nummer fans :-)

Ik heb een stukje weggehaald om niet meteen alles prijs te geven :-)

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/maarten1.jpg

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Philips heeft zich ergens tussen 2006 en 2009 beziggehouden met de ontwikkeling van 3D-televisie, daar heeft dit ongetwijfeld mee te maken gezien de vermelding 3D en de enigszins gelijkende typenummers waar Google mee kwam.

De opbouw van het typenummer doet me vermoeden dat de gangbare televisieafdeling er weinig mee te maken had (fabricage zou eventueel wel in gangbare fabrieken kunnen hebben plaatsgevonden, maar bijvoorbeeld FIMI zou me niet verbazen). De opbouw van het etiket (CE keurmerk maar ook Amerikaanse/Canadese eisen) doet me wat aan monitoren denken.

Alvast een handleiding gevonden. De 12NC van de handleiding begint met 9922. In elk geval dus wel een echt Nederlandse ontwikkeling (Philips 3D Solutions op de High Tech Campus, volgens de adresgegevens), maar dat zegt niet persé iets over de plaats van fabricage.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Hoi Maarten,

Het is inderdaad een 3D monitor gemaakt in Turnhout in 2006, ontwikkeld in Eindhoven. Een 3D monitor waar je geen brilletje voor nodig hebt. Op zich werkt het niet gek je moet alleen op een vaste plaats staan om echt het effect te zien. Vandaag spelend gezien.

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/maarten2.jpg

Het beeld :

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/maarten3.jpg

Excuses voor de kwaliteit , had niets anders dan mn telefoon bij me.

(Philips 3D Solutions op de High Tech Campus, volgens de adresgegevens),

Je mag door voor de koelkast :-)

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

// Offtopic, nog twee andere plaatjes :

Een "exploded" Senseo :

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/explodedsenseo.jpg

Wake-up light proto :

http://www.familie-prosman.nl/circuitsonline/wakeuplight.jpg

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Hoi Bram,

Turnhout... Daar was ik nou nooit opgekomen en ik had ook geen idee dat daar nog iets zat. Verder denkend over de opbouw van het typenummer dacht ik nog steeds richting een van de gangbare monitorenfabrieken, maar geen daarvan waren natuurlijk dicht bij de High Tech Campus, wat in het aanloopstadium en bij kleine series natuurlijk wel zo handig is en bovendien waren ze op FIMI na al in handen van TPV.

Overigens wel weer een leuke om toe te voegen aan mijn foto/gegevens-collectie en wie weet ooit nog een exemplaar aan mijn fysieke verzameling. De inhoud zal toch ook wel vrij exotisch zijn en in elk geval innovatief.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

en wie weet ooit nog een exemplaar aan mijn fysieke verzameling.

Ik weet er twee te hangen maar ben bang dat ze er (voorlopig nog wel) aan gehecht zijn :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.