Hoi Maarten, ik wil wat weten over typenummers van Philips lcd tv's. Philips heeft behalve het modelnummer ook nog een achtervoegsel bijvoorbeeld 42PFL4307H/12, ik zou graag willen weten wat die 12 achter de streep betekend.
M.v.g. Ronny.
Hoi Maarten, ik wil wat weten over typenummers van Philips lcd tv's. Philips heeft behalve het modelnummer ook nog een achtervoegsel bijvoorbeeld 42PFL4307H/12, ik zou graag willen weten wat die 12 achter de streep betekend.
M.v.g. Ronny.
Golden Member
Mag ik m ook beantwoorden ?';)
Golden Member
Dankjewel Bram
Met deze verwijzing denk ik dat het meeste wel gezegd is en word ik eraan herinnerd dat ik die bestemmingen eens in een soort van matrixvorm moet gaan opschrijven (ik hou nu een lijst bij, maar dat is dus vrij onhandig historisch gezien). Dan moet ik wel een beetje de jaartallen erbij zoeken.
Moderator
<mieren**kmodus>
Aardigheidje in dat topic: "het eerste getal is de diagonaal in duimen". Dit zal inches moeten zijn. De laatste keer dat de duim officieel is vastgelegd is dat op 1cm. Daarvoor is er nooit een universele duim geweest, maar een duim die per regio anders was en in lengte varieerde tussen de 21 en de 28mm.
</mieren**kmodus>
Golden Member
De duim is in tegenstelling tot de metrische ons en het metrische pond in Nederland in het dagelijks practisch gebruik niet of maar heel beperkt metrisch geweest. Kennelijk ging iedereen het op een gegeven moment gewoon over centimeters hebben. Waarom dat met de gewichten onzen zijn gebleven inplaats van hectogrammen? Geen idee. Misschien omdat een duim tevens een lichaamsdeel is dat niet van afmetingen meeverandert? In het loodgieters- en electravak (5/8 en 3/4, of luiden die pijpen tegenwoordig in millimeters?) komt de duim overeen met de inch. Ook de italiaanse pollice en de Duitse zoll, zijn in de praktijk 2,54cm.
Vandaar dat ik het (als persoon die graag Nederlandse woorden gebruikt waar dat zo uitkomt, en zo nu en dan ook een mier misbruikt) wel verantwoord vind om het over duimen te hebben.
Ik koop mijn pijpen toch meestal in millimeters. Maar of dat is omdat ze echt zo worden gemaakt (en de nederlandse consument niet beter weet) of dat dit enkel de dichstbijzijnde millimetermaat is weet ik niet.
Maar een duim van 1cm, kinderduimpje zeker?
in de elektra worden de termen 5/8 en 3/4 nog steeds gebruikt. bij de beugels voor de buizen is de maat wel steeds meer in mm . vooral bij 1" en 2" buizen reken ik het vaak om , want de beugels daarvoor zijn meestal op de stelling in mm aangegeven. pg wartels waren ook zo'n rare maatvoering , dat is ook al weg aan het gaan , de meeste merken voeren nu mm op een paar merken dozen na die nog standaard pg16 wartels voeren , meen dat het obo was..
16/19mm is bij spijkerclips een standaard maat ipv 5/8 en 3/4 . helaas gaan spijkerclips bij 3/4 buis na verloop van tijd vaak toch stuk.
nkmier ff mee , Vroeger toen ik een CV aanlegde waren de dikwandig ijzeren pijpen altijd in inch maten 1/2 3/4 1" enz EN NU nog steeds (ook voor remsystemen van vrachtwagens)
Als ik (we) nu een CV aanleg kopen we dunwandig MM leidingen 12mm 15mm 18mm 22mm
JA Fransje heeft al vele CV's aangelegd en werk er vaak nog steeds aan
MJa daar ben je dan ook autoelectrichieen voor (geweest) .
En bij mij is een duim ofwel 1 inch nog steeds 25,4mm , kom maar nameten (zal m'n handen wassen haha).
Moderator
Op 26 mei 2012 17:35:23 schreef MAH:...de dichstbijzijnde millimetermaat is weet ik niet...
Vergeet niet dat de inch ook is afgeleid van metrische maten. Deze maten zijn afgeleid van de meter sinds 1959. De inch is sindsdien precies 25,4mm.
Verdorie, zwaar off topic, en nog mijn schuld ook. Niet meer doen jongens.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 27 mei 2012 10:39:12 (12%)
Bedankt voor de uitleg, ik had ook de zoekfunctie kunnen gebruiken maar dat was er even bij door geschoten. Ik heb bij de mediamarkt deze tv besteld, 42PFL4307H/12 3D smart tv introductie datum mei 2012 maar ik kan hem op de website van Philips niet terug vinden. Nu las ik in de uitleg dat Philips voor bepaalde winkelketens andere typenummers hanteert. Mediamarkt is van oorsprong een Duitse dozenschuiver dus is er een kans op parallel import opzich geen probleem maar hoe gaat dat dan met software updates en volgens UPC is de tv ook niet CI+ gecertificeerd terwijl de 4000 serie dat wel is. Wat is wijsheid de koop afblazen of de gok nemen en wachten tot de updates beschikbaar zijn.
Golden Member
Ik kan alleen 2 broertjes vinden van dit toestel (de K en de T), dus lijkt inderdaad iets heel erg nieuws (de specificatiesheets van genoemde modellen zijn niet de eerste versie maar wel pas een dag of 10 oud) of een typefout (pun intended). Ik ben er niet helemaal zeker van of het hier een TPV- of een Philipsontwerp betreft, en of dat uitmaakt voor eventuele updates.
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl4307k_12/42pfl4307k_12_pss_aen…
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl4307t_12/42pfl4307t_12_pss_aen…
Aanvulling: Het is geen typefoutje. De gebruiksaanwijzing is voor een hele reeks modellen (ook andere beeldmaten) en spreekt wel degelijk van een H-variant.
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl4307k_12/42pfl4307k_12_dfu_eng…
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 27 mei 2012 14:48:23 (11%)
Bedankt voor de info, gezien de prijs nog geen 650 euro zal het wel een Chinees zijn maar ik ga het avontuur toch aan. De specs zien er wel goed uit.
Golden Member
Ik gok op een Pool en geen Chinees. Als je hem koopt, wil je dan laten weten wat er op de typesticker staat of daar even een foto van maken?
Zal ik zeker doen want ik laat de koop gewoon doorgaan. Met aftrek van korting 579 euro inclusief bezorgen betalen kun je je geen buil vallen toch. Mogen ze gelijk mijn oude Sony beeldbuis tv afvoeren en die is me een end zwaar.
Hoi Maarten, de tv komt morgen in huis, ik heb de factuur uitgeprint en de volgende gegevens staan er bij. 42PFL4307/H12 serie nummer 871-258-164-3621 de streepjes heb ik er zelf tussen gezet maakt het wat makkelijker leesbaar. Wellicht kun je er iets mee.
Groet Ronny.
Golden Member
Dan zijn ze een beetje slordig geweest in de winkel, en hebben ze de EAN gescand inplaats van het serienummer... Foei!
Golden Member
Een echt Philips-chassis. Dan wordt het spannend. Ik verwacht in dat geval normaalgesproken Pools fabrikaat (Sharp Lysomice) en een serienummer beginnende met SN of 1A, maar nu met Toilet Paper Vision weet ik niet of die fabriek (ook een samenwerking) nog actief is en of dit soort modellen er nog vandaan komt.
Heeft even geduurd maar toch de tv is binnen. Een foto uploaden lukt nog niet echt dus ik schrijf de boel maar even zo op.
42PFL4307h/12 serienummer ZH1A-1217-001331
De tv is in Hongarije geassembleerd. De CI+kaart van UPC werkt gewoon.
Ik ben heel tevreden.
Was nog iets vergeten het is een Q552.4E chassis.
Golden Member
Erg apart, da's voor mij een nieuwe fabriek. Misschien hebben ze in Szekesfehervar (VN) de boedel gescheiden, want daar maakte Philips veel meer dan alleen TV's (zeg maar ongeveer bijna de hele Europese bruingoedproductie).
Staat er toevallig op welk type paneel erin zit? In Lysomice zullen dat altijd Sharppanelen geweest zijn, maar nu?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 31 mei 2012 15:00:15 (11%)
Dit toestel wordt door TPV gemaakt maar gebruikt wel het SSB van TP Vision/Philips. Panel is volgens mij van LG.
Groeten, Ron.
Golden Member
@Rontronix: Nou wordt het interessant. Waaraan kan je zien je dat het door TPV gemaakt is en niet door een voormalige Philipsfabriek? Ik had vermoed dat apparaten met een Philipsinhoud ook uit een Philipsfabriek zouden komen, maar dat hoeft natuurlijk absoluut niet.
Is er een overzicht van (nieuwe) TPVisionfabrieken?
Het chassis nummer heeft wel een achtervoegsel LA, de rest op de sticker is Hongaars en voor mij algebra.
Golden Member
Schiet me zo eens wat te binnen... Als je de doos nog hebt, zou je eens op het etiket van de doos willen kijken of er een plaats in Hongarije staat waar het ding vandaan komt?
Ik kan wel TP vision Eindhoven vinden en iets van Mockba Crpaha verder gaat mijn Hongaars ook niet.