Hallo,

ik heb een monitoor die telkens overbelicht word. maar als ik hem een tikje geef dan gaat hij weer normaal maar dan doet hij het weer, kep hem al is eerder open gemaakt maar ik kon niks vinden.

http://www.angelfire.com/games4/ut_master99/fotos/1.jpg
zo ziet hij er uit als hij over belicht is
en
http://www.angelfire.com/games4/ut_master99/fotos/2.jpg
zo als die normaal beeld geef na een tik.

weet iemand mischien de oorzaak?

Monitoor Type is "Microscan 5AP/AOI"

groeten "stitchy"

ten eerste doen je links het niet

1 ding wat ik altijd doe is eerst schoonmaken en alle soldeer verbindingen na lopen

iedereen kent vast wel het verhaal dat materialen uitzetten bij warmte

als er bv door jaren lang gebruik haarschuren zijn ontstaan in het tin kan dit slecht contackt geven en dat zou een reden kunnen zijn voor het gedrag dat je monitor vertoond

loop dus alles ff goed na het liefst met een vergrootglas elke verbinding die je niet vertrouwd ff met jou bout er tegen zodat alles weer fris is

zorg tevens dat alles bij de hoogspanning goed schoon is desnoots gebruik je contackt spray om de boel schoon te maken

kijk ook of het eventueel aan de potmeters ligt als die ral zijn zou dat ook vreemd gedrag kunnen geven

potmeters zijn schoon te maken met contackt-reinigings spray maar meestal doe je er goed aan ze te vervangen

Startours, Copy and paste de adressen in de adres balk !

Erwin

[Bericht gewijzigd door erwinj op ]

focusregeling of schermroosterspanning, kon echter niet veel verschil zien in de foto's, waarschijnlijk is rond de lijntrafo het massacontact van de 2 potmeters los gaan zitten.

dat rode kleur komt van het witte dat overbelichtword, ik weet niet of het de buis zelf is of de print ik zal effe ook de sporen doorlopen. :P de hele beeldbuis enzo is helemaal geshield, das kl**te open te maken.

ik heb nog een andere model van deze monitoor die geen vga input meer herkent (dus een modeletje laager) kan ik daar mischien de buis(beeldbuis)
van die monitoor gebruiken? of zal dat niks worden?

kep niet zo verstand van HV :P

oja dat strepen die je daar ziet (horzontaal) is van de camera

Rode kleur naast het witte bedoel je ?? dat is waarschijnlijk een slecht kontakt rond je lijntrafo of een slecht kontakt op je beeldbuisvoet, het hangt samen met de VG2 of schermroosterspanning. dit is geen kwesite van beeldbuizen vervangen, maar een kwestie van dom soldeerwerk, en ja, je zult het blik open moeten maken. desnoods met een blikopener :-)

Beeldbuis wisselen doe je niet zo maar effe, die dingen zijn nl. lastig beet te pakken enzo, en ze kunnen makkelijk imploderen als je er niet voorzichtig mee omspringt met het wisselen. Dit is duidelijk gevaarlijker dan de hoogspanning.

ik denk dat ik het al weet, ik heb de printplaatje van de beeld buis is er af gehaalt, de pinnen waren blauw :S ik weet niet of dat hoort maar als ik tege dat print aan tik gaat het weg.

moet ik dit veilen? of teminste dat een beetje weg halen.

oja ik upload nog wat fototjes.

links zijn leuk maar ze moete nwel werken ik krijg alleen maar het plaatje van angel fire en geen foto van de monitor

je moet even een andere brouwser openen en de link daar in plakken (angelfire is lame)

of rechter muis knop en "opslaan als" :P

[Bericht gewijzigd door Stitchy op ]

@Stitchy

NEE!!! Het glas van de hals van de beeldbuis is erg dun en breekt daardoor erg snel... om nog maar te zwijgen over het vijlsel dat problemen oplevert. Het is normaal dat die pennen zo'n kleur hebben.

Je kunt dus beter op die print zoeken naar de boosdoener....

je hebt gelijk daar ligt het niet aan nee, maar het moet dan wel ergens bij dat printplaatje zitten.

kep wel wat aangetikt maar kon het niet goed vinden omdat er weer zoon gaas er over heen zit over de print daarom is het moeilijk te controleren :(.

Op 3 september 2004 22:29:44 schreef dexter:
@Stitchy

NEE!!! Het glas van de hals van de beeldbuis is erg dun en breekt daardoor erg snel... om nog maar te zwijgen over het vijlsel dat problemen oplevert. Het is normaal dat die pennen zo'n kleur hebben.

Je kunt dus beter op die print zoeken naar de boosdoener....