het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Website -- Slopen is ook een kunst...

Guido, misschien heb je hier wat aan ?

Tektronix P5102 probe
10:1
100 MHZ
Spanning tot 1 kV ACss

Van 259 voor 59,95

http://www.rotor.eu/indexruim.php

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Sine

Moderator

Op 4 oktober 2012 08:53:15 schreef Timmestein:
[...]

Guido, hoe zag die probe eruit?

Tek achtig ;)

Maar toen ik er was begreep ik dat die niet te koop was omdat ze die nog nodig hadden om de nog draaiende apparatuur te kunnen onderhouden.

Er ligt overigens wel nog een flink stapeltje spelmann hoogspannings voedings modules, 28V er aan, potmeter er aan en 0 - 6kV uit oid.

Daarnaast vooral industrieel spul waarvan veel leuks al weg is inderdaad.
Er is nog een flinke berg trafo's, variacs ( vooral 0-260V 1A ) nog een klein beetje plc materiaal en een berg moeller paneeldrukkers / lampjes ed.

Voor iemand die iets heeft met buisjes zijn er inderdaad nog leuke dingen ( als je dat interesseert niet TE lang wachten ) zoals kale kanonnen half fabrikaten ( kanon in glas, buis hulzen ) en een vitrine kastje met wat bijzonder glas werk, vooral scope buisjes waaronder productie samples en buisjes met dubbele kanonnen enzo.

Echt elektronica als in onderdelen een stuk minder inderdaad, ik heb een paar sloop printen uit een bak getrokken van een eigen ontwikkeld systeem maar dat is het aan halfgeleiders dan ook.

Komt er nog iemand in de buurt van die tent dit weekend? Ik heb (moeizaam) contact met de verkoper over een item en ook wel interesse in zo'n HV voeding. Het is voor mij echter 250 km verderop...

Website -- Slopen is ook een kunst...

Op marktplaats staan nu een Tektronix 2245A 100Mhz en een Tektronix 2465A 350Mhz. Wat zijn redelijke prijzen voor deze apparaten?

Als ze goed zijn zegt men altijd een euro per MHz, maar ik vind dat voor de hogere megahertzen wel een erg ruim maximum om eerlijk te zijn. Aan de andere kant is die 2465A een 4-kanaals, dat is ook een factor die mee mag wegen.
Het hangt er bij die dikkeduimregel ook nog vanaf of je er nog probes bij krijgt en hoe oud de scope is. Beide scopes die jij noemt zijn best wel mooie exemplaren.

Op 4 oktober 2012 11:03:20 schreef Timmestein:
Komt er nog iemand in de buurt van die tent dit weekend? Ik heb (moeizaam) contact met de verkoper over een item en ook wel interesse in zo'n HV voeding. Het is voor mij echter 250 km verderop...

Ja, dat moeizame contact zorgde er bij mij voor dat m'n gereserveerde voeding inmiddels verkocht bleek aan een opkoper. En ondertussen staat de boel ook nog steeds op marktplaats.

Net als die Tek HV probe, was eerst voor guidob, stond daarna op marktplaats, en nu zegt Sine dat hij kennelijk niet te koop is.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Een 2245 is 100MHz. Een nette met goede probes 100-150 euro. ( ik kocht een jaar of 5 terug een 2445A (150MHz) voor 150 euro met twee nieuwe tek probes maar toen kocht je nog niet onder de 500 euro een DSO
Een 350MHz is een ander verhaal. Er zijn niet veel betaalbare 350MHz scopen. Voor een DSO ga je richting 4000 euro en gebruikte analoge zijn er ook niet zo heel veel dus daar ligt het moeilijk. Als er iemand echt om een 350MHz zit te springen zal hij er misschien wel 350-400 of meer voor over hebben. Maar een een 100MHz komt genoeg voorbij en even doorsparen en je hebt een nieuwe ( even daargelaten wat dan beter is ) dus ie prijzen liggen gunstiger.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
guidob

Overleden

Die 2 teks staan in margraten (de oude regenboog blijkbaar) samen met 4 signal generators. Van die laatste had ik eens geinformeerd naar de prijzen. Te hoog voor mij, maar er werd ook aangegeven dat de spullen in nieuwstaat waren en nog recent gecalibreerd. Voor de scopes is dat wellicht ook zo (prijzen daarvan had ik niet doorgekregen).

Wat betreft die HV probe; ik had er niet zoveel voor over. Alleen nodig als er weer ergens een HV voeding sneuvelt van een scope. Tot nu toe zou ik dat ding maar een paar keer gebruikt kunnen hebben.

Ik had dan ook de "afspraak" dat hij een (veel) beter bod niet moest afslaan. En zou dan gebeurd zijn. Blijkbaar mag het ding nu niet weg. Ding lag ook bij de technische dienst. Ben benieuwd of de 2465 wel weg is gegaan (niet de 2465A van hierboven). Die stond ook op de TD.

Probe zat netjes in een doos en zag er uit als alle andere HV probes. Met nog wat hulpstukken erbij.

Ik heb zelf al voldoende aan een DC multimeter uitvoering voor de klusjes aan HV voedingen. Ooit 1 gekocht, maar die was defect. Moet wel enkele kV's aankunnen. Bij b.v. een 7603 is het bijna 3kV op het testpunt.

Ik heb ook zo'n HV voeding meegenomen, maar dan een 12kV uitvoering.

Edit; verdomd, nu staat de LCR meter op MP. Die zou in een opstelling staan die nog niet weg mocht. Maar het zou kunnen, stond niet in de opstelling, maar ernaast. Blijkbaar kan die nu toch weg. Leek me wel een leuk ding (wel wat ouder). Ik heb echter geen interesse, ik ben ondertussen al voorzien ;)

Die 4271b is fixed frequency (1MHz), dus niet zo heel interessant.

guidob

Overleden

Inderdaad ja. En tot 10uF max.

Sine

Moderator

Woei ! 34 pagina's alweer ... Hoog tijd voor een nieuwe !

Deel4: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1436123#1436123

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op woensdag 10 oktober 2012 09:51:57 (40%)

Dit topic is gesloten