Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

@maartenbakker: waarmee haal jij dat soort schroeven los dan? Dat zijn van die bolletjes met 3 kleine inkepingen aan de zijkant waar 'iets' industrieel ze ooit te pakken heeft gehad. Zonder er een gleufje in te frezen volgensmij niet los te krijgen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

dat zijn rotzakken idd , maar een gaatje boren in de kop en een toryx of platte schroevendraaier erin steken en het gaat zo . het kunstof is vrij zacht , de andere alleen vast schroeven kun je al loshalen als je goed drukt met een platte schroevendraaier.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Hoe ik ze loshaal... Deze variant kende ik nog niet (of ik moet de beschrijving verkeerd begrijpen), maar vaak is er wel een bitje voor of je kan iets pas slijpen of zagen. Anders inderdaad de boor erin, dat lukt bij Amerikaanse schroeven (eigenlijk is dat een naam voor spijkers, maar die ik bedoel hebben een gladde kop maar wel schroefdraad) opzich natuurlijk vaak ook wel, maar dan heb of maak ik liever een gereedschapje als ik dan toch moeite moet doen.

Eentoerschroeven zijn met geweld soms los te draaien, maar kan al lastig zijn.

Ik ga nu even naar Blokker fietsen.

Edit: uitverkocht in Haarlem Grote Houtstraat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@MAH

Bij de low-budget bit setjes (van die grijze plastic doosjes, waar vaak ook een schroevendraaier handvat bij zit)
Zitte (vaak) deze bitjes erbij, alsmede voor de schroejes waar 4 gaatjes inzitten, torx met een gaatje in het bitje etc etc.
regelmatig bij dirk van de broek/lidl/gamma in de aanbieding.
zeker een aanrader

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@maartenbakker: ik heb geprobeerd om er een close up van te maken. Helaas laat mijn (bijna nieuwe) camera me steeds vaker in de kou staan, dus excuses voor de kwaliteit :P Ik had iets te snel gelezen en dacht dus dat je het juiste gereedschap had en het daarom geen deal-breker was...
http://www.uploadarchief.net/files/download/foto_schroefje.jpg
De schoefjes zijn natuurlijk verzonken, dus pakken met een tangetje gaat niet. Van boven heb je in principe geen grip. Een voordeel is het dat ze enkel in zacht plastic geschroefd zijn en dus nooit erg vast zitten. De 3 puntjes in de zijkant zijn enkel inkepingen, zullen wel van het plaatsen komen. Het lijkt alsof ze met een speciale 3voudige 'kniptang' zijn gepakt en aangedraaid.

De methode van testman lijkt me nog het meest geschikt, klein gaatje boren en een torx erin drukken en dan hopen dat die genoeg grip heeft.

@gadget_inc: ik heb veel van dat soort setjes gezien en heb er zelf ook wat van, maar deze tool ben ik er nog niet in tegengekomen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

2-vliegen-in-1-klap-foto: de betreffende schroef (onderaan) met daarboven het bekende grijze-koffer-bitsetje, waar deze nou net niet in zit.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/philips_tcd_schroef.jpg

(klik=groot)

If you want to succeed, double your failure rate.

Heb ik mazzel :-)
Bij mij zit hij er wel in...
Het is over het algemeen K kwaliteit, maar sterk genoeg om een behuizing te openen

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Je hebt ze ook met een gladde stift als kop en een kraagje er onder. die worden met een soort spantangetje ingeschroefd en zijn nier meer los te halen.
Als je het ding wèl open kunt maken, zoals de betere contactstroken van de Aldi, hoef je de gaten niet uit te boren om de kinderbeveiliging er uit te halen. Gewoon op een regenachtige zondagmiddag, als je soldeer toch op is, dat blok uit elkaar halen en de plastic schuifjes en de veertjes er uit halen en dan de boel weer dichtschroeven.

@ Gaget Inq :
Waar heb je die bitjes vandaan ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Firma CRT uit Heerlen?

http://link.marktplaats.nl/607090831

Grote partij NOS CRT's te koop. 7 pallets met circa 1500 CRT's voor scopes, radars enz. Vanaf de jaren 60 tot heden.

Website -- Slopen is ook een kunst...

Eén is leuk voor een klok, 5 kan nog om je familie ook van een speciale klok te voorzien maar 1500 stuks?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
guidob

Overleden

Zou wel moeten. Maar een andere verkoper. En zo'n stapel dozen heb ik daar niet gezien.

Mmm, de andere spullen van die verkoper zijn in schiedam. Meen dat één van de opkopers daar vandaan komt wat Max vertelde.

Of philips ook HP of tek buizen heeft gemaakt lang geleden?

Lijkt me iets voor Sphere om weer op te kopen :)

[Bericht gewijzigd door guidob op vrijdag 19 oktober 2012 18:20:39 (58%)

maartenbakker

Golden Member

Op 19 oktober 2012 17:12:02 schreef MAH:
Eén is leuk voor een klok, 5 kan nog om je familie ook van een speciale klok te voorzien maar 1500 stuks?

Voor een maker van klokbouwpakketjes >:)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 oktober 2012 18:16:15 schreef guidob:

Of philips ook HP of tek buizen heeft gemaakt lang geleden?

Lijkt me iets voor Sphere om weer op te kopen :)

Sphere heeft een hele berg al verkocht tegen dumpprijzen, dat meldde hij op tekscopes. Hij kon zijn sauna niet meer in ;-).

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Shiptronic

Overleden

Als de boutjes verzonken zijn in de behuizing, een boortje pakken wat strak in de opening past, zodat je in het center een begin kan boren.

Eenmaal een center, dan met een kleiner boortje de kop eraf boren, behuizing uit elkaar nemen, en restand van het schroefje met een tang vastpakken en eruitdraaien, en met nieuwe schroefjes de boel weer monteren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Een aanbieding voor een (volgensmij) wel heel aantrekkelijke prijs!
Een break out met een mems gyro-acc combi, 2x roll, pitch en yaw. klik
Chip is van invensense (zitten oa ook in de wii) dus dat is wel goed.
Vrijheid van veel instellingen, gyro ±250, ±500, ±1000, and ±2000°/sec en ±2g, ±4g, ±8g, and ±16g voor de acc sensor.
Lekkere resolutie mer 16 bit ADC ingebouwd.
Leuk voor projecten met robots en allerlei andere dingen.
omdat ik geen creditcard heb bestel ik graag mee als iemand anders het doet

@da_vinci hieronder: wanneer de definitie van een aanbieding een tijdelijke afprijzing is, heb je gelijk. Toch komen hier wel vaker post voorbij die daar niet aan voldoen maar waarvan de poster het wel waard vind om het te delen en zo had ik dat hiermee ook. En paypal, moet ik dus ff uitzoeken.

[Bericht gewijzigd door MAH op vrijdag 26 oktober 2012 14:15:44 (19%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 26 oktober 2012 13:25:44 schreef MAH:

omdat ik geen creditcard heb bestel ik graag mee als iemand anders het doet

Het is niet echt een aanbieding toch? Gewoon dealextreme. Overigens kan je bij DX ook met paypal betalen en die kan je gewoon aan je bankrekening koppelen :)

Op 16 oktober 2012 17:02:48 schreef maartenbakker:
Ik ga nu even naar Blokker fietsen.

Edit: uitverkocht in Haarlem Grote Houtstraat.

Tip: De aanbieding is kennelijk verlengd. Bij ons is er ook weer nieuwe voorraad.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 26 oktober 2012 13:25:44 schreef MAH:
Een aanbieding voor een (volgensmij) wel heel aantrekkelijke prijs!
Een break out met een mems gyro-acc combi, 2x roll, pitch en yaw. klik
Chip is van invensense (zitten oa ook in de wii) dus dat is wel goed.
Vrijheid van veel instellingen, gyro ±250, ±500, ±1000, and ±2000°/sec en ±2g, ±4g, ±8g, and ±16g voor de acc sensor.
Lekkere resolutie mer 16 bit ADC ingebouwd.
Leuk voor projecten met robots en allerlei andere dingen.
omdat ik geen creditcard heb bestel ik graag mee als iemand anders het doet

@da_vinci hieronder: wanneer de definitie van een aanbieding een tijdelijke afprijzing is, heb je gelijk. Toch komen hier wel vaker post voorbij die daar niet aan voldoen maar waarvan de poster het wel waard vind om het te delen en zo had ik dat hiermee ook. En paypal, moet ik dus ff uitzoeken.

Voor nog minder trek je ze van eBay: http://www.ebay.com/itm/MPU-6050-3-Axis-gyroscope-acce-lerometer-modul…

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Het komt niet vaak voor dat er op ebay iets staat wat kwa prijs echt mijn aandacht trekt, behalve dit:

5M rgb ledstrip 60leds/m voor 16€

http://www.ebay.nl/itm/110957719712

ik heb er twee besteld, ben benieuwd.

[Bericht gewijzigd door JesperR op zaterdag 27 oktober 2012 10:02:00 (10%)

Staan er veel van op hoor. Hier ook 5 meter, waterdicht met plakrand en een rgb controller voor de prijs van ruim 14 euro:

http://www.ebay.nl/itm/3528-5M-RGB-12V-Waterproof-Flexible-300-Led-Str…

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Op 27 oktober 2012 10:01:10 schreef JesperR:
Het komt niet vaak voor dat er op ebay iets staat wat kwa prijs echt mijn aandacht trekt

Dan zoek je toch echt niet goed hoor. Er zijn veel eca shops die leuke dingen voor bijna niets aanbieden. Zitten vooral in het verre oosten.
[edit] @Jesper, geen probleem dat je het plaatst. Ik reageerde op je opmerking "...wat mijn aandacht trekt".

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 27 oktober 2012 13:29:17 (14%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Dan is het geen speciale aanbieding, maar ik wist het niet en misschien ook een aantal andere mensen niet. Dus dan maar gewoon ter informatie :)

Toch zit er wel redelijk verschil tussen die van Jesper en Theove. Volgensmij heeft die van Jesper 60 RGB-leds per meter waar die van Theove 60 R, G of B leds per meter heeft, dus 3x20. Die van Theove lijkt wel weer power te hebben gezien het stroomverbruik. Maar voor goede kleurmenging zou ik toch voor de eerste gaan.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Die van theove zijn ook RGB , is enkel ander type led !
Bijde strips zijn dus voorzien van 300 RGB leds per 5 meter.
Ik moet zeggen dat ik het niet echt een aanbieding vind (voor de particulier wel misschien) maar als ik kijk naar mijn inkoopprijzen.....

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Dat was me nog niet opgevallen, die link van mijn is 300RGB leds waar die van theove 300leds is maar 100 van elke kleur. Zit toch wel een verschil tussen klik.

je ziet het ook wel in de ebay aanbieding als je de verlichting op de reel bekijkt.

Dit topic is gesloten