Mijn tv heeft een probleem dat ik niet op kan lossen.

het gaat om een samsung le37m86bd

Sinds enige tijd blijft een gedeelte van het beeld "hangen" het scherm is dan als het ware verdeeld in 5 horizontale balken, de bovenste bal geeft normaal beeld en de ander balken blijven "hangen" en "bevriezen" dus eigenlijk. Dit treed op bij elke input en ook het menu heeft er last van. sinds vandaag blijft het scherm soms ook zwart bij het aanzetten en soms verschijnen er dan een aantal verticale balken met de groen, gele, rode en witte strepen. deze lopen niet helemaal door tot boven aan. Als ik de tv dan een aantal keren aan en uitzet dat is dit probleem weer verholpen.

Over dit probleem kan ik niet veel vinden. Ook kan ik het probleem niet zelf reproduceren. Soms doet de tv het de halve dag normaal. Soms treed het probleem na 30 seconden al op. De tv resetten en dergelijke lost niks op. Ik heb alles stofvrij gemaakt, gecontroleerd op eventuele gesprongen condensatoren enz en alle kabels goed aangedrukt. dit lost het probleem echter niet op.

Misschien dat iemand het hier kan bevestigen maar het lijkt mij dat dit probleem of door het mainboard of door de T-CON veroorzaakt word.

mvg,

Bas

Vermoed eerder de drivers op zijkant beeldscherm zelf. Controleer en reinig alle stekkertjes op en naar T con print

Er zitten 4 bandkabels op de TCON aangesloten, hoe kan ik deze het beste reinigen? met schoonmaak alcohol?

Als er niets anders voor hande is, id dit wel OK. Word er in de ruimte waar de TV staat gerookt?? Huidige TVs kunnen er slecht tegen

De contacten schoonmaken leek te helpen, maar vanmorgen was het zelfde probleem weer aanwezig.
Er is wel eens gerookt in de ruimte waar de tv staan.

MNM(tm)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als het beeld 'hangt', geef dan eens een tik tegen de linker bovenhoek (aan de voorkant) van de lijst. Als het beeld dan even goed schiet, zit het probleem in de flexprinten vanaf de driver-PCB naar de glasplaat. Is niet te herstellen, omdat het probleem vrijwel altijd veroorzaakt wordt door (gedeeltelijk) losscheuren van de flexprint.

De oorzaak zit in ieder geval NIET in het mainboard of het T-CON.

tikken aan de linker boven kant helpt inderdaad. De kans is dus groot dat het probleem niet te herstellen is?

Vanavond zal ik kijken waar het panel van is. hoezo vraag je dat?

MNM(tm)

Dan is de kans inderdaad heel groot dat er een scheurtje in de flexprint linksboven in de rand van het scherm zelf zit. Dat is inderdaad niet te herstellen.

dawmast

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.

@SMD:

Als er niets anders voor hande is, id dit wel OK. Word er in de ruimte waar de TV staat gerookt?? Huidige TVs kunnen er slecht tegen

Wat voor nare effecten heeft rook op de moderne TV's dan?

MNM(tm)

Vooral vlekken en andere verkleuringen van het scherm: de nicotine (en andere dampen) slaan neer in het beeldscherm, dus tussen de verschillende lagen waar het paneel uit bestaat. Vooral bruingele vlekken zijn het gevolg.

en contact overgangen worden nadelig beinvloed door rookaanslag.

MNM(tm)

Dat ook, maar dat is niet het geval bij het panel in dit topic.
De flexverbindingen waar het hier om gaat, zijn thermisch gelijmd, waardoor ze nauwelijks gevoelig zijn voor rook- en nicotineaanslag.

MNM, de verlijming is meestal vrij helder idd, maar een verrookt exemplaar is het vaak geelig tot rooiig, wat doet de ingetrokken rook aanslag met de verlijming contact overgang?? Maak eens een thorax foto en zie hoe zwart het bij de eigenaar is, A4 snelweg teren??

Beeldbuis toestellen hadden ook veel last er van met name MF circuits verliepen als gekken.

Hallo,
Ik heb precies het zelfde probleem als Bleedingeye.

Scherm bevriest en je ziet dan bovenin nog dat het beeld beweegt (cm of 3) is overigens hetzelfde scherm.
het tikken links boven helpt maar kan na 3 seconden al weer vast slaan.
meest als de tv warm is dan is het probleem weg.

Ik lees dat er niets aan te doen is. kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat het probleem zou zijn.

alvast bedankt,

mvg

Martijn.

ik heb dit gevonden en ga dit proberen.

http://www.highdefforum.com/flat-panel-tvs/111876-horizontal-lines-gho…

mocht het lukken laat ik het weten.

mvg

martijn

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Die methode (met stug flexibel materiaal om de boel aan te drukken) zou in principe moeten werken.

Kijk wel uit bij het demonteren/ monteren dat je de flexcable niet beschadigd anders is het meteen einde verhaal. Het beste gebruik je de grijze blokjes -van een of ander spul waar ik de naam niet van ken- uit een plasma tv. Ik heb het al vaker gedaan en tot op heden geen uitval.

William, jij bedoelt die warmte geleidende siliconen blokjes?? die zijn IDD perfect!!

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kan je die eigenlijk ergens los kopen? Opzich zitten ze natuurlijk wel in slopers.

Elke plasma die ik sloop -en dat zijn er heel wat geweest ondertussen- heb ik ze uitgehaald als ze erin zaten, dit is niet in elke plasma het geval. Losse verkoop heb ik nog nergens gezien maar wellicht zijn er ook andere mogelijkheden om het op te vullen.