Wat ik ermee wil zeggen is niet dat het onmogelijk is, maar hetgeen je wil in het huidige concept, niet zal werken.
Het signaal dat je wil opvangen heeft een bepaalde geluidssterkte. Alle microfoons pikken dit signaal op, maar inderdaad zal daar tijdsverschil tussen zitten.
Tevens zullen niet alle mics het signaal even hard oppikken.
Zover ik het kan zien is je probleem als volgt, je werkt met een vast niveau dat een ledje laat branden. Dat vaste niveau zal niet werken, je moet de gevoeligheid (de triggering) per microfoon traploos kunnen instellen op het signaal dat je oppikt.
Dat stel je dus in per mic, als beide mics dan het juiste signaal opvangen kun je het tijdsverschil meten.
Bij mics die zo'n 30 cm uit elkaar staan, reken er dan op dat het tijdsverschil <<1ms is!!
Theoretisch kun je dit ongeveer berekenen, ervan uitgaande dat de snelheid van het geluid 343m/s (afhankelijk van temperatuur, druk, etc).
Sorry voor mijn late reactie, drukdruk 
Het vaste niveau waarop het ledje brand, is pas na de versterking van de microfoonsignalen (deze zijn inderdaad per mic verschillend, maar zijn in ieder geval allemaal zo gevoelig ingesteld dat ze tegelijk signaal lijken te geven). Zou dit nauwkeuriger kunnen door bv een zener te gebruiken zodat het signaal pas bij een bepaald niveau doogelaten wordt, en dan de versterkers heel gevoelig in te stellen? Of begrijp ik iets verkeerd? En wat het tijdsverschil van minder dan 1ms betreft, de instructies van de controller duren 0,25us als ik een 20MHz oscillator gebruik dus dan moet de resolutie groot genoeg zijn toch?
Ik had hier al een berekeningetje van gemaakt om zeker te zijn dat ik niet voor niets aan het werk ging. Ik heb deze alleen niet bij de hand maar theoretisch zou het makkelijk moeten kunnen. Ik ben de oplossing nog steeds even zoek
als ik trouwens de voorversterker aan een eindversterker en een speaker hang, dan is er wel veel ruis, maar dat moet voor een 5 volt signaal te maken geen belemmering zijn toch?
Groeten Jeroen