COers,
Ik heb een 17" scherm van compaq dat zeer slecht de kleuren weergeeft. Dit wil zeggen dat rood word weergegeven als bijna zwart,...
volgende gegevens staan op het scherm
model no: 320
serial no: 737cd02ex101
spares: 241507-002
ass'y no: 241508-002
fcc id: br8sm-764
bouwjaar september 1997
Weet iemand hier raad mee?

je kan kijken in het OSD van de monitor waar de kleur instellingen op staan of in de features van de driver voor je videokaart

het zou ook kunnen dat er iets niet deugt in de monitor ik heb eerder problemen gehad met compaq monitoren waarvan 1 een soortgelijk probleem had als jij hier beschrijft

de oorzaak van die monitor was dat de beeldbuis simpelweg zijn beste tijd gehad had

Kijk effe of er een pinnetje in de VGA connector naar de vga kaart (15 pins) niet omgeplooid zit of afgebroken is. Geeft dikwijls volledig verlies van een bepaalde kleur.

ik heb de draden doorgemeten om te zien of er geen ene stuk is==> zonder rezultaat
Wat mij wel opvalt is dat het alleen de rode kleur is.

Waarschijnlijk sluiting in je Beeldbuis is moeilijk te verhelpen heb het ookaleens gehad met een zelfde monitor alleen dan met de groene kleur. Compaq zuigt sowieso want als je ziet wat ik al heb moeten vervangen aan Compaq spul op m'n werk daar word je niet goed van :(

of het je beeldbuis is kun je uitsluiten als je de rood en groen kathode aansluitingen verwisselt (geeft wel raar beeld dan) als het probleem bij rood blijft --> beeldbuis, heb je nu plots geen groen meer --> stuurelektronica.
misschien kun je het beeldbuisprobleem oplossen met een beeldbuisregenerator (is geen garantie dat het kan, hooguit proberen of het helpt.)