Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Hmmm, ze lagen tussen de reserve onderdelen van puntlasapparatuur en HF verhitters.
Video apparatuur werd daar niet direct gemaakt. Misschien voor een testlijn, maar dan denk ik eerder aan magnetische afbuiging.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Wie kan mij helpen aan data(sheets) van de volgende (obsolete) onderdelen :

Philips digitale circuit-blokjes (jaren '60?)

FF-12
GA-11
PS-10
TU-10
2GI-10
2GI-12

Thyristor BTX38 800 en BTX800R
Wat is het verschik tussen de 800 en de 800R ?

Van de BTX38 800R heb ik 'short-form' data, maar geen volledige sheet.

Datasheet Archive geeft géén soulaas.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
StijnN

Golden Member

Hi Tidak,

De data voor die Philips logica blokjes zoek ik zelf ook nog, dus ik houdt mij ook aanbevolen als die bovenwater komen.

vwb. die thyristoren, ik neem aan dat dit stud mount exemplaren zijn? In dit geval duidt een R achtervoegsel er vaak op dat de aansluitingen reversed zijn.
Dus kathode aan het huis ipv. de anode, of juist andersom.
Bij stud mount diodes is dit zeer gebruikelijk daar het dan eenvoudiger is om bruggen samen te stellen.

A person who never made a mistake never tried anything new.
Tidak Ada

Golden Member

Ah, bedankt wat betreft die thyristoren. Het zijn inderdaad dikke vette studmounts. Ze regelen samen een 1,5 kW trafo als een soort pre-regulator.

Er zou nog iemand wat datasheets opzoeken, maar hij heeft niet de nummers, die ik zoek, dus las ik wat binnen krijg, waarschuw ik wel.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb wel wat gegevens over die blokjes maar deze zijn meer beschrijvend dus geen gegevens over pinout enz.
B.v. FF12 is flipflop
PS10 is pulse shaper enz.
Van die BTX staan er ook nog gegevens in dus als je hier interesse in hebt wil ik wel kijken of ik het kan scannen (zijn de kleine lettertjes in die Philipsboekjes)

Gr.F_S

Ik heb geen informatie paraat, maar dit soort logica-blokjes zaten volgens mij bij honderden in de door Philips gebouwde geheugenkasten voor de Electrologica X8 computer.

Tidak Ada

Golden Member

Die letters zijn mij grotendeels duidelijk.
Ik vermoed dat G 'gate' is dus 2G zal of een dual gate of een dual input gate zijn. De I zal wrsch "Invers", dus "NOT" zijn. TU "timing Unit" ? Wat de A betekent, daar ben ik nog niet achter.
Belanglijker echter, zijn voor mij de aansluitingen en spanningen. Mogelijk moet ik de zaak namelijk omzetten naar TTL, liever HLL of naar storingsongevoelige CMOS.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
StijnN

Golden Member

Ik heb in de documentatie van een Philips zender die ik hier heb en die gebruik maakt van deze technologie voor de automatische afstemming, een paar datasheets gevonden van deze blokjes.

nml. de volgende:

http://www.pe1rks.nl/plaatjes/Philips_GA11.pdf
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/Philips_PS10.pdf
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/Philips_TU60.pdf

Nu de rest nog.

A person who never made a mistake never tried anything new.
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Tidak Ada

Golden Member

@StijnN:
Da's interessant, alleen is die TU60 in de datasheet een DIL (hybride?) Hopelijk komen de pinnummers overeen

@DeKemp :
Bedankt voor de foto. Ik heb die scoop ook :) Heb je misschien een schema uit de (Service)Doc waar hij in staat ??
Mocht het IC ooit stuk gaan bij jou, dan weet je waar je terecht kunt ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
StijnN

Golden Member

De TU60 is een zogenaamde NORBIT, dit is al weer iets moderner dan die andere blokjes.
Het lijkt uiterlijk op een DIL ic, maar dan een stuk groter en een ongelijk aantal pootjes aan iedere zijde.

Op 19 december 2012 13:56:08 schreef Tidak Ada:
@StijnN :
Kan jij er achterkomen of de pinconciguratie wel identiek is ?

[...]

@Tidak

Helaas heb ik verder geen enkele gegevens. Ik zou er niet vanuit gaan dat beide pincompatibel zouden zijn.

[Bericht gewijzigd door StijnN op woensdag 19 december 2012 15:21:34 (44%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Voor een reparatie waarbij het typenummer er afgeschuurd is: kent iemand een PWM ic, DIP-8, heeft 2 fets (maar volgens mij geen halve brug, de ene drain zit aan de andere source), pin 4 is ground, pin 5 en 7 zijn de gateaansluitingen.

Tidak Ada

Golden Member

@StijnN :
Kan jij er achterkomen of de pinconciguratie wel identiek is ?

Op 7 december 2012 01:16:44 schreef Sine:
[...]

Gezien de bron waarschijnlijk een video amp, vergelijkbare modellen zaten ook in flips monitoren ( alleen met een groen huisje )

Ik ben er achter dankzij DeKemp's post, hierboven :

Het blijkt de Y-eindversterker uit de PM3264 te zijn. Laat ik die scoop nu hebben, evenals de service doc .... :)

Thanks DeKemp !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heb jij die scoop als werkend of als onderdelen bron?

Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 december 2012 18:00:34 schreef DeKemp:
Heb jij die scoop als werkend of als onderdelen bron?

Als werkend !! :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 december 2012 13:53:33 schreef Red_Arrow:
..., heeft 2 fets (maar volgens mij geen halve brug, de ene drain zit aan de andere source), ...

drain aan andere source kan nog steeds een halve brug zijn. Dan zijn het twee N-fets die mogelijk via een driver constructie aangestuurd worden. (i.e. met een gatespanning hoger dan de drain die aan VCC hangt).

@ redarrow hieronder; precies! Gewoon twee N-fets in halve brug dus. Met een condensator om de spanning "hoger dan de voeding" te maken.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 22 december 2012 12:55:09 (14%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De gates zitten direct met een weerstand aan de gate met een diode in sper voor het uittrekken. Geen pulstrafo of high voltage transistor constructie.

Via via aan het typenummer gekomen, nl: IR2153.

[Bericht gewijzigd door Red_Arrow op vrijdag 21 december 2012 16:39:22 (15%)

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 december 2012 21:50:41 schreef Tidak Ada:
Wie kan mij helpen aan data(sheets) van de volgende (obsolete) onderdelen :

Philips digitale circuit-blokjes (jaren '60?)

FF-12
GA-11
PS-10
TU-10
2GI-10
2GI-12

Thyristor BTX38 800 en BTX800R
Wat is het verschik tussen de 800 en de 800R ?

Van de BTX38 800R heb ik 'short-form' data, maar geen volledige sheet.

Datasheet Archive geeft géén soulaas.

Even een kick: Data van bovenstaande Philips circuit balokjes gezocht

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Iemand een idee wat dit is, waar het in werd gebruikt, en hoe je het kan aansluiten?

SMITHS, Desynn INDICATOR, PW173FL, 67/32610 G, 24V, Made in Great Britain.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06105_cleaned.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06106_cleaned.jpg

Sonytech

Overleden

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Ik ben voor 95% zeker dat dit uit een RAF vliegtuig komt. Via google kom ik veel oude RAF meetinstrumenten tegen met zoeken naar smiths desynn indicator.
Alleen er staat niet op wat het moet aangeven.

"Desynn" is een bepaalde serie van meters voor vliegtuigen. Ik kom er verschillende tegen. Brandstofmeters, drukmeters, motorkoppelmeters enz.

Het meeste van +/-1959.

http://www.flightglobal.com/FlightPDFArchive/1959/1959%20-%202612.PDF

http://www.flightglobal.com/FlightPDFArchive/1959/1959%20-%203268.PDF

Hier 3 pagina's waar ik de 2 PDFjes vandaan heb

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op zondag 23 december 2012 21:02:02 (16%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Kan een hoogtemeter zijn. Links de duizenden-voeten, rechts de honderden voeten.
[edit: Damn. Eerst wat andere topics gelezen]

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 23 december 2012 21:04:24 (23%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 december 2012 21:03:36 schreef rew:
Kan een hoogtemeter zijn. Links de duizenden-voeten, rechts de honderden voeten.
[edit: Damn. Eerst wat andere topics gelezen]

Toerenteller voor twee motoren ??

@flash2b :

Kan je zegen war de letters achter "Code" zijn '?? 173 FL' Wat moeten die vragtekentjes zijn ?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 23 december 2012 21:44:50 (18%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Op 23 december 2012 21:39:53 schreef Tidak Ada:
[...] Toerenteller voor twee motoren ??

@flash2b :

Kan je zegen war de letters achter "Code" zijn '?? 173 FL' Wat moeten die vragtekentjes zijn ?

PW zijn de letters zowel op het type plaatje als op de wijzer plaat. Zou PW staan voor PoWer ?

Tidak Ada

Golden Member

Motorvermogen links en rechts..... (?) Er staat alleen geen eenheid bij.... Zou hp moeten zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten