Peugeot 206 boordcomputer

Dit topic is gesloten

Zou het mogelijk zijn hem te laten controleren bij een peugeot dealer?

En kan ik eventueel met de trein naar jouw toe komen om hem te controleren en wissen? (las op easy tech dat je in de buurt van rotterdam zit)

Nog even voor de duidelijkheid, Het Siemens kastje onder het dashboard moet dan ook mee, correct?

Edit: is zoiets ook te doen met een seriële interface?

Een dealer zou hem weer kunnen herprogrammeren, dat kost wel een hoop tijd en of ze dat willen..?
Normaal gaat programmeren en inleren online, maar omdat de data verminkt is moet alles met de hand in gesteld worden en je moet de pincode van de auto hebben. Was er gister 3uur mee bezig.
Je kan bij me langs komen geen probleem heb dan alleen de motor ecu nodig. Gaat helaas niet serieël.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Auto loopt weer!

Wat de oplossing was voor mij:
28F512 chip uit de ecu in een andere ecu gesoldeerd. En starten met originele sleutel.

Groet!

Das vreemd dan, de sleutel code staat niet in de 28F512.
Die staat in de TMS370.
Vermoedelijk heb je ergens toch een slechte verbinding die het nu toevallig weer doet.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Om dit topic even van een jaar geleden omhoog te schoppen. De auto doet het nog steeds niet lekker. Ondertussen ben ik wel ietsjes wijzer:

De auto heeft de neiging om af te slaan zomaar tijdens het rijden. Wat wel opvalt is dat tijdens de winter heeft hij vrijwel nergens last van. Wanneer de temperatuur weer wat warmer wordt(zomers), komen de problemen weer terug.

Heeft iemand enig idee wat een probleem kan veroorzaken waardoor hij zomers meer problemen geeft?

Edit: Wanneer hij afslaat, kan ik soms wel en soms niet direct weer starten. Even stroom er af en er weer op en dan loopt hij wel weer.

[Bericht gewijzigd door AgentP op maandag 22 april 2013 19:48:07 (13%)

kan je beter op autoforum vragen?
maar maak de stappenmotor eerst maar eens schoon en de as wel weer invetten.

Soort gelijk euvel voorhanden gehad met de 205 van mijn ex.
Moedwillig wat kabels losgetrokken (om een storing te veroorzaken) naar de dealer gereden, ding uitgelezen bleek allemaal ok te zijn (geen storing te vinden.
Toen ben ik zelf maar wat dingen gaan vervangen (de auto hield in op de vreemdste momenten en sloeg soms af)
nieuw benzine filter etc, mocht allemaal niet baten.
Als laatste (was een gokje, maar dus wel de juiste) de boegiekabels vervangen (was er dus inwendig 1 rot) sindsdien nooit meer trammelant gehad.
Ik weet dat niet direct jouw klacht is, maar wellicht toch iets om naar te kijken

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Echt zomer kan ik het nog niet noemen...

Wat bedoel je met zomaar afslaan, bij een stoplicht of zomaar als je 50km/u rijdt?
En starten, stroom eraf, je bedoeld accu pool?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Afgelopen week is/was het toch aanzienlijk warmer.

Afslaan kan op allerlei momenten zowel stilstaand als rijdend. Ook wanneer je niet schakelt. Het komt ook nog wel is voor dat als de accupool er af is geweest en dat hij weer start, dat hij dan na 2 tellen weer afslaat. Daarna weer starten lukt dan wel.

En ja, met stroom eraf bedoel ik accupool eraf.

Eigenlijk lijkt het weer op de fout van een jaar geleden....
Zo zonder verdere uitlees gegevens weet ik het niet.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Is dit normaal voor < 6 maanden autorijden?
Toen heb ik hem nog keurig schoongemaakt:

http://94.215.80.42/auto/IMG_3442.JPG
http://94.215.80.42/auto/IMG_3443.JPG
http://94.215.80.42/auto/IMG_3444.JPG

Het lijkt wel aardig klonterig

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Hoet ziet het kleppendeksel er van binnen uit? Lijkt wel of je PCV defect is :|

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Net even de bobine bekeken,
En zoals hier beschreven:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=61761

Ik heb dus het oude type volgens die afbeeldingen, denk dat ik die eerst maar eens moet vervangen.

Wat heeft een bobine nu met die olie of PCV klep te maken.
Luk raak wat doen helpt echt niet.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Wat moet ik anders met die auto?

Zou uitlezen bij de dealer dan de beste optie zijn?

Ik was eigenlijk van plan te kijken naar 2e handse bobine, stationair motortje en temp sensortje. Dat waren zo even de meeste oorzaken die ik kon vinden op problemcar.nl met gelijkwaardig probleem.(op bekabeling na)

Vandaag na een middagje in de zon.. 5x afgeslagen op 7km..

De gasklep ziet er altijd zo uit bij die motoren, ik zou eerst eens je stappenmotor goed schoonmaken en daarna niet vergeten er weer vet aan te smeren, 10 minuten werk.

Als de gasklep er weer zo uitziet ligt ook aan hoeveel je er weer mee gereden hebt.
Je moet goed opletten wanneer hij uitvalt of de toerenteller direct op 0 springt en het storingslampje direct weer brand.

Er was nog een ander draadje met iemand met een 306 daar bleek de temperatuur sensor inwendig gebroken te zijn.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

De auto hoeft voorlopig niet meer mee(niet meer nodig) dus dat scheelt.

Ik heb maar eens het blok losgehaald en wat metingen gedaan.

Deze temp sensor meet prima met mijn multimeter:
http://www.ebay.nl/itm/PEUGEOT-2000-106-206-307-406-607-806-807-AIR-TE…

Zo rond de 2,5k ohm tot 900 ohm goed opgewarmd met een haarfeun. Leek mij prima.

Nu zit er ook deze sensor op het blok:
http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-CITROEN-206-106-SAXO-THROTTLE-TEMP-SEN…

Dit ding meet niet erg lekker, zo rond de 9 tot 23 ohm maar schommelt erg als ik er wat aan beweeg.

Wat is dit precies voor sensor? Enkel voor temperatuur? "BR03" is het opschrift. Volgens ebay is dit een sensor voor de "throttle temp". Er is vast wel iemand die hier iets meer vanaf weet.

Edit: Is dit het verwarmingselement van het blok?

Dit is een inlaatluchttempratuursensor .(leukwoord voor scrabble)

Deze meet de ingelaten lucht tempratuur .

Bij sommige auto merken wordt deze gecombineerd met de lmm . o.a toyota

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Die eerste foto is de luchttemperatuur sensor, de 2e is de gasklep verwarming.
Vandaar die lage waarde.
Voorkomt bevriezing van de gasklep met name net na koude start.
Uit mijn hoofd krijg hij voeding tegelijk met het hoofdrelais.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op zondag 28 april 2013 23:01:30 (37%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Anoniem

Ik heb niet alles doorgelezen maar als ik zo de post lees over spontaan uitvallen, ook onder het rijden zou het best kunnen zijn dat je BDP sensor stuk/slecht is.

Maar dan moet je inderdaad wel opletten naar wat Paul zegt, je BDP sensor meet namelijk waar je eerste cilinder staat (BDP = Bovenste Dooie Punt sensor), daaruit kan je computer opmaken wat hij moet doen, als deze wegvalt dan weet je computer niet of hij moet inspuiten/onsteken, en dan valt dus je motor uit, ook valt je toerenteller meteen naar 0 omdat hij ook het toerental eruit afleid.

Hij zit meestal op het koppelingshuis tegen de motor aan, kan wat moeilijk bereikbaar zijn.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Gegroet
Scartie

Is dat de krus-as sensor? Die is namelijk vorig jaar al vervangen zonder resultaat.

En Paul, heb even de schema's nagelopen en klopt precies wat je zegt. Wordt gevoed vanaf het dubbelrelais.

[Bericht gewijzigd door AgentP op maandag 29 april 2013 12:11:52 (40%)

Krukas sensor vervangen zeg je maar is de pulsring niet beschadigd ?

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

De pulsring tikt de krukas sensor aan? Moet ik dat zo zien?

Dit topic is gesloten