Objecten zo groot als een golfbal detecteren

Beste,

Ik zou graag objecten (ongeveer zo groot als een golfbal, laten we uitgaan van een golfbal) willen detecteren in een range van 5 tot 10 meter. Aan de hand van welke sensoren (IR, ultrasound, camera -> kleurdetectie) zou ik dit het beste kunnen ontwikkelen? Wat raden jullie mij aan?

Met vriendelijke groet,
M. Seerden

Object bewegend, of ligt het stil.
En hoe ziet de omgeving er uit.
Een boomblad op een laag sneeuw is goed te detecteren, maar als het in een boom hangt...

Beste Henk en anderen,

De omgeving is plat, je mag zelfs uitgaan van een grasmat met daarop ook kleine objecten (max 10 - 15 cm doorsnee, welke op de grond liggen), het object beweegt eerst, maar ligt binnen enkele seconden stil (net zoals een golfbal, om in het golfverhaal te blijven.

rbeckers

Overleden

Alleen detecteren of ook locatie, vorm, etc. meten.
Voor alleen detecteren zou ik ultrasoon overwegen.

Ook een methode uit de tijd van de Cuba crisis.Je maakt een foto van het te bewaken veld zonder het object.
Die gebruik je als referentie. Dan maak je vervolgens foto's en beoordeeld de verschillen. Destijds deden ze dat door de foto's wisselend te projecteren. De verschillen vielen zo direct op.
Met het oplossend vermogen van een moderne camera is de positie het object vrij nauwkeurig te bepalen. De kunst is natuurlijk om een computer te leren de foto's te vergelijken en de verschillen door ruis te negeren.

- Je neemt een basis foto van wat je moet hebben en je slaat die op
while(1)
{
- je neemt een 2de foto en je vergelijkt die met je basis foto bv door de basis foto van de 2de foto weg te filteren.
- je ziet het verschil en je doet er wat mee.
}

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

is een engelsman voor opgepakt wegens oplichting iraakse regime.
man leverde van deze apparaten voor mijnen en explosieven te vinden.
waren golfbalzoekers,wordt vast wel reclame voor gemaakt in engeland

Als de ondergrond een redelijke uniforme kleur heeft dan zou ik het met een webcam doen. Een witte bal is redelijk makkelijk uit te filteren.