Ik heb ee JVC HR240E en die doet spontaan niets meer.
voor het bijplaatsen van een dvdspeler heb ik de voedings stekker uit de contact doos genomen maar bij het instekken doet hij niets meer.

Iemand tips

misschien eens op de on knop duwen;-)

Ik heb hetzelfde probleem met een Akai VHS recorder. Als ik hem eruit trek doet ie niks meer. Maar zodra ik even 4,5 op de motor van het bandtransport zet springt hij ineens aan. Dit gebeurt echter pas als het transport systeem halver wegen is. Daarna draait het terug in begin positie en werkt alles weer :S

Misschien even de contacten van de voedingsstekker checken dus waar hij de recorder in gaat.

[Bericht gewijzigd door Dominic op ]

Primaire elkootjes in de schakelende voeding allemaal vervangen, 10 tegen 1 dat ie het weer doet. Neem wel 105 graden celsius elko's.

:) Richard.

PS. Dat geld dus ook voor die Akai recorder.

De recorder is net een jaar oud :) Denk nie dat ze dan al kapot izjn ;)

Uhh ik denk het wel :)

TE vaak meegemaakt :) Sorry.

AKAI VS-22/26 is wel wat ouder maar daar ging de voeding fabriek-af soms al na twee maanden zelfs in de brand :):):)
Nou was het principe wat ze daar gebruikte was echt onwijs.

Ik zal het eens proberen te omschrijven. De "hoofd" voedingspanning uit de geschakelde voeding had een rimpel van ongeveer 20mV en daar maakte ze met een vermenigvuldigingsschakeling een negatieve spanning van om andere schakeling in de video te voeden. Uhh.

GR. Richard

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

Op 10 oktober 2004 16:47:36 schreef Amateur19:
Primaire elkootjes in de schakelende voeding allemaal vervangen, 10 tegen 1 dat ie het weer doet. Neem wel 105 graden celsius elko's.

:) Richard.

PS. Dat geld dus ook voor die Akai recorder.

Mhhm, weinig ervaring metr schakelende voedingen, welek elko's zijn dat hoe herken ik ze. Ik heb weinig zin om alle elko uit heel de recorder te vervangen, nouja de voedings dan dit gedeelte is wel duidelijk te herkennen. ik heb hem hier niet staan dus een foto'tja kan ik je niet geven.