Hallo allemaal,

Ik sluit mij aan bij het rijtje. Mijn Philips 42Pes0001D/10 is ook defect. Ik heb een vervangende IC in huis en zoek iemand die de defecte kan vervangen op het tcon board.
Als iemand mij kan vertellen hoe ik de juiste printplaat uit de hub kan halen dan kan ik deze opsturen naar iemand van het forum die dit vaker heeft gedaan.
Gewone TV reparateurs in A'dam geven helaas niet thuis ;-(

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

De TCON zit in de monitor, niet in de hub. Midden boven onder een blikken kapje direct op het paneel geschroefd.

Heb hetzelfde probleem met mijn 4,5 jaar oude Philips 42PES0001D. In de automobiel industrie waren de producten gelijk retour gehaald. Bij TV's zien ze het volgens mij als een extra bron van inkomsten :(

Ik heb de T-Con er nu uitgehaald. Is er iemand die een AS15-f heeft liggen en hem op mijn bord wil solderen?

Beste eksr.
Heb je een vermoeden hoeveel toestellen er met deze dergelijke chip verkocht zijn?
Hoe hoog denk je dat het percentage uitval zal zijn?
Een auto met een TV vergelijken gaat niet op want veiligheid komt hierbij niet om de hoek kijken.
Alle tv,s van af het begin af hadden zo hun zwakke punten. Geen ENE TV bleef heel al zijn er uitzonderingen waarvan de TV gewoon de 20.000 uur uitdient JA ook met de AS 15 ic.
PHILIPS heeft met die panels gewoon een claim neergelegd bij AUO en zo ook de andere merken.
Het is gewoon een onderdeel wat kapot kan gaan en dat bij een toestel van 4,5 jaar en dat vind jij niet kunnen terwijl de economische levensduur nu 5 jaar is?
Maar goed zat mensen hier die de chip voor je zullen willen vervangen hoor.

@ Marwim & ekrs,

Als jullie je emailadres openbaar hadden gmaakt kunnen mensen die jullie willen helpen jullie benaderen.
Jullie kunnen mij evt mailen als jullie nog iemand zoeken die de t-cons kan en wil repareren.
Mijn emailadres zie je als je op mn naam klikt.

Groetjes JeSo

Hallo JeSo,

Ik heb je net een email gestuurd. Alvast bedankt voor je hulp in deze.

@Arnold, mijn blikveld was niet groter dan de 42PES0001D waarvan ik denk dat er niet zo heel erg veel van verkocht zijn. Echter het aantal probleem gevallen is wel redelijk hoog en bijna allemaal toe te rekenen aan één type chip op één type pcb als je diverse fora in binnen en buitenland bekijkt. Helaas wil ik als consument inderdaad langer dan 5 jaar met een high-end, in 2009 2.000,- euro kostende TV doen.
Maar met de hulp van Jeso en dit forum gaat dat denk ik wel lukken.

@ ekrs,

Geen mail ontvangen hoor...wel het goede emailadres gebruikt? Met liggend streepje _

@JeSo

Heb het adres gebruikt wat in je profiel staat met de underscore. Mijn adres staat nu ook openbaar. Stuur mij andere even een email dan kan ik die beantwoorden.

@JeSo
Ik heb net als Ekrs je mail met underscore gebruikt. Mocht je niets ontvangen hebben dan is mijn mail te vinden in mijn profiel. Bedankt!

@ Marwim,

Niks ontvangen, ook niet in ongewenste mail zoals het geval was bij ekrs.
Jouw emailadres is niet zichtbaar in je profief.

Groetjes JeSo

@JaSo mijn mail is nu wel openbaar. Alvast bedankt voor je mail

@ Marwim

Als ik op jouw naam klik staat er achter jouw emailadres toch echt "niet openbaar"!

@JaSo
Sorry, ik hoop dat mijn profielwijziging nu wel is opgeslagen.

Groeten,
Marwim

Beste ESKR TV techneuten moeten ook leven dus GELUKKIG gaan TV,s net als vroeguh kapot en gelukkig zijn er mensen die ze kunnen herstellen.
Gelukkig gaan auto,s ook kapot anders waren er geen auto monteurs .
Opvallend in deze tijd is dat mensen ontzettend zeiken wanneer hun tv na bijvoorbeeld 4,5 jaar kapot gaat.

Juist,

Maar diezelfde zeikerds willen wel voor een habbekrats een grote tv met alles er op en er aan voor een appel en een ei.
Helaas gaan steeds meer fabrikanten daar in mee en koop je voor weinig een tv. Niet raar dat deze snel de geest geven toch??? Ze mochten immers niks kosten en moesten veel kunnen......

Kwaliteit kost geld en dat wil de gemiddelde NL'er niet meer uitgeven.

Aasgieren genoeg gezien bij Saturn opening voor 375 euro een meen ik 42 inch plasma van samsung.
Sommige liepen met 3 dozen tegelijk hoe hebberig.
Wij doen geen samsung in garantie maar ik weet heel zeker dat veel mensen gaan klagen over het grove beeld van die toestellen en dat dat niet kan want het is toch allemaal HD. Natuurlijk en de goedkoopste PANSONIC komt ook uit China en gaat ZEKER geen 5 jaar mee en in mijn huis nog geen week want het beeld ziet er niet uit.
Heel veel budget toestellen hebben gewoon een vreselijk slecht beeld.
Maar nu de genoemde PES , was geen goedkoop toestel zeker niet maar bood wel een los scherm met een HUB voor de aansturing en een pracht design wat nu nog steeds niet misstaat .
Men betaald 2000 euro en na 4,5 jaar gaat een IC er uit dat kan dat mag. 2000 euro voor wat je met de pes kreeg is NIET duur.
Ga even terug in de tijd een K9 8 kanaals TV koste bijna 2500 gulden dat kan je gewoon vergelijken met 2500 euro nu. Die K9 noem ik met opzet want die stonden bekend als zijnde onverwoestbaar maar dat waren ze zeker niet. Deze toestellen gingen veel eerder dan binnen 5 jaar defect met het kijkgedrag van toen. Men betaald toen grof geld voor een reparatie van bijvoorbeeld het vervangen van een cascade hoor om maar te zwijgen van de peperdure modulen toen en zeker later in de K12. Bij een beetje zaak zal je 150 euro kwijt zijn voor het vevangen van je AS15 ic. Reken dat nu weer eens om en je moet toegeven dat dit niet veel geld is. Men zal ook tot de conclusie moeten komen dat je voor 400 euro niet echt een top toestel in huis haalt . Pes was en is nog steeds een goed toestel . TIP voor alle bezitters : maak de HUB eens open en reinig de ventilator goed. Uiteraard stof verwijderen .

Als nieuweling op dit forum heb ik met aandacht de probleemomschrijving en oplossing zitten lezen. En ja ik heb, zoals zovele andere, hetzelfde technisch probleem. Ik heb de servicedienst van Philips gemaild. Deze antwoorden snel met de vraag om de software te controleren. Heb ze geantwoord dat daar blijkbaar het probleem niet ligt en natuurlijk geen reactie terug. Dus IS ER IEMAND DIE VOOR EEN SCHAPPELIJKE PRIJS DE T CON KAN HERSTELLEN?

@Fedum.

Vul je profiel zo compleet mogelijk in en plaats een oproep in Vraag & Aanbod.

Naar aanleiding van de klachten over die AS15. Heeft er iemand een idee over wat voor uitvals percentage het hier dan werkelijk gaat?
Wat dat zou een maat voor de kwaliteit kunnen zijn (van dat IC dus).

er valt niets over te zeggen.
Ik weet heel zeker dat er zat van die IC,s de 20.000 uur halen .
In veel gevallen was en is dat NIET het geval.
Oorzaak onbekend waarom dat ic defect, noem het gewoon worn out.
Destijds wat ik mijn antwoord al schreef gingen de cascades bij bosje,s tegelijk en men zeurde daar dus echt niet over en betaalde zo rond de fl 150
Nu betaald men bij ons wanneer men het toestel brengt 120 euro.
Is dat zo duur ?
vind van niet er zijn ergere zaken zoals het zeer vroegtijdig leeglopen /bol staan van elco,s in merk computers ook zoals van DELL.
Dat kan echt niet vind ik.
Auto,s vergelijken tja kort door de bocht maar ook daar zal met ter tijd blijken dat er electronica in defect gaat zo maar spontaan alleen vervangen ze dan een complete module en JUIST dat mag dus WEL wat kosten want de heilige koe tja die is heilig jawel.
Maar goed bij ons dus 120 euro incl garantie zelfde dag klaar sterker men kan er op wachten is dat wat dan?

Nou, sommige kaskades gingen bij grotere bosjes dan andere....

De BG1895 en BG2032 gingen zeker wel eens stuk, maar niet opvallend vaak. De BG2077 en BG2087 daarentegen waren bijzonder knullig ontworpen (duidelijk aanwijsbare fouten, doorslag en overslag altijd op dezelfde plaats, Grundig stapte later op de BG2032 over en de alternatieve blauwe van HSE waren anders opgebouwd en ook gewoon goed) en gingen wel bij grote bosjes stuk als het toestel een heel klein beetje op leeftijd begon te komen.

Overigens is zo'n fout als de AS15F ouderwets goed voor de reparateurs. Makkelijke fout die op een fatsoenlijke manier geld binnenbrengt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1488776_10153569370090032_618135546_n.jpg

Beste,

Mijn Philips tv, ander model 37PFL7603D/10 toont paarse pixels in lichtere kleuren en groene pixels in donkere kleuren (voornamelijk in het zwart). Deze pixels bewegen nog als ik een beeld stilzet. Het zit door het hele beeld, verder werkt alles nog goed. Update firmware en harde reset van TV hebben geen verschil uitgemaakt.
Ik heb begrepen dat dit waarschijnlijk het Tcon bord betreft, maar ook dat het zelfs nog met het LCD paneel zelf te maken kan hebben. Nu lees ik op verschillende fora over de AS15F chip van het Tcon board. Zou deze chip ook bij mijn tv het probleem kunnen zijn?

Heel goed mogelijk dat je een AUO panel hebt met daarop een defecte AS15 ic. Kan ook nog de LVDS kabel zelf zijn