Privé berichten

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

okeej en dan krijgen we PB's

krijg ik een mailtje: u heeft een nieuw bericht op CO klik hier om te zien..

AJB, doet eht gewoon per mail. bijna nooit spam via CO

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Ik gebruik nog steeds MSN, met zelfs oude clients van MS, het werkt nog steeds als je weet hoe het moet (met reviver gaat het nog mooier, dank voor de link Sine). De Skype client vind ik een lompe ramp, dus die komt er niet in. Echter het Skype-adres is gelijk aan het oude MSN-adres dus hoeft alleen maar hernoemd te worden. Noem het veld bijvoorbeeld Skype / MSN en laat de inhoud voor zover ingevuld hetzelfde.

Op 22 december 2013 12:12:57 schreef RoelA:
En ICQ mag wel weg, dat gebruikt niemand meer.. :)
Misschien een twitter, facebook of een google+ link?

Laat ICQ maar staan, goed idee om dat weer eens van stal te halen eigenlijk, nu MSN zo zwaar uitgedund is. Jammer dat een Whatsapp-adres vermelden niet zo handig is, want als messenger werkt dat opzich uitstekend.

Facebooklinks en wellicht Google ook, zijn bekende privacybommen omdat ze aan callback doen (vreemd genoeg vertrouw ik de statusmelding van ICQ meer - zelfs al is dat een Israelisch berdijf). Je kan dat dus wel als tekstveld maken, maar niet als officieel dingeslinkje.

@TA: Een kwaadwillende member kan inderdaad adressen oogsten. Dit is in de serverlogs duidelijk te zien maar dan kan het al te laat zijn. Is er een limiet aan het opvragen van profielen per tijdseenheid of vergelijkbare maatregel getroffen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Whatsapp adres? Je telefoonnummer bedoel je?

Overigens, oude messenger systemen komen nooit meer terug. Heb die illusie maar niet. Eenmaal weg = weg. MSN, ICQ, Yahoo.. you name it. Waarom een bepaalt systeem ineens populair is weet niemand. Is niet rationeel lijkt me maar vooral kudde-gedrag. Logisch, dat wel.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Juist door datzelfe kuddegedrag kan een oud systeem opeens opgewarmd worden, wellicht.

Met whatsapp-adres bedoelde ik inderdaad het telefoonnummer en dat is dan meteen de reden dat het minder handig zal worden gevonden om in profielen te zetten.

Opzich (denkend aan whatsapp) kan een forum als CO natuurlijk een eigen jabber-server opzetten zoals er vroeger wel eigen IRC-kanalen en dergelijke waren als chatbox.

Alleen zal het animo niet zo groot zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Markce: als IT'er heb je ook vast wel een eigen domeinnaam, en dan is het natuurlijk triviaal om voor dergelijke toepassingen een nieuw adres (circuitsonline@jouwdomein.nl of zo) aan te maken en te forwarden naar je secundaire mail. Op die manier kun je meteen zien waar de spammers je adres vandaan halen, en als je teveel spam krijgt, maak je een nieuw fictief adres en dropt alles wat op het oude adres binnenkomt.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
GJ_

Moderator

Op 22 december 2013 12:18:44 schreef Tidak Ada:
Als je bang bent voor spam moet je je dáár beslist niet inschrijven. LinkedIn gaat nog wel (is ook geen leueternetwerk), maar de rest..... :(

En laat juist linkedin nou de enige zijn waar ik massa's spam van kreeg. En nadat ik mezelf had afgemeld/uitgeschreven ging het gewoon door.

Op 22 december 2013 16:32:42 schreef maartenbakker:...zoals er vroeger wel eigen IRC-kanalen en dergelijke waren als chatbox.

Alleen zal het animo niet zo groot zijn.

IRC word nog steeds heel veel gebruikt, vergis je niet.
Er is trouwens ook al heel lang een circuitonline irc chat (#cochat) maar net wat je zegt: weinig animo.

Op 22 december 2013 16:48:08 schreef SparkyGSX:...voor dergelijke toepassingen een nieuw adres (circuitsonline@jouwdomein.nl of zo) aan te maken en te forwarden naar je secundaire mail. Op die manier kun je meteen zien waar de spammers je adres vandaan halen...

Daarom weet ik dat ik nooit spam van CO krijg.

PB's zijn vaker ter sprake gekomen en hebben het nooit gehaald. Of het veel werk is om zo'n functie er in te programmeren weet ik eigenlijk niet, maar onze opperCO heeft het geloof ik voorlopig druk genoeg met de bestaande todo lijst. En daarnaast schijnt hij er ook nog een leven op na te willen houden (nou ja zeg..).
Mail werkt zoals eerder opgemerkt prima als PB, en als mensen daar geen behoefte aan hebben maken ze het mailadres gewoon niet zichtbaar. Ik vind het eigenlijk een prima systeem.

En voor jullie je teveel aan dit topic gaan hechten: slotje is al besteld :-) Voor deze regenachtige zondag blijft hij nog even open.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 22 december 2013 16:53:25 (11%)

Tidak Ada

Golden Member

LinkedIn heeft een hoop troep binnen gekregen, toen het een keer is gehacked.
Het is me ooit door een IT-er in de maag geschoven. Ik doe er overigens niet veel mee: Alleen wat CO-ers en TCA-ers.
Ik ben immers al met pensioen....:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hives?
Het WAS !! Hyves, mocht je interesse hebben de "neon" letters zijn te koop op de veiling van serieus request.
https://www.marktplaatsveilt.nl/originele-hyves-logo

zit sinds 2009 in de PV.
Tidak Ada

Golden Member

Maar met het verdwijnen van HYVES is het spamspoor niet verdwenen, hoor....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@SparkeyGSX
Kan het uiteraard wel zelf oplossen.
Uitzoeken waar de spam vandaan komt kan ook, maar dan...
Ik heb wel eens een provider van een spammer uit Duitsland gemaild, dan wordt het even heel stil, voor een paar weken...

fred101

Golden Member

Mijn email staat al jaren lang in mijn profiel en ik krijg nagenoeg geen spam op dat account. (een per maand ? )

Het enige adres waar ik iedere zondag precies 5 spam mails tegelijk van krijg is van mijn domein naam adres (en geen idee waarover of waarvan. Het begint met een regel leesbare tekst en dan onleesbare onzin, waarschijnlijk medicijnen gezien de rare termen, maar geen link ofzo, dus zelfs als ik zo stom was daar iets mee te willen doen, is dat niet eens mogelijk. )

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 21 december 2013 18:26:14 schreef klein is fijn:
[...]ik vind het wel goed zo. Ik heb een account op een aantal andere fora die wel een inbox voor persoonlijke berichten hebben, en het zal niet de eerste keer zijn dat daar maandenlang een ongelezen bericht in staat. De email lees ik toch wel een paar keer per dag als ik toegang tot een computer heb.

Dat.

Op 22 december 2013 12:52:00 schreef High met Henk:
okeej en dan krijgen we PB's

krijg ik een mailtje: u heeft een nieuw bericht op CO klik hier om te zien..

AJB, doet eht gewoon per mail. bijna nooit spam via CO

En dat.

Op 22 december 2013 00:11:05 schreef Sine:
Maar waarschijnlijk wel waar, ik heb sinds 2004 mijn adres publiek. En sinds ik een Co adres heb ( ook alweer een X-tal jaar ) dat adres publiek. En op het Co adres komt heel sporadisch eens een spam mailtje binnen.

Maar die zijn dan van overijverige chinezen die met de hand het adres hebben overgetikt en van mening zijn dat ik wel wat printen van ze kan gebruiken.

En zelfs DAT heb ik niet. Wellicht is dat bij jou het geval omdat je bijna plain-text met je email-adres onder 'Het Team' te vinden bent. ("Bijna" omdat het URL/percent-encoding bevat.)

Net als GJ_ en een aantal anderen gebruik in een uniek adres op CO, en het enige wat daar af en toe op binnen komt zijn bijvoorbeeld vragen n.a.v. een forum-topic.

Ik heb nog NOOIT spam gehad op mijn CO-adres. En daar zit geen enkele spamfilter op.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten