Ik heb een jvc flatscreen en nu de 2e videorecorder erop aan gesloten die binnen een paar weken hetzelfde probleem vertoont. Eerst gewoon perfect beeld en geluid via de scart en dan zonder dat er iets is verandert ( niet door ons) doet ineens het beeld het niet meer als je een band afspeelt. Het geluid doet het wel en beeld en geluid via de tuner/kabel/tv doet het wel.
Ligt dit aan de video is dit toeval of hebben de kids nu knopjes teveel ingedrukt?

help want dit kost teveel videorecorders.

Oepserdepoeps. Uhh heb je al eens GOED naar je scartkabel gekeken. Ik krijg de indruk dat er een pennetje iets naar binnen is gedrukt in een van je pluggen. Ik zou daar in iedergeval beginnen met zoeken, lees "bij twijfel vervangen". Dit lijkt me nou niet een geval van te veel knopjes ingedrukt. HiHi.

:) GR Richard

Onze playstation heeft ook zo'n kabel en die moet je er heeeel ver indrukken als je beeld wil.

Hoi een andere mogelijkheid is:
als je oude videobanden gebruikt vervuilen de videokoppen heel snel en valt bij te weinig signaal van de koppen het beeld weg. Neem de deksel van de videorecorder neem een zemenlap doe hier op een videokoppen spray en duw deze zachtjes tegen de koppen. Draai de trommel met je andere hand rond. video heeft 2 tot 4 koppen.

Druk de kabel goed aan wij hebebn sinds kort een flatscreen van sharp en daar had ik eht zelfde problem even een millimeter of 5 verder drukken en voila het werkt :)

scartkabel is het niet, andere kabel heeft hetzelfde probleem en met de video beneden op de tv ook. schoonmaken gaan we proberen, iemand hier op bezoek zei ook nog iets van instellingen die op de jvc tv verandert kunnen worden t.a.v. de scartingang van 1 naar 2oid? zegt iemand dat iets?

Kan wel ja. Als hij via de scart waar je hem nu op hebt aangesloten bijv. een S-VIDEO signaal verwacht dan kan het zijn dat als dat niet uit je video komt er wel geluid maar geen beeld is.

GR Richard

Let op met het schoonmaken, je kopjes kunnen makkelijk afbreken.
Je kunt eens proberen om er een video band in te doen en een tijdje te laten spoelen met beeld, vaakt komt het vuil dan uit de koppen en hoef je hem nog niet eens open te maken.

Lijkt me niet dat het aan de kop ligt, hij zegt dat het via het antennekabeltje wel werkt, ligt toch echt aan de scart denk ik. Speel maar eens een band af en probeer tegelijkertijd de scart er in te drukken ofzo. Dit komt wel vaker voor

Op 20 oktober 2004 17:40:39 schreef nala:
Hoi een andere mogelijkheid is:
als je oude videobanden gebruikt vervuilen de videokoppen heel snel en valt bij te weinig signaal van de koppen het beeld weg. Neem de deksel van de videorecorder neem een zemenlap doe hier op een videokoppen spray en duw deze zachtjes tegen de koppen. Draai de trommel met je andere hand rond. video heeft 2 tot 4 koppen.

nooit zelf doen als je niet weet wat je doet, een nieuwe koppentrommel er in laten zetten is een heel duur geintje, laat het liever over een een vakman, dan loop je geen risico

Op 20 oktober 2004 21:14:11 schreef TheRipkip:
Let op met het schoonmaken, je kopjes kunnen makkelijk afbreken.

Juist, en daarom dus dat schoonmaken de vakman overlaten.

we zijn een dag verder en we hebben de koppen schoongemaakt, was inderdaad erg nodig was. De koppen zijn bij beide ook erg beschadigd. De meest beschadigde deed het na het reinigen weer en de minder beschadigde niet, alleen met de pauzeknop ga ie beeld.
Maar we draaien inderdaad bijna dagelijks dezelfde videobanden met teletubbies, pooh beer etc. Misschien tijd om mijn disneyverzameling op dvd te zetten.
Dus conclusie 1 doet t en de andere nog niet.