Ah, ik zie het, nu ik het schema open, die symbolen komen overeen met de originele input nummers van de Muller PLC.

Dus P21 van de Alpha N, maar die is laag met het andere plaatje (input 85) . Ik dacht dat de I0.0 overeen kwam met "0" van dat JPG-tje maar is niet zo.
Dit maar het PLC schema wat handiger.

Bedankt voor alle info maar ik denk zelf dat we de oorzaak in de alpaha n moeten zoeken omdat deze de laaste dagen maar raar deed vastlopen,parameters kwijt,...

Ik denk dat die alpaha n gewoon een uitgang (die op de plc als ingang aan komt) te weinig geeft zodat er aan een bepaalde voorwaarde niet word voldaan zodat de plc de rem niet afzet.

Diode is goed , KM71 is goed

Als dat zo is, dat met de alpaha n. Dan kan je beter contact opnemen met de leverancier denk.

Leverancier bestaat niet meer :(

De sturing is van 1990.

Edit: De elektroniche schema's van die alpaha n heb ik nog wel.

Op de in en uitgangs kaart van die alpaha n zit dezelfde optocouplers op deze heb ik is gewiselt maar zonder resultaat :(

Weet er iemand hoe ik de plc met de pc kan uitlezen?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (10%)]

Op 21 januari 2014 18:48:54 schreef Lambiek:
En die Alpaha N, wat is dat voor een ding...?

Wat is het een embedded PC of hoe ziet er dat uit??

Vreemd dat er een (intelligente) sturing in zit en toch nog een PLC.

[Bericht gewijzigd door henri62 op (15%)]

Ik vind toch iets raar in het stukje plc programma. Als je kijkt bij netwerk 5 kan M0035 toch nooit hoog worden of heb ik dat mis. Hij wordt nergens anders geset og gereset.

Stukje PLC programma

Ik zal morgen is wat kopieen pakken van die alpaha n sturing.

[Bericht gewijzigd door bramvr op (11%)]

Op 21 januari 2014 22:55:41 schreef henri62:
Vreemd dat er een (intelligente) sturing in zit en toch nog een PLC.

Ik denk dat het een soort MMI is, zou het anders ook vreemd vinden.

Op 21 januari 2014 19:55:32 schreef bramvr:
Ik denk dat die alpaha n gewoon een uitgang (die op de plc als ingang aan komt) te weinig geeft zodat er aan een bepaalde voorwaarde niet word voldaan zodat de plc de rem niet afzet.

Dat moet toch te meten zijn, je had alles gecontroleerd zij je.

Alles behalve dat ik weet niet goed wanneer welke uitgang hoog moet zijn.

Jij kent die machine beter dan wij, dus dat zou je wel moeten weten.
Je kan de startvoorwaarden toch uit je programma halen?

Als ik de vertalingen had van pagina 13 en pagina 17 zou het al een stuk gemakkelijker maken. Maar mijn Duits of Italiaans is niet goed en dat van google translate blijkbaar ook niet goed :p

Ik vind toch iets raar in het stukje plc programma. Als je kijkt bij netwerk 5 kan M0035 toch nooit hoog worden of heb ik dat mis. Hij wordt nergens anders geset og gereset.

Stukje PLC programma

Het probleem is opgelost. Het was een druk knop die niet meer goed werkte. Ik had deze wel al nagekeken of deze binnen kwam op de plc en dit was goed maar dit was blijkbaar juist toeval dat deze wel werkte :p

Nou, dat is mooi. Hopen dat hij het nu blijft doen. :)

Nu ga ik de kast terug beter maken zodat het stof er niet meer in kan. Ik dacht al om een nieuwe ventilator te plaatsen met een goed stof filter omdat de oude nogal versleten is. Maar zijn er ventilator roosters waarbij je gemakkelijk de stof filter kan vervangen zodat je niet de hele ventilator mee moet los halen.

Als je een nieuwe ventilator gaat plaatsen zorg er dan voor dat de kast op overdruk komt, schone lucht naar binnen blazen.

Maar zou ik dan niet beter voor deze ventilator gaan. Die van Rital is maar 20-25m³/h en die van Sunon is 198,7m³/h anders ga ik de kast niet in overdruk krijgen denk ik. Omdat de kabels via een buis naar de hoofdkast loopt en ik denk dat er onder weg dan iets te veel verlies gaat zijn waardoor er geen overdruk in komt. Wat denken jullie? Alleen spijtig voor de ventilator rooster :p

Neem nu een goede ventilator en geen speelgoed ding. En probeer de aangezogen lucht uit een schone ruimte te halen. En probeer de kast op overdruk te krijgen, dan kan er ook geen stof in komen.

Sunon is toch geen speelgoed of wel?

En probeer de kast op overdruk te krijgen

Het is daarom dat ik die van Sunon voorstel deze verplaats 10 keer meer lucht dan die van Rital.

De ventilator die je bedoeld is zonder filter.
Dat is misschien ook wel de reden dat deze zoveel lucht verplaatst.
De Rittal ventilatoren worden meestal met filter gespecificeerd.
Misschien kun je de gaten ook afdichten, siliconen kit ?

Ik heb dit probleem al meerdere malen getackeld doormiddel van perslucht op de kast te zetten.
Wel ff een regelaar ertussen, want je hebt echt geen 8 bar nodig :-)
Ik weet niet of het voor jou een oplossing is.

Een Rittal 3243.100 doet 550m3/h!
Of 3244.100 700 m3/h
Wel prijzig maar dan heb je ook wat.

Een volledig dichte metalen kast met daarin een ventilator werkt ook. De kast zelf moet dan wel warmte aan zijn omgeving af kunnen staan. Je kan zelfs nog een koelplaat op de kast zetten met daarop ook een ventilator.

Benleentje,

Het gaat niet om de warmteafvoer maar om stof buiten te houden.