Probeer toch maar allebij de spoelen andersom aantesluiten. Bij een gelijkgerichte flyback is er verschil, wie weet kan het nog beter :)

Oke ga ik het na het eten uitproberen koelblok is nu lekker warm (zeg maar net iets te heet om aan te pakken) dus kan ik er niet echt goed aan werken.

Zoals het nu zit werkt het, heb de primaire omgedraaid, maar dan doet de flyback wederom niks, ik weet alleen niet, zou het kunnen dat als ik de primaire omdraai, en ook de feedback dat het dan toch nog beter werkt? (lijkt mij van niet)

Echt ik ben blij, me ouders hebben geen last van storing en me broer heeft ook nergens last van, dus kan ik ongestoord met me flyback klooien, het hoogspanningsvirus heeft mij nu ook te pakken.

Is er trouwens iets van een condensator te maken met een filmrolkokertje? lijkt me wel handig voor een cascade.

Je moet de feedback ook omdraaien.

Je kan vast een condensatortje maken van zo'n doosje. Folie binnen en buitenkant ofzoiets.
Wat voor een flyback is het ? Als die gelijkgericht is ,bijna altijd tegenwoordig, kun je er geen cascade op aansluiten. Wel een Marx :)

[Bericht gewijzigd door ArjanEmm op ]

De feedback is omgedraaid en toen werkte het hele zwikkie 'pas' de primaire heb ik niet om hoeven draaien.

Nou ja ik bedoelde zo'n condensator ding wist alleen niet meer of het cascade of marx was, in dit geval een marx, omdat mijn flyback inderdaad gelijkgericht is (het is zo'n ingegoten en die schijnen allemaal gelijkgericht te zijn)

Er hoeft dus niks in die kokertjes? geen water met zout en olie ofzo? ben een newbie op dat gebied, en eigenlijk is het ook niet zo'n goed idee om er dan nu aan te beginnen maar goed

hehe eindelijk kom ik ergens met het afstemmen met het bierblik erop (ziet er niet uit maarjah) vind ik wel een resonantie punt. inplaats van 1 hokje heb ik er dan zo n 6 tot 7 ofzo. binnen kort ook de primaire afstemmen en dan maar genieten :)

heb er nu trouwens inplaats van een bierblik een nieuwe toroid bij gebouwd wie net iets kleiner is (grote is 17.50 diameter kleine 15) ik ga hem daar nu mee afstemmen is zien hoe dat gaat lukken.

[Bericht gewijzigd door Jorrit op ]

En jorrit, op wat voor frequenties kom je uit voor de secundaire?

Op 21 oktober 2004 17:36:59 schreef weardguy:
Yes! Hij werkt, Jammie wat een ozon

Over dat ozon, ik zat laatst na testdraaien van de sparkgap eens te ruiken aan het ding, en ik inhaleerde flink, totdat ik erachter kwam dat ik een behoorlijke portie ozon aan het inademen was. Is dit spul nu slecht voor je of kan het geen kwaad? Ik heb na afloop eerst maar eens even een tijdje frisse lucht staan ademen, voor de zekerheid :)

Deze ozon is inderdaad niet goed voor je, ik merkte het ook, me neus prikte na een tijdje een beetje maar ik denk dat het met een paar keer in een jaar hartstikke meevalt.

Topic is te groot en onoverzichtelijk.

we gaan verder in:

Tesla coil en dergelijke Deel 3