Ik overweeg om een Kenwood CS-3035 oscilloscoop aan te schaffen. Maar ik kan er niets va vinden op internet, geen specs, geen ervaringen. Heeft iemand hier meer kennis van deze dingen? (is het een verstandige (s)koop)

Als 20 MHz niet te laag is voor je, is het een prachtige start scoop. Kenwood maakt ook in de meetapparatuur degelijk spul. Heb er een aantal mogen gebruiken bij div. werkgevers.:):):)

Nee niet verkeerd, ik heb er net nog FF een foto van bekeken op marktplaats en die zag er ook nog goed uit, met de boekies erbij, ik weet niet of het om die scoop gaat??

Nee niks negatiefs over te zeggen.

GR Richard

Zou je met deze bandbreedte de klok van een Pic op 20 Mhz zichtbaar kunnen maken bijvoorbeeld?
Het lijkt een mooi ding, wat zou dat mogen kosten zo'n scoop?

Ja dat gaat wel ukken al zitnhet aan het einde van de Timebase.

Ja wat mag dat kosten. Uhh

Nieuw is het tussen de 350 - 500 Euro al is het dan geen Kenwood.

Ik denk iets van 100 - 200 Euro mits alles OKE is en de uiterlijke vertoon ook nog een beetje OK is.

:) Richard

Op 30 oktober 2004 17:02:40 schreef erwinz:
Zou je met deze bandbreedte de klok van een Pic op 20 Mhz zichtbaar kunnen maken bijvoorbeeld?

Deze blokgolf bevat ook harmonischen: 60 MHz, 100MHz enz. Die geeft hij niet goed weer.
Je ziet de klok wel, maar de vorm en amplitude kloppen niet. Dat hoeft niet altijd erg te zijn!

Als een scoop gespecificeert is tot 20 MHz zal en moet hij een blokgolf weergeven zoals de blokgolf wordt aan geboden. Dat je niet hoger de harmonische kan bekijken is dan toch geen ramp. De PP waarde van de blokgolf op 20 MHz zal ook als blokgolf van 20 MHz worden weergegeven.

Als jou scoop dat niet doet zou ik me toch iets gaan afvragen. :):)

GR Richard.

Als je gaat meten buiten de specificaties dan gaat het niet goed, of kan je verwachten dat het niet goed gaat.

20 MHz bandbreedte betekend niet alleen maar geschikt voor een SINUS, dat is nou juist het mooie van een scoop ten opzichte van een multimeter.

GR Richard.

ok gasten, ik zie het wel zitten, bedankt voor de info,
Ja uiterlijk vertoon van de scoop is prima, en hij werkt 100% en is door k&h gecalibreerd gedurende de loopbaan

Op 30 oktober 2004 17:02:40 schreef erwinz:
Het lijkt een mooi ding, wat zou dat mogen kosten zo'n scoop?

Nee dat is niet zomaar mogelijk. De scoop voegt een bepaald capaciteit toe aan het systeem (50pF oid?). Hierdoor zal, als je direct op het kristal meet, het kistal niet meer in balans is en dus zal stoppen met oscilleren. Dit kun je oplossen door de 20Mhz eerst te bufferen met bijvoorbeeld een opamp. Nu is dit niet zozeer een probleem van je scoop hoor, vrijwel alle scoops hebben dit probleem, met misschien een uitzondering van de dure modellen die lage ingangscapaciteit hebben.
Maar goed, de scoop is verder prima hoor, maar hou er rekening mee dat er bepaalde zaken zijn die je zelfs met een scoop niet kan meten.

Wat dacht je van je probe op x10 zetten als de probe natuurlijk ook die frequentie aan kan. HéHé.

Dan gaat het bij prima. heel veel schakelingen met kristallen zo met mijn 453 van Tektronics gemeten.

Maar ik zal er na 25 jaar wel geen verstand van hebben. GROETEN.

Heb ook een Kenwood, weet ff het nummer niet, maar hij is 3 kanaals 60 MHz. Zeer goede scoop, heb hem ook 2de hands gekocht indertijd. Als ie werkt, zal ie je niet snel in de steek laten

altijd bazen boven bazen...

net aangeschaft, ( en speciaal om de signalen van de
picjes te meten )

een tektronix 2211 digitale storage scoop
da's pas leuk, ik heb een normale 2211 ingeleverd

er is overigens nog een 2211 storage scoop vooradig
(zonder cursor dus)

bijna ongebruikt, en ziet er uit als nieuw

vinden jullie het erg als ik met de vorige post niet zo veel kan?

je hebt gelijk, je kan er inderdaad niet veel mee,
ik liet me even gaan, de mond liep even over...

ik zal me inhouden voortaan...
excuuses