Randapparatuur en complete systemen uit het 486-pentiumtijdperk is niet zo interessant, maar geheugen en ISA geluids/videokaarten zijn zeldsaam aan het worden.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Ik heb een uitlijn systeem dat draait nog op een pentium 100Mhz met win95.
Daar had ik laatst een toetsenbord en muis voor nodig dat kostte toch veel moeite om dat te vinden zonder een berg verloop stekkers.
Daar zit ook een meetkaart met isabus in, dat is echt antiek inmiddels maar werkt nog steeds.
[Bericht gewijzigd door Paul Welther op (19%)]
Ha, ik hoor(lees) het al... Als we onverhoopt die pareltjes vinden dan weet ik waar we het aan kunnen bieden 
Bij ons op het werk is dat spul 10 jaar geleden al de container in gegaan, ik heb op zolder ook nog wel wat liggen denk ik. Is er echt nog interesse in SIM, 8MB dimm, 128MB PC133 of ECC geheugen, PCMCIA kaarten, IDE disks (<= 640Mb), enz. Ik geloof het niet hoor. Zelfs op gratisoptehalen.nl wil niemand het hebben.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
1GB DDR kan ik goed gebruiken, maar dat zal wel te nieuw zijn...
@blackdog: DDR333 of DDR400, om wat oude computers die nog net te goed zijn voor de oudijzerboer nog een tweede leven te gunnen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (51%)]
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Maarten,
Welke versie van ddr heb je nodig, ik kan eens kijken of ik wat heb voor je...
Gegroet,
Blackdog
Ik zoek een specifieke cd rom voor mijn fds 2000 diagnose van ford,
dat dingis 1 of andere custom made, heb ooit in rosmalen een gelijkende meegenomen, maardie bleek toch anders.
als ik een foto maak kan iemand dan eens kijken voor mij? Is dus ook oud pc werk 1 van de eerste cd rom loopwerken met een cradle voor de cd's
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wellicht heeft die diagnostic machine een CD-ROM drive nodig welke met 512byte blocken werkt. Hele oude drives kunnen dat en sommige nieuwere (deze zijn inmiddels ook al heel bejaard) 2048byte drives kunnen dat ook door een jumper te setten naar die 512byte mode. Nieuwe drives kunnen dit niet. Het is vaak een firmware probleem waarbij de computer 512byte blocken verwacht. Je hebt die 512byte mode drives ook nodig om oude SUN4 workstations via OpenBoot vanaf CD-ROM te laten booten, antieke DEC VAX4000 workstations zijn helemaal berucht, daar heb je zelfs een 512byte drive nodig die ook nog een specifieke DEC device ID afgeeft.
Het is vast een 50-pin SCSI drive. Niet elke 50 pinner ondersteunt die 512byte mode, de drives die dat kunnen zijn zeldzaam.
Op 4 augustus 2014 22:58:41 schreef Schimanski:
Bij ons op het werk is dat spul 10 jaar geleden al de container in gegaan, ik heb op zolder ook nog wel wat liggen denk ik. Is er echt nog interesse in SIM, 8MB dimm, 128MB PC133 of ECC geheugen, PCMCIA kaarten, IDE disks (<= 640Mb), enz. Ik geloof het niet hoor. Zelfs op gratisoptehalen.nl wil niemand het hebben.
Precies, ik heb niets ouders dan P4 meer staan, de rest heb ik een paar jaar geleden allemaal naar de E-container verhuisd. Ik heb nog iemand blij kunnen maken met een P1 op 200MHz in compact formaat als spare voor zijn router doos. Maar zelfs die bestaat ondertussen niet meer.
Op 5 augustus 2014 21:26:39 schreef Sine:
[...]Precies, ik heb niets ouders dan P4 meer staan, de rest heb ik een paar jaar geleden allemaal naar de E-container verhuisd. Ik heb nog iemand blij kunnen maken met een P1 op 200MHz in compact formaat als spare voor zijn router doos. Maar zelfs die bestaat ondertussen niet meer.
Heb hier nog een echte kim-1 staan die werkt. Die doe ik niet weg. Heb een paar jaar geleden wel een hele sooi oude meuk weggedaan waaronder een 8" disk drive
Tidak Ada
Een ZX81 (Timex 1000) doe je ok niet weg.
Afijn we zullen wel zien wat er echt weg kan.
Zou er een of ander comutergroep in geïnteresseerd zijn? Zitten wsch. ook verzamelaars en andere liefhebbers bij.
Zo te lezen zijn wij het wel eens; niet ,,storten" maar als antiek verpatsen.
Zal de eigenaresse ook niet tegen zijn.
Hmja, good luck with that. Het spul waar jullie het hebben is of HEEL antiek of exotisch.
Trust me, de zooi die daar staat is geen van beiden ( denk sweex achtige zooi en een paar oude AT's )
Ok na alle bezoeken is die stapel niet gekrompen ... gek he ?
mv * /dev/null
Tidak Ada
Vaak hebben die AT's mooie bruikbare kasten.
Zo'n AT mini- of miditower is uitstekend te verbouwen tot een handzame Variac kast met scheidingstrafo en serielampen en nog wat. Als ik er een vind... Die oudjes waren nog stevig gebouwd.
Jaaa Tidak jij vindt een kast en ik lever de twee variacs.
Weggooien kan altijd nog.
Bij de gemeentelijke stort weten ze het precies...als Pieter ( ik dus) iets weggooit is het echt onbruikbaar.
Tja, dat was te verwachten.
Mijn eerste suggestie was het terugwinnen van het goud.
Daarop las ik dat er wel computermateriaal aanwezig was maar weinig met goud.
Daarop kwam er een discussie tussen experts waar ik absoluut geen verstand van had dus dan zwijg je.
Vervolgens komt Tidak met een idee over
Een tweede leven voor de kasten en ik zeg iets over de variacs.
Dat betekent niet dat ik die hele handel wil ophalen zeker niet als je enig idee hebt van de mondigheid van mijn gravin.
Dus...neen ik laat de gifbeker even aan mij voorbijgaan.
Tidak Ada
Wa's dat nou Tidak Ada, zit ik mij al zwaar te verheugen mijn gasten aanstaande zaterdag ( herinnering aan mijn geboortedag)jaloers te maken met een kostelijk glas( met inhoud) is te leverancier weg. Kan wel janken.
Nou ja, wat in't vat zit komt er wel een keer uit.
Gisteren keek ik op m'n zolder en zag tussen de rotzooi ( mijn werkvoorraad) een stapeltje printjes van een van de eerste grote Philips computers ( of was het een grote PLC ?) die met schakelaartjes met die hele lange ( kwetsbare) bedieningshandeltjes. Rijp voor de stort.
Ik was op zoek naar bruikbare onderdeeltjes voor een van der Graaff generator.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Niet rijp voor de stort, maar voor het 12NC-topic, of anders wil ik ze wel hebben
Als het goed is kan ik aan de hand van de opschriften (codenummers, origin letters) wel bepalen of ze van een computer of een PLC zijn, of in elk geval ben ik nieuwsgierig of ik dat kan.