Schema Philips PM5129

Hugo Welther

Moderator

Er zitten op de rechtopstaande printjes een paar C's en elko's die verdacht kunnen zijn. De axiale.
De gele blok C's zijn praktisch onverwoestbaar dus die maar ff laten zitten.

Is je voedingsspanning wel stabiel??

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

De voeding lijkt stabiel, zowel de 5V voor de TTL logica, als de 28V voor de Opamps. Die Axiale condensatoren vind ik er zelf ook een beetje verdacht uit zien. Het zijn van die foliegewikkelde dingen en ze lijken al een beetje gaar. Ze staan gespecificeerd op 10uF, 63V. Best groot voor normale (niet elco) condensatoren. Zou het de moeite waard zijn deze te vervangen?

ik zou eerst eens met een scoopje vanaf de uitgang het signaal proberen terug te volgen
suc6

Een schizofreen is nooit alleen!

Als ik nog eens goed naar je foto kijk zie ik een aantal mogelijk frequentie bepalende element nl. een paar trimmers, regelbare condensatoren.

Die condensatoren van 10µF 63 volt zien er nl. nog prima uit volgens mij. Ik heb die ongebruikt nog in een bakkie hier liggen en die zien er net zo uit.

Als je nou op het moment dat het signaal weg valt eens tegen een van die trimmers aan tikt misschien is het dan weer terug.

GR Richard

Dat is dus nog een probleem, ik heb nog geen scoop tot mijn beschikking. Lastig, ik weet het. Daarom ben ik ook aan het speculeren over wat er mis kan zijn. Misschien binnenkort toch ergens een scoop vandaan zien te halen...

Het tikken tegen de trimmers heeft geen effect. Ik ga er niet aan draaien omdat ik anders bang ben dat ik het ding ontregel... Zonder datasheet is dit toch wel erg lastig, zucht

[Bericht gewijzigd door KillerB the Supreme op dinsdag 2 november 2004 22:07:34

Sine

Moderator

Die 0Q001 7706 is iets van een opamp denk ik, hij zit namelijk ook in de versterkers van m'n philips scoopje ( PM3211)

0Q001 is het type nr, 7706 is de datum code ( juni 77 ?)

Als je een paar dagen geduld hebt kan ik je de manual(engelstalig) doorsturen,ik moet hem nog even in digitaal formaat-PDF- gieten,werking,schema,componentenlijst,alles zit erin.Indien interesse,even mailadres doorsturen,ik zorg voor de rest.

Mijn mailadres staat in mijn profiel. Als je de manual hebt en zou willen doorsturen, dan zou dat fantastisch zijn! :)

ik had dit ook met mijn pm5129. na een hoop zoeken beek het te liggen aan een fet ,een bf 245a onderdeelnr 315 op het schema .heb hem vervangen door een bf 256c en het kraken was weg .dit was met de scoop ook moeilijk te zien.
maar wel te horen via de versterker .en de knoppen reinigen en potmeters scheelt ook al een hoop

waar rook was, werkt nu iets niet meer