Ik ben op zoek naar een smd elco 4,7uF 250v low esr.
Bestaan die wel, kan ze niet vinden op het net.
Ik wil de nixie smps van Turbokeu geheel
in smd bouwen.

Waarom niet meteen een SMD-nixiebuis zoeken ;)

Ik denk dat je het wat betreft de condensator in de hoek van keramisch moet zoeken inplaats van elco's.

P.S. Omdat SMD-elco's stiekum eigenlijk niet bestaan, kun je ook een normale elco van een houdertje voorzien.

@hieronder: keramische condensatoren kennen veel valkuilen zoals capaciteit die met aangelegde spanning verloopt voor sommige diëlectricums, dus je moet wel precies het goede type kiezen, maar ik kan geen reden bedenken waarom ze principieel ongeschikt zouden zijn. Low-ESR is iets dat je vaak al cadeau krijgt bij de rest van de eigenschappen, dus het begin is er.

Werkt dat dan in een nixie hv smps?

Keramisch, SMD, 250V, 4.7µF? Veel succes bij het zoeken...
De grootste 500V keramische condensatoren die ik ken zijn 56nF, en die zijn van unobtainium.
Maar gelukkig is 47nF iets gangbaarder, al heb je er nog steeds 100 van nodig...
Heel misschien dat deze van 3.9µ het ook wel doet >:)

En anders bestel je gewoon een van deze.

:o Ik ben geheel sprakeloos, blij verrast ook.

Volgende keren dus meteen naar TDK ipv AVX...

Heren en Dames,

Ik ben op zoek naar een usb vrouwtje ( print montage of/en front montage ) met een schakelaar.
Dus, steker/kabel er in - contact gesloten.

Twee toepassingen:
Het is voor een batterij gevoed iets, wat pas mag gaan werken als de kabel er in zit.
Een contactdoos afdekplaat met ingebouwde lader die pas aan gaat als er kabel in zit.

Heb uiteraard gegoogled, farnel ( niets in beschrijving, nu bezig met de DS ), conrad, neutric.
Iemand er bekend mee?

Alvast bedankt.

Ik vraag me sterk af of je zoiets gaat vinden; meestal wordt dat elektrisch gedetecteerd.

Ik zou een jackplug gebruiken.

Aan een jack plug heb ik gedacht, met name deze en deze panel mount

Alleen geen switch erbij. Er gaat ook data over de lijn bij toepassing 1, wil de kabels toch uitwisselbaar houden. Tevens kan het met een jackplug gebeuren dat hij net niet meer er goed in zit als er aan de kabel getrokken is, wat gebeurd er dan.

Wel dit gevonden, maar is verbreek.

Hoe zou ik met een verbreek contact een voeding kunnen op starten? Een fet gebruiken, zodat de standby stroom minimaal is?

[Bericht gewijzigd door Lord Anubis op (17%)]

Ik ben op zoek naar een 2SD1160? Is deze nog ergens te koop, of is er een cross reference ?

Op 19 september 2014 18:04:04 schreef Lord Anubis:
Aan een jack plug heb ik gedacht, Alleen geen switch erbij.

Deze met switch?

http://nl.mouser.com/Search/Refine.aspx?Keyword=3.5++mm+jack+w/switch

Ze zaten standaard in de japanse 6 transistor zakradio's.

Oortelefoon erin dan ging de luidspreker uit.

Op 19 september 2014 18:06:29 schreef mistermaniac:
Ik ben op zoek naar een 2SD1160? Is deze nog ergens te koop, of is er een cross reference ?

Deze is ergens nog te koop.

Op 19 september 2014 18:22:58 schreef RAAF12:
[...]

Deze met switch?

http://nl.mouser.com/Search/Refine.aspx?Keyword=3.5++mm+jack+w/switch

Ze zaten standaard in de japanse 6 transistor zakradio's.

Oortelefoon erin dan ging de luidspreker uit.

Zijn verbreek zo te zien, maar de link is bewaard. Bedankt. Even verder zoeken bij mouser. Vergeet hun altijd.

[Bericht gewijzigd door Lord Anubis op (41%)]

@mistermaniac
2SC3076 is de officiele vervanger volgens Toshiba

http://www.digikey.com/Web%20Export/Supplier%20Content/Toshiba_264/PDF…

Kijk uit met het kopen van obsolete transistors via Ebay!

Dank, ik zal er naar zoeken. Inderdaad, ik ga niet voor Ebay in ieder geval...

Nu is alleen het probleem dat ik ook de vervanger nergens betrouwbaar kan vinden...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]

2SD1160 is te koop bij littlediode.com.
Ze doen ook verkoop via ebay dacht ik.

Op 19 september 2014 08:59:16 schreef Lord Anubis:
Heren en Dames,

Ik ben op zoek naar een usb vrouwtje ( print montage of/en front montage ) met een schakelaar.

Vroeger had men daar een heel elegante digitale oplossing voor, een soort hefboompje wat je op het fronpaneel monteerde. Als je dat hemboompje duwde ging het apparaat aan, maar je kon het er ook mee uitzetten. Sommige hadden zelfs een optische signalering om de status te laten zien. ;-)

Zoiets?

https://dl.dropboxusercontent.com/s/4aawylxy85ph9t0/2011-12-12%2020.07.03.jpg?dl=0

Idd, was vroeger. Wel ouderwets hoor schakelaars.

@hieronder - Leg er wel een paar veiligsheids handschoenen bij. ???

Anyway, nog steeds geen USB met switch. ?

[Bericht gewijzigd door Lord Anubis op (11%)]

Zo een heb ik ook, alleen is die langer en lager (in verhoudingen)
Weet jij waarvoor dit soort schakelaars werden gebruikt ? Ik denk, ivm de niet geïsoleerde delen) bij lage spanning maar hoge stromen.

Dat is raar!
Het was er. Fred heeft het gezien i.i.g.

@ van onderen: Maar het klopt wel dat het even weg was. zelfs de dropbox link was veranderd, geen idee waarom. Dropbox dropout?

[Bericht gewijzigd door Lord Anubis op (55%)]

Ik zie het plaatje ook gewoon.

Op 20 september 2014 09:41:42 schreef fred101:
Zo een heb ik ook, alleen is die langer en lager (in verhoudingen)
Weet jij waarvoor dit soort schakelaars werden gebruikt ? Ik denk, ivm de niet geïsoleerde delen) bij lage spanning maar hoge stromen.

O.a. om een antenne los te koppelen/te aarden (dan wel in SPDT-uitvoereing!), of héél gewoon om van lastige belletjetrekkers af te zijn ;)

Op 19 september 2014 08:59:16 schreef Lord Anubis:
Heren en Dames,

Alvast bedankt.

Boor dan een gaatje in de bovenkant van de aansluiting en zet er een tactile switch op z'n kop op en vijl een kant schuin af zodat je niet blijft steken als je de stekker er in doet. uiteraard ook even de lengte van het pinnetje aanpassen aan wat je nodig hebt.
En dan het geheel op z'n kop vast lijmen.
Zoiets gebruiken http://www.ebay.com/itm/50pcs-x-Through-Hole-Tactile-Switch-Momentary-…

en dan zoiets verbouwen http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-Micro-B-Male-to-A-Female-Smart-Cell-Ph…

[Bericht gewijzigd door Roches op (12%)]

Mijn vader zoekt voor zijn elektrische-grasmaaier een wat betrouwbaardere accu dan wat ie nu heeft.

Z'n accus gaan kapot van de diepontlading in de winter, hij geeft de schuld aan het "moeten bijvullen".

Het gaat om een lood-accu van (max) 14x9 bij 16 hoog.

Suggesties bij welke winkel(s) ik moet gaan shoppen?
Suggesties voor wat voor termen ze moeten roepen dat ik een voor hem betrouwbare accu ga vinden? (*)

(Accu-winkel.nl werkt me op m'n zenuwen. Ik moet drie niveaus diep op producten gaan clicken om "capaciteit 4500" te zien te krijgen. WTF is 4500? )

(*) Ik heb nu een datasheet (van een te grote) accu voor m'n neus, waar ze "valve regulated" roepen. Is dat "sealed, maar ontploft niet (#) als de katalysator het niet aankan", of "moet toch bijgevuld worden"?

(#) = "niet meteen" als je vervolgens het knalgas laat ontploffen. :-)