Router draadloos aan/uit schakelen op (te) grote afstand

Prima alternatief is een trekschakelaar met zeg 30 meter touw en een paar katrollen :+

Heerlijk, de meest creatieve oplossing tot nu toe :D

Wat dacht je van een met water gevuld slagetje met een injectiespuitje aan weerszijden, waarvan er één een drukknopje bedient? >:)
Moeten we dat een hydro-elektrischeschakelaar noemen?

Of een bak stenen en een cursus werpen op grote afstand.

Dat is alleen maar geschikt vooe éénmalig uitschakelen!

Net als met deze:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Schrotpistole_MKL1888.png/220px-Schrotpistole_MKL1888.png

of deze:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/AK47.jpg/266px-AK47.jpg

Of zo eentje:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/73/M-67Grenade.jpg/170px-M-67Grenade.jpg
(Hoef je niet eens goed te mikken)

Hele topic doorgenomen, maar een ding is me nog steeds niet duidelijk.
Zal wel aan mijn gender liggen, maar ik begreep van het plaatje dat de afstand tussen tuinhuis en huis draadloos ging?
Anders begrijp ik domweg de probleemstelling niet...

Je hebt toch een hond?
Uit http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1663013#1663013

Op 5 november 2014 13:20:02 schreef Tidak Ada:....
Honden houden van werken. Dat merkten wij ook met onze bordercollie. Bij gebrek aan kudde schapen deed hij dat met een balletje of de trekkingroep waar wij mee omgaan. Die beschouwde hij als 'zijn' kudde.

Problem solved!

Problem solved!

Is er wel een probleem? :+

Dit topic heeft ondertussen 42 keer zoveel energieverspillgebruik tot gevolg gehad dan met welke oplossing dan ook bespaard zou kunnen worden.

Oh wat leuk, hij werkt zelfs nog met buizen ook!!
Allen jammer dat het rustvermogen daardoor nogal hoog is ;(
Wel een keuk experimentje!

@Jinny:
Misschien aan he haarkleur? :+
Maar zonder dollen, ik wil dat AP gewoon uit kunnen zetten.
De apparatuur in de schuur gebruik ik alleen als ik daar ben. Dus dan kan ik gewoon die switch-AP handmatig aanzetten.
Maar al is eventjes in de huiskamer m'n laptop wil gebruiken , of als ik bezoek heb en wat foto's wil laten zien, heb ik er geen zin in om eerst naar de bovenverdieping van de schuur te moeten gaan of naar de webpage van de swithch om de boel aan te zetten. Gewoon op en knopje drukken en verder niets!

@joopv en evdwele:
Ik vind het gek en het irriteert me zefs een beeetje, dat het hiet gewoon gevonden wordt als iemand een domotica installatie aan het aan leggen is omdat hij alles (op z'n luie r*t) vanaf de sofa wil bedienen, terwijl het op afstand aan en uit zetten van een router als overbodig wordt gezien, terwijl het alternatief toch echt wel omslachtig is. :r

Dat blindvermogen valt wel mee, dat zit voornamelijk in de zender en die hoeft alleen aan te staan als de router aan moet.
Zo'n zender kun je ook met halfgeleiders maken, zo moeilijk is dat nou ook weer niet bij 70kHz...

Aanvulling
Je kunt ook een oude lichtnet-intercom misbruiken...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op (13%)]

Ja, dat klopt, heb ik ook al aan zitten denken ;)
Dat blind vermogen zit hem voornamelijk in de gloeistroom

Komt in ieder geval ook op het experimenteerlijstje.

Antwoord op aanvulling: Als ik er zo een kan vinden....

edit:
Ik zit ook aan een draadloze deurbel te denken (als die hier tenminste voldoende bereik heeft).

Die intercoms kun je op een rommelmarkt nog wel vinden, misschien zelfs wel in een kringloopwinkel. Ik had vroeger een stel maar heb dat bij een van de vele uitruimingen weggemikt (geloof ik).
Ik zal nog wel ff zoeken.

Draadloze deurbellen hebben over het algemeen een hopeloos bereik, maar wel het voordeel dat ze weinig kosten.

Misschien een PMR-setje (hebben in elk geval genoeg bereik) als dat in de aanbieding is bij deze of gene grootgrutter danwel bouwmarkt? Ik heb mijn laatste setje aangeschaft bij de gammel (dacht ik) voor 16 euro...

Aanvulling
Kijk eens op marktplaats bij baby-intercoms, bijv. deze.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op (12%)]

Ik begin eindelijk te begrijpen, je wilt de -data- vd pc's uit het tuinhuisje kunnen bekijken.
En de verbinding tussen tuinhuis en huis is alleen draadloos.+

Ik ben bezig om het verbruik van apparaten in huis in kaart te brengen, mogelijk zou ik ergens op kunnen besparen. Ik meet met een verbruiksmeter van Conrad het verbruik van elk apparaat gedurende 6 tot 7 dagen.

Mijn ADSL-modem, dat is gecombineerd met een DECT-basisstation en een WiFi-accesspoint verbruikt omgerekend per jaar:

- ADSL-modem + DECT = 58 kWh per jaar = € 13,35
- ADSL-modem + DECT + WiFi = 62 kWh per jaar = € 14,25

Hier iets van uitschakelen zet dus geen zoden aan de dijk, met name niet omdat mijn telefoonaansluiting (VoIP) via het modem loopt.
Ik moet naar iets op zoek waar wel op te besparen valt.

Ik ben verder gaan zoeken op de weg, die Jochem suggereerde (PoE). Helaas blijkt dat de interne vervindingen van de routers/switches, niet compatibel zijn. De ingangs trafo's zijn op de print met iets (massa?) verbonden. Dan zou ik dus nog een externe injector en splitter moeten hebben èn een afstandbediening om aan en uit te kunenn schakelen.

Overigens is NIET het energieverbruik, maar een openstaande WiFi verbinding de reden dat ik wil kunnen uitschakelen. Ik ben een overtuigd bedraad netwerkgebruiker...

Het simpelste is dan via de webinterface van de router de boel in- en uitschakelen.
Of hele sterke passwords gebruiken en filteren op IP- en MAC-address.
Voor belangrijke passwords gebruik ik een passwordgenerator die random combinaties van karakters uitspuwt.

Voor mijn passwords krijg ik herhaaldelijk bij inschrijvingen meldingen dat het te lang is ;-)

Kijk ook eens op Gibson Research dan kan je de ports laten testen.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
ShieldsUP!
UPnP test van je wireless router ect ect.

Als je wardriving guys verwacht <G> die je data willen capturen moet je andere maatregelen nemen.

nostalgie mode on

Mwa, die probs waren er niet onder Windows for Workgroups 3.11-Trumpet Winsock en Netschaap 1, that was twenty years ago en met een 14k4 modem inbellen!

nostalgie mode off

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (30%)]

Zich vervelende pubers genoeg, hier in de omgeving...;)

Op 28 november 2014 12:10:26 schreef Tidak Ada:
Ik ben verder gaan zoeken op de weg, die Jochem suggereerde (PoE). Helaas blijkt dat de interne vervindingen van de routers/switches, niet compatibel zijn.

Waarom doe je dat dan niet gewoon extern?

Nu de splitter nog... ;)

Maar liever 1000baseT

Wat ik heb gevonden kost me bij elkaar €120
Vooral die (goede) injectors zijn nogal duur.
Overigens moet ik er dan nog een AB bijkopen, want ik moet dat op meedere plaatsen kunnen schaklen.

Op 28 november 2014 12:36:38 schreef Tidak Ada:
Voor mijn passwords krijg ik herhaaldelijk bij inschrijvingen meldingen dat het te lang is ;-)

Dat het een lang password is zegt nog weinig over de veiligheid. Als het een bestaand woord is of een combinatie van woorden is is het te raden.
Hoe lang zou het duren voordat iemand dit password heeft gehackt? E4'%8#43jeyb72%o
Elke 3 of 4 weken een nieuw password en er kan weinig meer misgaan als je ook filtert op IP- en MAC-address.