Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik zeg niet dat er nooit wat op Microsoft of hun software is aan te merken, ik zeg alleen dat het in dit geval ongefundeerde aanmerkingen zijn (en dat is vaker zo, en dan noem ik het bashen ja). In dit geval laat Outlook dus zoals de bedoeling is een geopende email zien met zijn oorspronkelijke "Date:" waarde. Daarnaast is er (om begrijpelijke redenen) een default list-view die gesorteerd is op datum van ontvangst. Als je dat liever anders hebt, kun je dat met twee klikken oplossen. Als je dat een prima weergave vindt (met 'nieuwste', oftewel meest recent ontvangen email bovenaan), dan kun je het zo laten, en is het in dit geval enkel bij DDS op te lossen.
@hieronder: Windows Live Mail is een heel ander product, en heeft dus geen betrekking op het probleem van TS
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Windows Live Mail heeft ook van die storende (en zinloze) dingen. Bijvoorbeeld het in dezelfde map zetten van inkomende mail met dezelfde titel.
Stel je stuurt 5 mails met titel 'Offerte' naar 5 verschillende mailadressen. Reply-mails worden dan automatisch allemaal in 1 verzamelmap gepropt.
(Zodat ze effectief niet meer terug te vinden zijn, omdat het mails van totaal verschillende mensen zijn die niets met elkaar te maken hebben...
)
tja lastig...gelukkig is het maar een uur,kijk ns naar de film 'the Lakehouse"
dan is het pas lastig..maar wie weet wat het je brengt..geintje zit te wachten op hopelijk veel reakties op mijn vraag elders...succes!
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Het probleem is nog niet opgelost, zal nog eens een mailtje sturen of het nu echt zo moeilijk is voor ze, een server op tijd te laten lopen... 
Misschien moet ik ze mijn diensten gaan aanbieden *grin*
Off Topic
Windows "Live Mail" gebruiken is net zoiets als een brand deken kopen bij "de ZEEMAN" voor 1,5€ en verwachten dat het werkt...
Deze "standaard" mail client is minstens net zo rot, als de standaard mail client in Mac OS.
On Topic
Zullen we het hier bij laten, anders gaat dit weer verzanden in iets wat niet de bedoeling is geweest.
Ik heb het net nogmaals hier geprobeerd met een aantal zakelijke en prive e-mail accounts, alles wat via de DDS binnen komt, loopt nu bij "ontvangen" in Outlook 2013, bijna 2 uur voor in de tijd.
Het probleem heeft helemaal niets met CO te maken en alles met mijn prive e-mail account bij de DDS.
Mooi "." er achter 
Gegroet,
Blackdog
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op 10 december 2014 11:56:01 schreef Jochem:
[...]Ik hou nooit zo van ongefundeerd Microsoft bashen.
Sinds ik bij een outlook express update in W98 al mijn mail ongevraagd kwijt was en nooit meer heb kunnen reconstrueren ben ik gestopt met het gebruik van M$ producten.
Als mij onder Linux iets dergelijks gebeurde wist ik iig dat het mijn eigen schuld was.
En kon ik het meestal nog herstellen
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik meen dat MS voor zijn latere lichte mailclients is overgestapt op het mbox-formaat. Da's makkelijker handmatig te recoveren. Overigens: MS of niet, je maakt natuurlijk altijd eerst een backup voor je zulke upgrades doet (als je dat niet doet is het ook in geval van MS eigen schuld
).
Maargoed, ik doe graag mee met bashen en dat kan in geval van mail met een drieletterwoord: pst.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi dames en Heren,
Het jammere is dat er gewoon, dat er in mijn ogen, geen betere e-mail client is dan Outlook.
Ik heb tot 3 jaar terug met pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van een gekochte versie van Eudora.
Daar heb ik zeker 15 jaar mee gewerkt, maar Eudora ging toch wel erg ver achter lopen, wat functionaliteit betreft.
Ik heb vele mail clients getest, ook voor mijn klanten, om ze een alternatief te bieden voor Outlook,
ik kan alleen maar zeggen, doe maar niet.
De e-mail en agenda van Outlook werkt over het algemeen goed, en ja, 1x per twee weken repareer ik wel eens een aantal PST bestanden voor klanten.
Het zij zo, ook Outlook is natuurlijk niet perfect *grin*, de verantwoordelijkheid voor back-up bij welk OS dan ook ligt bij de gebruiker, daar adviseer ik ook altijd in.
Ik doe een flink stuk en de geruiker zelf, controleerd of de notificatie van de back-up OK is.
De marketing B.S. zoals het nu populaire "ontzorgen" heb ik geen boodschap aan.
Of je nu een klant bent, of een thuisgebruiker, geen goede back-up voor je data, eigenschuld, niet zeuren en de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.
Maar dit is ook al weer ver verwijderd van de het eigenlijke topic, maar ik moest het even kwijt
sorry...
Gegroet,
Blackdog
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Ik was een gewone gebruikster en over backup was mij in die tijd niks verteld.
Sterker, ik zag de betreffende folder gewoon staan, alleen deed OE niks meer met de data.
Dat was reden voor mij om het vertrouwen in M$ op te zeggen en en zeer steile leergang aan te gaan met een Linux kloon.
Bedrijfsmatig heb ik geen PC nodig, dus de functionaliteit van en emailclient ook niet zo.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny
Golden Member
Op 13 december 2014 20:15:03 schreef maartenbakker:
Als de folder er gewoon is, kan je de data achteraf importeren.
Het ding kon niks met die data, uiteraard heb ik dat toen geprobeerd.
Data werd (bleek later) in een ander formaat opgeslagen.
Maakt ook niet uit, het was mijn afscheid van Microsoft.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
EricP
mét CE
Ik snap nog steeds niet wat een mail client met een agenda moet.
Idem voor een news reader met een mail client.
Maar dat zal mijn gebrek aan inzicht wel zijn...
maartenbakker
Golden Member
@blackdog: mailclients testen voor klanten; been there, done that, got the headache.
@EricP: De combinaties mail/news en mail/agenda zijn afhankelijk van de doelgroep niet helemaal vreemd, maar vooral in geval van Outlook vind ik het vanwege de vendor lockin (denk aan de verplichte MSexchange) en het kwetsbare binaire formaat wel onhandig. Overigens ben ik ook geen voorstander van niet-modulair opgebouwde geïntegreerde en/of topzware paketten. Opera 12 was en is een heel goed voorbeeld van zo'n waterhoofd. Al vind ik het nog steeds zonde dat ze daar een nieuw project gestart zijn op basis van 3rd party zooi inplaats van een rewrite.
@Jinny: Ik geloof je op je woord, maar in mijn ervaring (ik heb vrij vaak Outlook Express naar Windows Mail/Windows Live Mail gemigreerd) ging dat eigenlijk altijd wel zonder tools. Waarschijnlijk dan toch net met andere versies dan de jouwe. Voor migreren van andere mailsoftware heb ik al jaren een licentie op een inmiddels antieke versie van aid4mail en dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Denk aan Pegasus of Thunderbird.