Hallo Fred,
Inderdaad als ik een dvd eerst speel dan pakt hij daarna de CD (bijna) altijd wel. In elk geval wel beter dan dat hij "koud" een cd moet spelen.
De motor is droog,met olie smeren kan niet. Hoe kan ik dit wel smeren? Of zijn de motoren ergens te verkrijgen?
BEDANKT ZOVER!!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
wat ronny zei geld voor de motoren met ( soort van) borstel aandrijving. dat geld hier niet. dit is een direct drive motor welke ook in computer fans worden gebruikt. als het probleem al in de motor zit met te zwaar en dus langzaam lopen dan is het de as geleiding. de as zit geborgd en gelagerd onder de spoelen van de motor, evt op de bodem. als er een e ring opzit welke de as borgt met het anker en cd tafel kan wrs het geheel uitelkaar.
toen ik dit met een cd speler uit een pc had, zat de as overigens goed merkbaar vast, amper nog draaibaar met de hand. dit probleem kan net zo goed het opwarmen van de elektronica zijn.
Lastig probleem dus. Mechanisch snap ik wel als iets niet draaien wil en het droog is, moet je het smeren. Maargoed nu is dus de vraag wel weer of het wel in de motor zit. Het liefst los ik het zelf op, daar leer ik ook weer van. Maar ik heb geen idee waarin het kan zitten en wat ik kan meten. Ik heb al wel de geleidingen schoon gemaakt en gesmeerd. Deze waren (ondanks dat het bedrijf ze schoongemaakt zou hebben) behoorlijk stoffig. Maargoed dat zal het niet oplossen denk ik het liep namelijk nog wel redelijk soepel.
De 1,7 ohm per "fase" is dus wel in orde? Ik had ergens gelezen op internet dat deze rond de 2 moet zijn voor spindelmotoren algemeen?
Heren,
Ik heb alles nogmaals goed schoongemaakt en doorgesmeerd met PTFE spray (op de geleiders en op de schroefspindel van de verstelling). Nu lijkt hij alle CD's te pakken. Ik vraag me alleen af wat dat bedrijf dan schoongemaakt en doorgesmeerd heeft voor €25,-.....
Maargoed tot dusver doet hij het dus
Bedankt allen!!!!