Op 25 februari 2015 08:34:40 schreef Jochem:
@activehouse: welke panelen gebruik je precies?
En wat is je uiteindelijke doel? Je hebt het over december/januari, ga je een kerst-display maken?

Hey Jochem,

Ik gebruik die 32x32 panelen die bij AdaFruit & Sparkfun bijna 40 euro per stuk kosten. Op AliExpress kan je ze véél goedkoper vinden, zolang ze maar een HUB75 aansluiting hebben, lukt het wel ... (blijkbaar hebben die (on)dingen bijna allemaal een HUB75 aansluiting, nog geen andere tegengekomen)
Ze hebben R1,G1,B1,R2,G2,B2,A,B,C,D,CLK,STB & OE aansluiting.
(16 pins, de rest zijn GND aansluitingen)
Werken prima als je ze een 3.3V signal-levels geeft, maar evengoed op 5V. (ik gebruik 3.3V als level, vanop Teensy 3.1+ en 5V voor de voeding van de panelen)

Kerstdisplay is één van de aspecten. Samen met nog een boel WS2812 LEDstrips doorheen de tuin, is het de bedoeling om één gehele sychrone "lichtshow" te maken, met bijhorende beelden/animaties.
(ElfYourSelf enzo, haha)

Verder ben ik ook lid van diverse (modelspoor)clubs, en hebben we regelmatig opendeurdagen en beursstanden enzo, daar moet die display dus ook absoluut meegesleurd worden ...

M'n vrouw is nog gekker dan mij, ze wil onder het glazen blad van de salontafel en eetkamertafel, zo'n displays. Om het effect van "interactive coffee-table" en de "I-Bar" (even zoeken op youtube) na te bootsen. Ikzelf zou eigenlijk zo'n groot paneel achter onze scheidingsmuur tussen hall/living willen (melkglas muur), om zodoende domotica-info en allerlei ander (on)zin op te tonen ...

P.S. Zal weldra een "howto" met sourcecode en wiring-diagram enzo op m'n site zetten, maar dat kan nog wel effe duren :-)

Volgende stap in mijn ESP8266 wifi schakelaar project: printjes zijn binnen (en alles werkt gelukkig :) ).

Heb je nog printjes met relais voor te testen, heb wel intresse

Inderdaad, heb ook wel interesse in die printjes.
Ben zelf net klaar met alle plafondspots om te bouwen naar RGB LED spots met 2.4 Ghz communicatie. Elke spot heeft dus z'n eigen adres.
De RGB LEDstrips hebben ook allemaal een andere ontvanger.
Aansturen doe ik met een HTML5 applicatie en PHP op m'n NAS.
Volgende stap zou alle stopcontacten ombouwen zijn, en schakelaars die eventueel blijven zitten, remote te kunnen inlezen ...
Deze printjes van jou, zouden m'n stopcontact-verhaal al ineens "klaar" maken :-)

succes nog,
Kris

mooie printen, maar hebben die relaispinnen niet een beetje weinig clearance voor als er 230 mee geschakeld wordt?

Zo te zien zo'n 2mm (of 1mm, door de print heen), ik heb erger gezien. :P

Kloterige van al die relais is dat ze eigenlijk de pinout rot hebben zitten... Spoel aan beide zijden van het middencontact. :( Zal door de mechanische opbouw komen.

Printjes zijn 1.5mm dik, printsporen zitten op zijn minst 1.5mm uit elkaar (meeste printsporen voor de relais zitten op zijn minst 2mm van elkaar en van de andere printsporen af)

Op 2 maart 2015 10:46:23 schreef RVL-Electronics:
mooie printen, maar hebben die relaispinnen niet een beetje weinig clearance voor als er 230 mee geschakeld wordt?

Ik denk dat dit wel goed gaat. Maar desondanks laat IK altijd een sleufje frezen rondom de middelste pin van het relais.

Dat is een mooie print zo met die schroef connectors, zijn die ook beschikbaar ergens ?

Al gevonden maar staat nog niet in de shop ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (23%)]

Op 2 maart 2015 13:06:43 schreef Shiptronic:
Dat is een mooie print zo met die schroef connectors, zien die ook beschikbaar ergens ?

Helaas (nog) niet omdat ik @lemand niet voor de voeten ga lopen in dit forum :-) (Ik heb ook een versie gemaakt met één relais en deze is breadboard friendly)

Iets met eerste zijn en respect.

@ritmeester: ik vind het geen probleem als jij ook je printjes / kitjes gaat verkopen, is juist leuk: meer variatie! :D
-> Hoe maak je die gleuven in het pcb (in eagle)?

[Bericht gewijzigd door Iemand op (18%)]

Op 2 maart 2015 13:58:38 schreef Iemand:
@ritmeester: ik vind het geen probleem als jij ook je printjes / kitjes gaat verkopen, is juist leuk: meer variatie! :D

Haha, thanks. Maar mijn printjes zijn nog onderweg. Ik was al vanaf begin januari bezig me deze opzet voor mijn domotica in huis.

Helaas heb ik heel lang liggen klooien met de ESP-07 met een blauwe antenne. Deze kreeg ik niet aan de praat. Na ongeveer twee weken ben ik er maar mee opgehouden. Later bleek (esp8266.com) dat deze serie bijna allemaal een defect hebben. Na het verwijderen van het "FC" kapje bleek dat het kristal op zijn kop was gesoldeerd.

Drie had ik er besteld en bij de overige twee moest ik het kristal 90 graden draaien. Uiteraard liggen deze allemaal in de ton. Pick and Place heeft er dus een potje van gemaakt.

Inmiddels hebben mijn favoriete eBay sellers ook deze ESP-07 modules en deze zijn allemaal goed.

Dus: De ESP-07 met een blauwe antenne kunnen kuren vertonen. Die met een witte antenne zijn allemaal goed.

Gelukkig hebben de modules die ik gekocht heb allemaal een witte antenne :)

Ik heb ook een aantal ESP-07 en ESP-12 modules binnen die liggen te wachten tot ik tijd ervoor heb. Ik had de gedachte om een microcontroller te nemen ATmega328 ofzo en die serieel te interfacen met de ESP8266. Het is ook gewoon voor domotica, schakelen via smartphone via webservertje. Als ik jullie printjes zie doen jullie het helemaal zonder microcontroller. Is die ESP8266 zo krachtig dat dit makkelijk kan???

@ritmeester: Thanks...

Op 3 maart 2015 09:12:30 schreef djoveld:
... Is die ESP8266 zo krachtig dat dit makkelijk kan???

Ja dit kan. Ik maak dan wel gebruik van transistors en optocouplers om de relais te schakelen.

Klein projectje tussendoor. Voor mijn dochter pas RGB ledstrips achter een spiegel gemaakt, had ze zelf bedacht dat dat wel leuk was. Setje gekocht, je kent ze wel, 5 meter led strip, voeding, controller en IR afstandsbediening. Werkt leuk, maar helaas maar kort, na een paar dagen was de controller al kapot, hij gaf constant blauw en kon ook niet meer uit met de afstandsbediening. Teleurstelling natuurlijk. Kan het gaan claimen maar ik had al ontdekt dat die controllers veel vaker kapot gaan, dus ik heb zelf iets in elkaar gezet in het bestaande kastje. En zelf een stukje software geschreven, wel wat sectie's code bij elkaar gezocht van het grote internet.
Zie hier het resultaat, best aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Mooi en keurig werk. Daar hou ik van :-) !

Ik heb eindelijk mijn woordklok aan de praat :) :)

3 maanden stress en ergernis, maar het is gelukt!!!

De behuizing is er al, een fotoframe uit een bekend Zweeds meubelwarenhuis. De "wijzerplaat" is 21,5 op 21,5 cm groot.

95 witte Led's, 3 x 74HC595, ULN2803 drivers, arduino uno en een DS3231 based RTC module uit het verre oosten ;)

Moet enkel nog een printje ontwerpen en etsen en dan kan ie tegen de muur.

De "wijzerplaat" is met een inktjet printer op kalkpapier afgedrukt, op de foto's is het nog met 1 laag, maar het zwart dekt nog niet goed, dus er zijn er nog 2 aan het printen.

Mooi gemaakt Rolo.
Ik heb nog een heel stuk RGB strip over, maar de controller die er bij zat al in gebruik. Waar koop jij die arduino mini?

Ik ook, ik koop als dat soort spul altijd bij dezelfde verkoper, zie ebay item 400435953285 als voorbeeld. Hij heeft nette prijzen, heb geen zin in steeds weer een andere verkoper te proberen.

Mooi. Inderdaad blaast de led nog een beetje door de wijzerplaat. Slimme oplossing om het met kalkpapier te doen.

Ik koop ze op eBay

Ik ook,

Tjonge, dat zijn nog eens prijzen voor die mini's.
Op de Nederlandse sites zijn ze al snel een tientje per stuk.

On topic:
Voor experimenten op breadboard een C doosje gemaakt met 12 oplopende waarden.
1n 2.2n 4.7n 6.8n 10n 22n 33n 47n 100n 220n 470n 1u
Reeks is arbitrair, dit leek me handig.
Zo kan je even snel een waarde testen. Expres vanaf 1 nano, daaronder heeft op een breadboard en met die lange draden denk ik geen zin.
Ik kwam bij de kringloop deze telefoondoorlusdoosjes (scrabble!) tegen.
Deze leken mij perfect voor dit doel.
Deadbug plakken en plamuren :)

AM-ontvanger zonder ferrietstaaf:

https://www.youtube.com/watch?v=WFiqzrJDcCk

Altijd leuk om een SA612 over te hebben...

ik deed mee aan de The great generator race of 2015
er zijn 2 personen die mee deden
en het doel was met een cox 049 diesel (0.8cc diesel motor)
een generator te bouwen

ik heb deze race gewonnen

https://www.youtube.com/watch?v=KD9wQBo_nzE