Lang geleden een printje gemaakt voor een 10MHz reference met GPS:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1405653#1405653
Ondertussen de nodige onderdelen bij elkaar gesprokkeld en tijd gemaakt om de zaak in een kastje te steken:
Het display is nog een echte Philips. Front en achterkant van Schaeffer. Helaas misgegaan met opmeten, dus wat moeten improviseren. Je ziet het niet aan de voorkant door wat camouflage.
In testmodus stuurt de pic geen 10kHz uit en daardoor gaat de regelspanning van de VCXO naar een uiterste en ook de frequentie van de VCXO (maar dan wel "stabiel"). De pic is met de drukknop te resetten, zodat je zonder power-off kan omschakelen.
Achterkant, DB9 is voor "future use":
Printje in de kast (uit Rosmalen voor erg weinig):
Ik had twee nieuwe 14 pens connectoren gekocht voor het display en wat bandkabel. Helaas was die laatste te dik voor de connectoren. Zolang nog even de oude connector erin. Gelukkig niet duidelijk zichtbaar, want het ziet niet uit. Ook de vierdraads bandkabel/connector ga ik nog eens vervangen. Bij elkaar scharrelen van die spullen zal ook wel weer jaren gaan duren
De stroomvoorziening:
Voeding is een Delta unit (van MP geplukt), staat ingesteld op zo'n 9V. De fan draait dan niet op volle toeren. Er is nog plek gelaten voor extra ontstoren van de voeding, fan control etc. Het geheel zit op een montage plaat, die je uit het kastje kan schuiven. Erg handig gemaakt.
Vervolgstappen in timenut richting is het repareren van een Efratom rubidium. Dan heb ik er twee Maar eerst nog wat andere projectjes afmaken.