Op 16 maart 2015 21:00:40 schreef Tidak Ada:
..Heb je er ergens nog gegevens van of is het te simpel en zie ik het gewoon te moeilijk?

Beetje specs: http://www.htfproduction.nl/downloads/Boostinverter-60V.pdf

Aansluiten is simpel staat geloof ik zelfs op de print aan gegeven maar als je print voor je hebt ligggen met text op juiste zijde dan is links Input en Rechts output + en - staan als goed is aangegeven.

Die ik je stuurde haalt die 60 Volt, daarom had ik em er ook bij gedaan zodat je kon testen, die ik in mijn webshop heb gaan maar tot 30 idd, deze heb ik niet in de webshop, heb die meer op speciaal verzoek.

Ik heb zo'n looplamp met 1 filament, daar moet je niet per ongeluk inkijken...
http://www.msh-equipment.nl/verlichting/?artdetail=SC%2003.5038

Die COB elementen heb ik los in de verkoop en inderdaad daar wil je niet zomaar in kijken, erg erg fel, wel prachtige soorten leds.

@Zirconium:
Bedankt, dat is precies wat ik nodig had, het ingangsspanningsbereik.
Allen nog dit: Hoe heb jij gedacht met die koelplaat de print te monteren? Gewoon gaatjes door de koelplaat boren om de print te kunnen bevestigen? Of de koelplaat wat inkorten?

@Paul Whether:
Mooi ding Paul!
't Begint echt op een doorbraak wat betreft lichtopbrengst te lijken.
Ik heb pas een stel bouwlmpjes gekocht van 10W met COB-Leds €10,-/st. en € 20 met bewegingssensor. Een flinke plas licht! Was wel een aanbieding.

en zit een thermische heat patch op het koellichaam die zelfklevend is, simpelweg de beschermfolie eraf en plakken die handel ;)

Dat snap ik, maar dan zijn de bevestigingsgaten van het printje afgedekt en dan hangt hij aan de draadjes te bungelen ;)

Bovendien sluiten de contacten van de multiturn dan kort. Ik zou dan daar wel een groef kunnen freezen, de gaten boren en tapjes in draaien.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (38%)]

Ah, op die fiets, de gaatjes zul je inderdaad moeten boren, maar de contacten van de multiturn zouden wegvallen in de patch die is daar dik genoeg voor, maar je zou er inderdaad een kleine groef in kunnen frezen zodat je zeker weet dat het geen contact maakt.

Op 16 maart 2015 16:05:23 schreef Sine:
Nope, het is en blijft een diode, als je niet boven de drempelspanning komt gaat er niets in geleiding.

Het spijt me Sine, maar ik heb hier een COB-LED liggen die bij 14,4 Volt iets van 300 mA zuipt en hoewel die voorzien is van een polariteitsmarkering, begint deze ver voordat er licht uitkomt wel degelijk meetbaar stroom door te laten als de spanning nog ver onder de doorlaatspanning ligt.
Draai ik de LED om, dan is de stroom 0.

Ach je hebt verschillende torren en OpAmps, zo geldt hetzelfde geldt voor COB-LED's....

Kwam nog een leuk Ledje tegen, ook COB, is die niet een veel beter alterntief dan een stel van die Led Draadjes? :D

dit komt overeen met een iets van 2500 Watt bouwlamp ofzo ? haald gelijk de zon in huis met zo'n plakaat aan LED

[Bericht gewijzigd door Zirconium op (34%)]

Krijg ik vast last met de buren, dat ze iedere keer wakker worden als die lamp aan gaat doordatr er een kat langsloopt :+ :)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (14%)]

Bekijk even wat videos van bigclive
Hij heeft er al heel wat mee zitten vogelen en tekent ook altijd even de schema's uit.

http://youtu.be/ReO9D1E8XqI

http://youtu.be/-cFXAtX89fY

http://youtu.be/ncMCS757tA8

Goeie tip!!

Maar deze is helemaal het einde! https://youtu.be/AkL72XVtKew

Dat lost misschien veel op... :) :)
Als je dat ziet, snap je echt niet dat die lamp van mij zo ingewikkeld moet met die stroombon. Morgen maar weer aan de slag. Vanavond nog steeds geen licht uit die filamenten gehad :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (42%)]

Heb vandaag iets mooi binnen gekregen.

@ Tidak Ada, misschien zijn deze COB's een geschikt alternatief voor de lamp die je wilt maken. Je zit met veel lagere spanningen en makkelijker te hanteren voltages en aansturinging rond de 12 a 15 Volt. Een heel stuk gangbaarder dan die Filaments.

Ik vind de Filaments erg mooi hoor maar de COB's op een dikke Aluminium Base zoals die ik nu binnen heb gekregen zijn wel practischer.

Heb plaatjes toegevoegd welk soort ik nu heb binnen gekregen

In Rosmalen heb ik ze bij me, heb ze nu in Warm Wit en Koud wit zowel die hele lange als de korte, beide soorten zijn 3 watt en vereisen iets van 300 tot 350mA

Fraai! Allen helaas niet heschikt als nepgloeidraad in quasi antieke lampen en bij mij is juist de buigbaarheid van die filamenten zo practisch.
Of je za kan kankken, weet ik niet. Dat wordt een later experiment.
Ik ben nu driftig bezig met het namaken van de voeding, zoals die op YouTube staat.

Ik heb inmiddels een URL waar ze te koop zijn: http://www.buyincoins.com/

Ik ga nu snel verder. Misschien lukt het toch nog.

Was tot 0:00 nog bezig die nieuwe COB's op het Demobord te monteren, zaten er nu 3 op en komen er nu 3 bij, nu dus 3 soorten ieders in 2 kleuren. Al met al 6 soorten COB leds. Bord begint nu aardig fraai te worden. Zal morgen even foto erbij zetten.

Zal wel oogverblindend zijn ;-)
Ben benieuwd!

Kwam er net nog achter dat ik de voeding moet veranderen. voorheen zaten enkel 8 x 7 segemnt displays erop die aan het tellen zijn, maar nu dat er 6 COB's en 2 High Power LED Strips op zitten is een 2.1 Ampere voeding niet voldoende meer. Ding begint al te fluiten als 1 van die 2 High Power Strips aan staan. :P

Inderdaad, als ik er een 1,2k weerstand als belasting aan hang, klapt hij in de begrenzing.

Ik ben nu dus bezig met de voeding, zoals bigclive dat doet. Primitief, maar het lijkt me adekwaat.

Heb een en ander als prototype klaar (plus pijn aan m'n rug)

Werkt nu redelijk, alleen flikkert hij nog. Misschien moet de condensator wat groter, maar die heb ik niet in huis.

Ik zal de boel meenemen naar de beurs.

Op 16 maart 2015 15:44:01 schreef Tidak Ada:
@Benadsky:
Lees even het patent door, daar staat alles duidelijk beschreven.

Gelezen, maar welke precies heb je gekocht? Die van mijn Chinees hadden geen rode LEDs tussen de blauwe. De kleur rendering was dan ook niet zo best. Laat maar, ik moet mijn mail beter checken! :P

Ik weet het niet. Ik heb ze ook van die Chinees. Overigens zijn het allemaal van Chinezen. Ook dat patent is van een Chinees.

Ik heb een van de defecte filamenten open gemaakt en het systeem lijkt totaal anders dan dat van het patent. Het lijkt er meer op dat er maar één LED in zit en dat de rest een soort light pipe is.
Ik zal dat dingetje meeneman vaar Rosmalen, zodat iedreen het kan zien.
Ook is de color rendering van mijn filamenten niet zo mooi als van die opengemaakte lamp van Zirconium. Die lamp geeft diudelijk lichtkleurverschil bij dimmen. Die van de Chinees in kwestie doet dat niet.

Er blijken dus meerdere systemen te zijn!

De Chinezen kopiëren dus ook al hun eigen Chinese producten. Het moet niet gekker worden :-p

@Tidak

Je liet gisteren op Rosmalen zien dat die filaments die je had 1 led hadden met kleine prisma's. maar nu werd ik vannacht ( ja zoiets gebeurt wanneer ik slaap ) wakker en vroeg mij af hoe de prima's het licht van de led op kunnen vangen als de filaments gebogen zijn. In rechtuit staande positie kan ik mij voorstellen dat de prisma's het licht inderdaad "zien" maar in geboven toestand zou dit niet het geval moeten zijn? Zie ik nu iets over het hoofd? of werkt dat filament nu nog op een geheel andere manier?