Op 27 maart 2015 16:51:15 schreef kVA16:
...Ik ben nog maar een beginner dus alle spullen op de scoop en het soldeerstation na zitten in het ladenblok...
Zo ben ik drie jaar geleden ook begonnen. Als je verder gaat met deze hobby dan komt er misschien wel een iets grotere werkplek.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Allen,
Zoals beloofd wat plaatjes van mijn oude "knutselkamer"
Dit is een deur als werktafel omgetoverd, zoals te zien is, was ik toen ook al regelmatig met voedingen bezich,
aan de tafelrand als ik het goed heb bij de tafelrand een laagspannings voeding.
Tegen de muur net onder het "open" stopcontact "Brrrrr" een voeding voor buizen.
Het zal ergens eind 1970 geweest zijn.
Dit is de andere zijde, de computer afdeling en een aantal jaren later.
De computer is een Philips NMS9116, dus rond 1988 denk ik.
Toen al lekker de computer opgevoerd met een snellere processor een echte VGA kaart (750 gulden) en een Multisync NEC monitor (2800 Gulden).
De NEC Dot Matrix printer, heeft nog vele jaren bij andere mensen gewerkt, zeer degelijk, kom daar nu maar eens om.
Als je er over nadenkt, is er erg veel veranderd op computer gebied, wat kracht een prijs betreft...
Aan de muur een ontwerp van een voorversterker van mij, als ik het goed onthouden heb,
met een hele vroege versie van ORCAD gemaakt.
Natuurlijk onder DOS, er bestond toen nog geen Winwows.
Verder een kast, de kenner ziet direct dat het een vroege versie is van Billy 
Gegroet,
Blackdog
Thevel
Golden Member
De computer is een Philips NMS9116, dus rond 1988 denk ik.
Voor 4200 gulden had je dan ook wel wat 
20Mb harde schijf!!
http://leiden.courant.nu/issue/LD/1989-04-19/edition/0/page/10
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Ik moet bekennen dat ik toen (1992), 1 (één) keer 7500 gulden heb betaald voor een computer, maar toen had ik ook wat (voor die tijd).
Als ik dat afzet tegen wat het tegenwoordig kost...
Tidak Ada