Digitaal blokkeercircuit.

Ik ben bezig met het maken van een dot matrix display schakeling, maar ik kom niet verder bij het blokkeren van letters op het zelfde display(5x7 scherm).
http://i.imgur.com/82yOAlf.png
Deze is niet goed omdat ik hier niet alles blokkeer. En ik kan de enkele die ik wel wil activeren ook niet alleen aan zetten. Kan iemand mij uitleggen of een schakeling laten zien hoe het wel moet?

Je zult VEEEEEEEL meer info moeten geven dan een vaag verhaal en een ongelabelde blokschema.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Arco

Special Member

Wat bedoel je met 'blokkeren van letters'? Wil je alleen cijfers kunnen zien?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb met Logic Circuit een toetsenboord, een scherm en letters die ik op het scherm weer kan geven gemaakt. De letters staan er echter alleen als ik op een knop druk, bijvoorbeeld als ik de A op het toetsenboord indruk komt er een A op het scherm. Maar als ik dan tegelijk ook een X indruk komt er over die A een X. Ze staan er dus samen op. Ik wil mijn letters op en aparte schermen neerzetten en niet op het zelfde scherm.

http://i.imgur.com/wni5E4E.png
Zo ziet het er nu uit als ik de letters intoets. Maar ik wil die letters naast elkaar hebben in plaats van zoals nu op elkaar.

Arco

Special Member

Dat (gebrekkige) blokschema heeft dus niets met de werkelijkheid te maken...
Plaats een het totale schema zoals je dat nu hebt.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Je zult mogelijk iets met latches en/of met schuifregisters moeten verzinnen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ben niet goed in zulke dingen. Mijn excuus voor de onduidelijkheid.
Ik had namelijk het idee dat ik met zo'n soort schema iets moest maken om het circuit te blokkeren en naar de volgende cel te gaan.

Op 7 mei 2015 23:46:02 schreef maartenbakker:
Je zult mogelijk iets met latches en/of met schuifregisters moeten verzinnen.

Daar zit het probleem in. Ik weet niet hoe ik dat moet doen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 8 mei 2015 18:56:20 (38%)

Dat had ik zelf natuurlijk moeten vinden voor ik hier kwam>.<
Dank voor de link. Ik zal kijken of ik daar wat kan vinden.