Ik heb de laatste tijd veel problemen en ergernis met laserpickups van allerlei verschillende leveranciers.
óf ze werken helemaal niet, óf ze zijn nog slechter dan hetgeen uit een cd speler kwam. Voor zover mogelijk stel ik me helemaal suf, maar bijna 50% is niet bruikbaar.
Ik soldeer met een antistatische soldeerbout, ik aard mezelf netjes, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Zijn er meer mensen die dit herkennen? Wat zijn goede (en economisch verantwoorde) bronnen voor laserpickups?
Ik gebruik met name de KSS210A, KSS213C en de Sanyo SFP101N (15 pins)
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 30 augustus 2015 12:22:24 schreef Franssel:
Doe je bij de nieuwe het kortsluitbrugje verwijderen
uiteraard...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
en waarneer verwijder je het bruggetje dan? voor het plaatsen of als hij gemonteerd en aangesloten zit?
Laatste is de bedoeling.
Op 30 augustus 2015 13:13:38 schreef maartenbakker:
Aswo al geprobeerd?
Die zijn bij Aswo ook te koop, de kwaliteit van de meeste lasers die je vandaag de dag koopt is dusdanig slecht omdat ze voor zover ik heb vernomen niet goed worden afgeregeld in de fabrieken. Mocht je "toevallig" een goed werkende tegenkomen dan is de kans groot dat je die na een jaar ofzo weer terug ziet met de klacht dat ie slecht inleest.
Anoniem
Je vervangt alleen een laser-unit of compleet chasis met spindelmotor.
In het verleden heel veel kss 213 en Sfp101 lasers vervangen, echter door het terug keren van problemen zijn wij toen over gestapt om het complete chassis met spindelmotor en laser-unit te vervangen.
En als de de Kss213 niet op voorraad was deden we er een Sfp101 in.
Let wel het werkte niet bij elk merk i.v.m. ruimte in mechaniek
Ik ken aswo (nog) niet. Ik zal mijn geluk eens proberen.
Afhankelijk van prijs probeer ik zoveel mogelijk een compleet loopwerk te vervangen en het toch economisch verantwoord te houden.
Het brugje soldeer ik inderdaad er pas af als alles aangesloten zit. Wordt er in China zoveel rommel gemaakt dat het een soort russisch roulette wordt?
De KSS213 kan volgens mij alleen door een 16 pins sfp101n vervangen worden, dus ik kan het helaas niet omdraaien.
Affijn, ik heb een nieuwe besteld; poging 3 voor deze CD speler. Ik hou mijn hart vast. Ik zal blij zijn als hij goed is en ik er snel afscheid van kan nemen...
Ik heb er van ASWO ook al slechte gehad. Je moet niet de goedkoopste, maar de 2de goedkoopste nemen.
Op 31 augustus 2015 21:21:14 schreef Evarist:
Ik heb er van ASWO ook al slechte gehad. Je moet niet de goedkoopste, maar de 2de goedkoopste nemen.
OOk daarbij zitten slechte, heb er al genoeg gehad.
Waarom denk je dat Aswo geen garantie geeft op die dingen 
Anoniem
Om welk merk cd-speler gaat het eigenlijk.
Want bij een Sony cd-speler kun je hem het beste origineel bij Sony bestellen.
Laser-units die we bij Aswo of Nedis bestelde deden het heel slecht tot helemaal niet in een Sony cd-speler.
Waarom weet ik ook niet.
Maar er zal toch wel een klein verschilletje in zitten.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ik heb nu een NAD C541i waar ik wat pech met lasers mee heb. Nu is de derde laser besteld.
De eerste vervanger haperde, de tweede was compleet dood.