Hallo

Heb dus een jvc AX70 versterker staan waarbij de grafische equalizer niks meer doet op de ritme van de muziek, display en de andere functies lijken wel allemaal prima te werken verder.

Heb met een scoop wat lopen rond te prikken, En denk dat de probleem in de LC7522 IC zit, Inputs van de audio en de voltages zijn aanwezig, maar op de andere pinnen kan ik verder geen signalen ontdekken, Of ik meet verkeerd, Heb niet zo heel veel ervaring met een scoop meten, heb een simpele 15mhz scoop van philips staan.

Hoor graag van jullie of er nog andere dingen te testen zijn of meten. Wil niet zomaar geld uitgeven voor een andere IC zonder zeker te weten of dat het probleem ook is.

Link naar youtube. Voorbeeldje hoe het wel moet werken. Andere versterker maar zelfde display. : https://www.youtube.com/watch?v=tqjaYZvcJeM

service manual van de jvc:
deel 1 : http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=57891
Deel 2 : http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=57892

En de datasheet van de IC: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/100960/SANYO/LC7522.ht…

Een grafische equaliser is een filter om bepaalde banden van het audio signaal te beïnvloeden.

Waar je op lijkt te doelen is een spectrum analyser, die het level van die banden op een display laat zien. Het is waarschijnlijk dat de beide functies de filters delen, maar het IC lijkt vooral voor het besturen van de equaliser bedoeld te zijn.
De manual kan ik niet eenvoudig downloaden; het is part2 van een multipart dinges. Kun je mogelijk het relevante deel van het schema extraheren ?

Als alles verder werkt zou ik het zoeken in de uitlezing, dus bij het scannen van de banden of de level meter.

Let overigens op de factor 109 verschil tussen mHz en Mhz :)

het is niet toevallig zo dat de "flat" knop blijft hangen?

Op 17 september 2015 09:01:11 schreef Aart:
Een grafische equaliser is een filter om bepaalde banden van het audio signaal te beïnvloeden.

Waar je op lijkt te doelen is een spectrum analyser, die het level van die banden op een display laat zien. Het is waarschijnlijk dat de beide functies de filters delen, maar het IC lijkt vooral voor het besturen van de equaliser bedoeld te zijn.
De manual kan ik niet eenvoudig downloaden; het is part2 van een multipart dinges. Kun je mogelijk het relevante deel van het schema extraheren ?

Als alles verder werkt zou ik het zoeken in de uitlezing, dus bij het scannen van de banden of de level meter.

Let overigens op de factor 109 verschil tussen mHz en Mhz :)

Heb mijn start post aangepast met linkjes naar beide delen voor de service manual , En De Equalizer gedeelte werkt wel verder als goed is, kan het instellen en presets opslaan, Als ik knopje SEA op de voorkant indruk krijg ik audio signaal op de inputs van de LC7522
Maar dan blijft het schermpje verder leeg kwa uitslaande balkjes dus.

Wat ik er nog niet bij had verteld is dat deze versterker verder al defect was, 1 kanaal was eruit gebrand, en wil er graag een buizen versterkertje inbouwen, Dus komt verder ook geen geluid meer uit helaas, Maar wil graag de grafische weergave op de voorkant dus werkend hebben voordat ik verder ga, Audio signaal komt wel gewoon aan tot de laatst opamp voor de eindversterker dus er gaat iets tussen in fout lijkt mij.

het is niet toevallig zo dat de "flat" knop blijft hangen?

De knopje blijft verder niet hangen

Kijk de printen en vooral alle pootjes van de connectors eens goed na en soldeer het IC en het display goed na. Ik heb heel wat van deze apparaten gehad die vol zaten met krakkemikkige soldeer verbindingen.

Groetjes Hans.

Op 17 september 2015 12:25:47 schreef Zoef de Haas.:
Kijk de printen en vooral alle pootjes van de connectors eens goed na en soldeer het IC en het display goed na. Ik heb heel wat van deze apparaten gehad die vol zaten met krakkemikkige soldeer verbindingen.

Groetjes Hans.

Heb ik net gecontroleerd, en inderdaad wat brakke verbindingen gevonden ook bij de display, en allemaal door gesoldeerd, maar het heeft niks veranderd verder helaas.

inmiddels een tijd verder alweer, Heb nog wat lopen speuren maar kom er nog niet uit helaas, Bij IC501 loopt het spoor dood bij mij. Had de gok genomen die ic te vervangen maar dat heeft niks geholpen, of die ic moet ook al niet goed wezen maar die kans is redelijk klein denk ik.

Heb ook andere printen nog na gekeken op brakke verbindingen maar heb niks kunnen vinden verder.