probleem bij werking van 12 volt DC motortje op een Pulse - Pause timer van Velleman (VM188)

hallo,
Ik heb een 12 Volt DC motortje (met 2 draden)wat wordt gebruikt voor elektrische sloten in autodeuren. Het is een standaard type met tandwieloverbrenging waardoor een asje met oog op en neer beweegt om iets op en neer te laten bewegen. Ik heb het aangesloten op een Puls - Pause timer van Velleman (VM188). De bedoeling is om het motortje iedere 10 minuten een klep te laten omslaan. Dus eerst naar rechts en 10 minuten later naar links.
Nu heb ik het aangesloten volgens tekening. het motortje werkt maar slaat lang niet voldoende uit! slechts enkele milimeters ipv 25mm
Moet er ergens een condensator tussen? en waar / hoe en wat voor condensator? (ik ben verder een volkomen leek op dit gebied)

dank!

Misschien wat schema's plaatsen hoe jij e.e.a. hebt aangesloten.
Ook is de link naar die Velleman puls/pauze timer wel handig. Ik denk niet dat iemand die info zo voorhanden heeft.

Hoeveel stroom trekt je motor?
Wat gebruik je als voeding?
Kan je een schema plaatsen hoe de motor is aangesloten?
Met een enkelpolig wisselcontact kan je normaal gesproken de draairichting van een motor niet veranderen.

edit: schema van Velleman is te vinden onder MK188.

[Bericht gewijzigd door Hunter op (18%)]

Hi Hugo,

Dank voor je opmerking.
bij deze 2 foto's van het motortje: 12Volt DC 2 dradig
1 foto van de Velleman kit VM188 puls - pause timer.

mijn voeding is een AC - DC 12 volt voeding.

Ik heb het aangesloten zoals het schema op de Velleman foto.
Ik heb er nog wat info bij geschreven.

de 12 Volt motor ipv het lamp symbool.

Ik hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven...
Anders hoor ik het graag.

Hi Hunter,

Ik heb zojuist wat extra info gepost.
Maar ik kan nog het volgende aanvullen:

de voeding:

Input: power adapter AC - DC 120V - 60 Hz 1.2A Ik maak het momenteel in de VS vandaar 120 volt 60 Hz
Output: 12V 5A