Op 21 oktober 2015 16:39:54 schreef etienne_on4eg:
ik ben op zoek naar een 4 tal compression springs (veren zoal in stylo, maar wat groter) met de volgende maten:
-diameter draad = 1mm
-buiten diameter 11mm, moet vlot over 8mm draadeind kunnen schuiven.
-lengte 15mm (+- 5 windingen)
iemand een adres?
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vind niets dat past voor een redelijke prijs.
Etienne
Hoi Etienne,
De mijn staat bijna in mekaar, moet zeker dit weekend de eerste printen kunnen frezen. (heb op 3 dagen alle componenten geprint, en heb eigenlijk alles op voorraad van de overige zaken, om wel 2 van die machines te bouwen - wat ik ook van plan ben) Ik heb mijn veertjes uit van die handpompjes met witte vloeibare zeep in.
Ik heb echter nog een vriend in NL die ook zo'n Cyclone aan't bouwen is, die veren kan je op ebay vinden, objectnr 231352543187
Je kan daar netjes invullen dat je veer 1mm draad moet zijn, en 15 mm lang. (diameter van dit object is zowieso 11 mm)
Is dan volledig volgens specs
Er zit trouwens een fout in de BOM hé. die smoothrod van 210 mm, daar staat als aantal 1 bij, dat moet 2 zijn !
Qua boutjes en moertjes kan je het met een kleiner aanbod ook wel doen. Ik zit al voorbij halfweg de build, en heb tot nu toe voor alle 18 MMs, perfect 20 MMs kunnen gebruiken. Die grub screws kan je evengoed door een 8 MM gewone hex vervangen
Verder heb ik geen problemen, allen één probleempje met de tandwielen. Mijn printer staat zodanig nauwkeurig ingesteld, dat het gat om de stappenmotor-as door te steken, te groot was ! Ik heb krimpkous over die as gedaan, waarna dit goed ging. Ook over die M8 draadstang heb ik eerst een stuk krimpkous gedaan. (anders zetten die tandwielen zich vast tegen één kant, en draaien die "concentrisch" (ik wil dat die tandwielen echt perfect in mekaar passen, zonder enige speling, is me goed gelukt op die manier ... die M8 kan je trouwens ook bijna door die 608ZZ bearings gooien. Ook hier brengt krimpkous een oplossing
Ik wil dus absoluut nergens speling op die machine, en desondanks de eenvoudige opstelling, lukt dit wonderwel toch goed. SMD printjes frezen of een baantje tussen 2 IC pennen troughole, lijkt me geen probleem te gaan vormen ...
succes,
Kris