SIMUL
Golden Member
Beste MGP,
Ik ga dat allemaal uitwerken , maar je spreekt van 2 bytes toevoegen aan de hex files , het toevoegen kan ik maar wat toevoegen ? Code ? Dat is voor mij niet simpele , jullie spelen er mee , maar ik niet hoor . Kan je me zeggen welke code toe te voegen ? Met dank.
Morgen doe ik de test . En hopelijk door jullie hulp kan de project toch gemaakt worden .
Correctie . Ik werk hier wel met een 16F876A. I/P. En niet met een 16F876A I/ SP .
Zou de fout daar ook niet kunnen inzitten want ik denk dat I/ P zo snel niet is .
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]
Op 15 december 2015 17:47:02 schreef MGP:
Je moet wel een weerstand (10k tot 33k) aan pin 1 naar de +5V leggen voor de MCLR ingang stabiel te maken en voor de rest niets.
Ik zou ook nog een 100nF condensator tussen pin-1 en de gnd zetten. Wordt ook vaak op gegeven in de data sheet.
MGP
LDmicro user.
Ik heb dat al veel gedaan, er bestaan veel hex files zonder config (fuse) bytes.
In Bumblebee kun je dat in het menu Target/edit data.
Wat je daar moet invullen is een beetje ervaring, meestal werkt 3F72 goed bij een 16F876A op adres 0X400E en 0X400F
edit: @Lambiek, ok maar hier betreft het een testopstelling, zijn print zal dat wel hebben.
edit2: @Simul, wat achter die 16F876A staat heeft geen belang.
SIMUL
Golden Member
Tof ik hoef dat dan over te typen , ik had nog een bemerking is ......I/P. Identiek als .....I/SP
Misschien zit daar ook nog een fout in . Volgens data is er een verschil in speed MHz
Excuus edit@2 had ik niet gelezen .dus morgen aan het werk . Denk dat het goed gaat komen . Hoop doet leven zeggen we hier .
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]
MGP
LDmicro user.
Op 15 december 2015 18:43:03 schreef SIMUL:
Tof ik hoef dat dan over te typen
Jij moet dat niet overtypen, ik heb dat gedaan in V2....
edit: hieronder nogmaals de hex file waar jij niks moet aan veranderen, enkel in de pic laden.
En niet vergeten van uw lcd leesbaar te maken met die 10k potentionmeter, dat wordt ook nogal eens vergeten.
[Bericht gewijzigd door MGP op (16%)]
SIMUL
Golden Member
Beste MGP .en mensen die hebben geholpen.
De pic 16f6876 A werkt prima nadat je de tekortkomingen in de hex file hebt bijgevoegd . Dat zijn zaken die wel heel moeilijk zijn . Blij dat zoiets als circuits online bestaat . Waar men steeds terecht kan met zovele vragen
Ik ga nu rustig het project van de magnetische fluxmeter uitwerken en opbouwen .
Nogmaals een dikke merci .
MGP
LDmicro user.
Zoals ik al meldde bestaan er veel oudere programma's en dito hex files waar er geen config-bytes zijn toegevoegd.
Die moest je in de picprogrammeersoftware invullen.
Deze had daar ook problemen mee, daar stonden ze ook niet in en zijn achteraf bijgevoegd.
Bij nieuwere programma's staan die er nu altijd bij.
Mag ik ook vragen van bij de startpost wat duidelijker zijn zodat we niet moeten gissen over wat het gaat, je ging een paar dagen winnen en een hoop koppijn minder hebben