Onderdelen identificatie ZX60-100VH

fatbeard

Honourable Member

Kakelvers lief klein versterkertje binnen, beginnen met meten en ...oops... +20dBm op de ingang waar +15 het maximum is.
Resultaat: geen output meer (terwijl daarvoor het ding het prima deed, beter dan de specificatie).
Dure vergissing, ding kost bijna 300 euro (ik weet het, overpriced, kan het zelf goedkoper etc. etc., maar het is voor de baas en we hadden weinig tijd)...

MiniCircuits zegt (m.i. terecht) dat het geen details afgeeft aangaande hun produkten, dus daar heb ik weinig aan. De dienstdoende techneut vertelde me wel dat ze zich niet beperken tot uitsluitend hun eigen onderdelen.

Nou zit een RF-versterkertje (zeker een met niet-al-te-grote bandbreedte) niet zo heel moeilijk in elkaar, dus heb ik een schema uitgetekend:

Maar er zitten een hoop 'zwarte blokjes' in die ik ondanks verwoede pogingen niet tot het typenummer en fabrikant (functie en soort is wel duidelijk) heb kunnen identificeren...

Wie kan helpen?

** Aanvulling **
Zojuist het gevalletje even op de pijnbank gehad: het signaal verdwijnt in de grote zwarte klont (amp2), met rugnummer M6S4 (die wel gewoon voedingsspanning heeft). Er staat een mij onbekend gestyleerd 'groter dan' teken op als logo, op de foto niet helemaal goed te zien. Zal kijken of dat beter kan.

Dat kon:

Nu herken ik het als Freescale, maar daar is nix te vinden wat er ook maar op lijkt...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Die grote zwarte klont blijkt een FET te zijn: de MW6S004NT1. Ik zet het er maar bij, voor hen die ook tegen deze stommiteit aanlopen...

Die andere klontjes (met name die twee F9 gemarkeerden) zet ik wel in het grote "wat is dit voor onderdeel" topic.

Schema hierboven is herzien.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Je bedoel deze link naar het andere topic. (direct naar de juiste posting. Anders is het later nooit meer te vinden).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

De stommiteit ligt mijns inziens vooral bij Freescale, omdat ze verzuimd hebben de marking code van het ding in de datasheet te vermelden. (Daar maken overigens heel veel fabrikanten zich schuldig aan! :()

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
fatbeard

Honourable Member

Ik doelde eigenlijk op de andere stommiteit (die de aanleiding was voor dit topic). Ging verrassend eenvoudig, 5dBm teveel...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.