Hallo wetenschappers, Na een aantal buizenbakjes van binnen te hebben gezien vraag ik me af of onderstaand schema wel klopt.

Waar meestal de elko voor de gelijkricghtbuis EZ81 met een 10 watt 100 ohm weerstand wordt gescheiden zit de B+ hier aan dezelfde elco's...

Ik heb er weinig verstand van, maar klopt dat wel ?

http://s1216.photobucket.com/user/PixiP/media/SA%202000/Nytone20scan00…

Het is een groot schema en omdat het oud is moet je kunnen inzoomen.
Hier laden gaat niet.
Mocht het niet lukken zo, let me know.

Tnx.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met die 100 ohm weerstand, maar in het schema zit rond de trafo en gelijkrichter wel een kleine fout. De aftakking van de 2x250V-wikkeling moet aan massa liggen.
De kathode van de gelijkrichter levert in buffercondensator C42 de anodespanning van 252V. Hiervan wordt dan weer via R50, en afgevlakt in C41, de schermspanning van 190V gemaakt.

Ik zie zo geen probleem. De Nytone SA200 is nagenoeg gelijk aan een Lafayette LA224B. Schema is het zelfde op de gelijkrichter na, EZ81 vs GZ34.

Er zit wel en ander fout in het schema.De CT van de HSP ligt niet aan de GND.

[edit] FET was sneller

Ik kan dat kleine postzegeltje niet lezen, maar zit de middenaftakking van de trafo niet via een weerstand aan massa?
Dan is het voor een vaste negatieve roosterspanning.

Dat antwoord is duidelijk in tweevoud. In de praktijk ligt de trafo wel aan de aarde.

Hij staat al een tijdje in de kast, kwam van marktplaats, maar er klopte niks van de opbouw.

Via internationale sites het schema gevonden en dat gevolgd.

Maar hij "tikt" of "popt" zo nu en dan.

Heb gelezen dat dat aan een versleten Ecc83/12ax7 kan liggen, en wellicht de potmeters. Deze zijn per kanaal echter treble en bass samen. obsoleet. 500k en 25k zo uit mijn hoofd...

Buisjes heb ik al gewisseld.

Zat in een SE bak te wroeten. En die te vergelijken en dacht ineens, dat ik nergens de opts direct in verbinding had gezien met de gelijkrichter...

Vandaar.

UIteraard zijn alle elco's en condensatoren vernieuwd.
De CT van de trafo zit aan aarde in de praktijk.

Ik meet nooit spanningen in een buizenbak....

Als je de afbeelding opslaat kan je wel zoomen....

Vertel over de weerstand vanaf de CT ?