klein is fijn
Moderator
De mail voor de betaling van de eerste golf is inmiddels de deur uit. Als ik de betaling binnen heb dan krijgen jullie een unieke code waarmee je de klok kan afhalen in Rosmalen. Dat voorkomt dat iemand anders met jouw klok er vandoor gaat gezien we jullie niet allemaal van gezicht kennen.
Betaald en ik kom op Rosmalen ophalen. Zijn de buisjes goed verpakt of is het verstandig om nog wat verpakkingsmateriaal mee te nemen?
Iets van een doosje is verstandig, ze kunnen wel wat hebben, maar gooien of plat drukken kunnen ze slecht tegen.
klein is fijn
Moderator
Op 15 maart 2016 22:28:06 schreef Antoine:
Kreeg zojuist een mail voor betaling. Ik wil hem graag opgestuurd hebben, maar hebben jullie nog wat extra nodig voor bescherming/verpakkingsmateriaal bij opsturen?
Een doosje voor verzending kunnen we wel knutselen, daar hoef je niets extra's voor te betalen.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 15 maart 2016 22:10:45 schreef Tidak Ada:
@Miedema:
Het rood kan eenvoudig met het juiste oplosmiddel van de buis verwijderd worden. Het is naar ik meen collodium met een kleurstof.
Wel een beetje zonde als er minder rode buizen zijn dan heldere... Ze opnieuw verven lijkt me een klusje dat weinigen onder ons netjes voor elkaar krijgen... (Had KiF niet eens zoiets gedaan?)
Maargoed. Met je eigen buizen moet je gewoon maken wat je zelf mooi vind, en ik ken alleen de heldere buizen en die vind ik mooi.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Ik schrijf me in voor een kitje Z5700M met heldere buizen, graag met verzending. Een zeer leuk initiatief!
Ik ga voor een Z5700M klok met heldere buizen, graag met verzending. Waar zit die Like knop als je 'm nodig hebt?
Frysk
Kom, laten we geen daglicht verknoeien
Ik schrijf me in voor een kitje Z5700M met heldere buizen. Graag met verzending.
Weer een leuk initiatief van CO.
Frysk
Hier ook interesse in een kitje met Z5700M helder.
Versturen als het mogelijk is, Rosmalen was naast het praten zo hier en daar een beetje teleurstellend de laatste jaren, en bovendien erg ver weg vanuit het noorden ;p
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Damn.. ben je effe ziek vis je alweer achter het net voor zo'n mooi rood ZM1180 klokje. Zet me maar op de reservelijst.
Ik heb nog een setje ZM1332KS liggen, als die bruikbaar zijn met de kit dan zou ik graag een setje PCB's zonder buizen hebben.
En anders doe maar een kitje Z5700M helder, bij gebrek aan beter 
ActiveHouse
https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
Ik had graag een Z5700M helder versie besteld, inclusief verzending. (zonder eventuele verzending moet ik deze aanbieding laten passeren, kan niet naar Rosmalen jammergenoeg)
alvast bedankt,
Kris
Op 15 maart 2016 22:10:45 schreef Tidak Ada:
Wie weet er een adres waar je polaroid sheets kan kopen?
Niet van die dunne film, maar zo'n 0,6 à 0,8 mm dik.
dat is mooi contrastfilter voor je display
Ik heb dat nog liggen (zie [TIP] Herstel contrast van LCD Fluke 73). Is maar 0,31 mm dik echter wel behoorlijk stug. Laat maar weten als je interesse hebt (via mail - dit is off topic). Kan evt. mee naar Rosmalen.
Ik zal wel te laat zijn, maar wil graag 1x ZM5700 helder met verzending. (bijkomende kosten zijn geen enkel bezwaar, reken ook gerust voor verpakkingsmateriaal. Het is tenslotte voor een goed doel)
Als ze op zijn heb ik eventueel interesse in een kitje zonder buizen.
[Bericht gewijzigd door Rob W. op (30%)]
klein is fijn
Moderator
Op 16 maart 2016 12:32:09 schreef Rob W.:
Ik zal wel te laat zijn, maar wil graag 1x ZM5700 helder met verzending.
Je staat erbij. Er zijn momenteel nog 4 klokken verkrijgbaar.
Op 16 maart 2016 12:50:53 schreef klein is fijn:
[...]Je staat erbij. Er zijn momenteel nog 4 klokken verkrijgbaar.
Cool, dankjewel 
Welke RTC wordt er toegepast?
Zit al 2 dagen , "zal ik wel, zal ik niet" maar ik heb boven nog een oude rekenmachine staan met 12 nixie buizen (speciaal voor dit "klok-doel" gekocht op een rommelmarkt), die ik toch wil kannibaliseren. Is of wordt het schema van deze klokken "openbaar" ?. Dit omdat ik toch wil leren hoe de voeding, etc is opgebouwd.
klein is fijn
Moderator
Op 16 maart 2016 15:40:33 schreef Rob W.:
Welke RTC wordt er toegepast?
Een PCF8583P.
KoenP
" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5950x, 16 cores @ 3.7GHz.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 16 maart 2016 17:27:19 schreef klein is fijn:
[...]Een PCF8583P.
Is dat een triode-penthode met 300 mA gloeistroom, speciaal voor TV's?