Radio-electronica beurs Rosmalen 2016

Op 23 maart 2016 14:00:34 schreef Jochem:
Wauw TonHek.. zonder het schema kan ik je al vertellen dat geen mens meer een 1488/89 meer gebruikt tegenwoordig hoor ;)

TI maakt de 1488 nog.... Daarintegen zijn elektronenbuizen nu echt uit de tijd :-)

Allicht, maar iemand die een modern developmentbordje ontwikkelt zet daar geen 1488 meer op, dat bedoelde ik.

If you want to succeed, double your failure rate.
rbeckers

Overleden

Daarintegen zijn elektronenbuizen nu echt uit de tijd :-)

En nixie of CRT klokken? Die geven (hopelijk) de juiste tijd weer.
Of magnetrons?

De 1488/89 zal er idd niet inzitten. Toch waren dat fijne chippies.
Wordt het niet eens tijd dat we die in ere gaan herstellen, en vanaf nu in ieder rs-232 ontwerp ze weer gaan gebruikern. Mooi op + en - 12 v. Lekker ouderwets :-) hou ik wel van.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 maart 2016 14:06:46 schreef blurp:
[...]
.... Daarintegen zijn elektronenbuizen nu echt uit de tijd :-)

Ongefundeerd!
Wel eens aan TWT's dacht? Satellieten kunnen niet zonder. Magnetron, Klystron, TR-cel, Photomultipliers, Röntgenbuizen and so on. Bovendien zijn er nu buizen ontwikkeld met halfgeleiders in plaats van kathode/gloeidraad combinaties.
Buizen zijn bovendien ongevoelig voor EMP; dat kan je van halfgeleiders niet zeggen... :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Tja straks komen ze nog met een buis met een LED erin ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Op 23 maart 2016 16:50:26 schreef TonHek:
De 1488/89 zal er idd niet inzitten. Toch waren dat fijne chippies.
Wordt het niet eens tijd dat we die in ere gaan herstellen, en vanaf nu in ieder rs-232 ontwerp ze weer gaan gebruikern. Mooi op + en - 12 v. Lekker ouderwets :-) hou ik wel van.

Ik heb nog een partijtje liggen, misschien eens op V&A zetten ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 maart 2016 23:22:54 schreef Tidak Ada:Eén enkele grote buis mag hier, maar een 80kW klystron wordt niet getolereerd (heb ik ook niet).

Om een onbekende gebruiker van Motor-forum te quoten: "mijn vrouw zei dat ze me zou verlaten als ik nog één keer het circuit op ging... God, wat zal ik haar missen!"

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
High met Henk

Special Member

Gespot achterop een auto hier in de straat:
"I got a gun for my wife, it was the best trade I ever made"

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pietplof

Golden Member

Een vrouw die zelf voorstelt om een tweetal werkplaatsen voor MIJN hobby te laten bouwen, die zelfs zinvolle bijdragen levert bij een technisch probleem, die absoluut niet mee wil naar een een elektronicamarkt ( dan voel je je wellicht geremd) , die iedere maand een aardig bedrag stort op mijn hobbyrekening is kandidaat voor de titel van voorbeeldvrouw.
Na 45 jaren ben ik uiterst tevreden over haar handelen en, uiteraard, haar aanwezigheid.
En dan te bedenken dat ze geen hand heeft gehad in bovenstaande tekst; te wouw!!

festina lente
bprosman

Golden Member

Heb 18 jaar een sprookjeshuwelijk gehad. Was getrouwd met de heks :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pietplof

Golden Member

Dan hebt je het nog vrij lang volgehouden.

festina lente

Op 23 maart 2016 20:21:35 schreef pietplof:
Een vrouw die zelf voorstelt om een tweetal werkplaatsen voor MIJN hobby te laten bouwen, die zelfs zinvolle bijdragen levert bij een technisch probleem, die absoluut niet mee wil naar een een elektronicamarkt ( dan voel je je wellicht geremd) , die iedere maand een aardig bedrag stort op mijn hobbyrekening is kandidaat voor de titel van voorbeeldvrouw.
Na 45 jaren ben ik uiterst tevreden over haar handelen en, uiteraard, haar aanwezigheid.
En dan te bedenken dat ze geen hand heeft gehad in bovenstaande tekst; te wouw!!

Als ze dan ook nog goed kan koken en appeltaart kan bakken heb je volgens mij de ideale vrouw, maar volgens mij zijn die heeeeel zeldzaam.

pietplof

Golden Member

Het begint ,,gruwelijk" off topic te worden maar...
Zij bakt inderdaad verrekte lekkere appeltaart maar koken doe ik , zeker al 10 jaar en lekker.
O ja, ik vrees dat de ideale man ook erg zeldzaam is.

[Bericht gewijzigd door pietplof op woensdag 23 maart 2016 22:31:16 (16%)

festina lente
bprosman

Golden Member

O ja, ik vrees dat de ideale man ook erg zeldzaam is.

Nee hoor :+ Dus als ze nog een zus heeft :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 23 maart 2016 22:37:38 (45%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 23 maart 2016 17:29:54 schreef Tidak Ada:
Buizen zijn bovendien ongevoelig voor EMP; dat kan je van halfgeleiders niet zeggen... :P

Kwestie van vermogen: Een voldoende sterke EMP kan ook een buis niet tegen. (leg maar eens een buis in de magnetron :-) )

Dat je voor zo'n sterke EMP onder ground zero van een kernbom moet staan is een klein detail. Maar op veilige afstand van een kernbom is de EMP ook een stuk zwakker (en beheersbaar voor halfgeleiders)

mel

Golden Member

Op 23 maart 2016 20:27:24 schreef bprosman:
Heb 18 jaar een sprookjeshuwelijk gehad. Was getrouwd met de heks :+

Mijn heks is modern,ze heeft haar bezem ingeruild voor een stofzuiger >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..