[Edit] Sorry, het is beetje langer geworden dan bedoeld
Ik zie mooie dingen op de foto's van jullie.
Voor mij was het de eerste keer Rosmalen, behalve een vroeger uitje naar het Autotron.
Op het parkeerterrein een poosje met Bram (Prosman) staan bijkletsen, hij was alweer huisgaande met zijn buit.
Eenmaal binnen een overweldigend aantal stands. Waar moet ik beginnen? Wat is hier wel niet allemaal? Wat is mijn plan?
Ik had besloten alvorens naar de CO stand te gaan, langs zoveel mogelijk stands te gaan om een indruk van het geheel te krijgen. Op mijn, van te voren zorgvuldig opgestelde (kuch kuch), verlanglijstje had ik o.a: Universeelmetersnoertjes, meet/testsnoeren,apparaatbussen, krimpkous, printboortjes, lipo cellen + houder, lipo lader, koperprint enkel- en dubbelzijdig, aluminiumplaat, ijzerscherm, kleine trafootjes, of minivoedingen en adereindhulzen. Oh ja, en mijn etsmiddel is ook bijna op. En al het andere wat ik leuk voor de verzameling zou vinden. Niet zozeer complete apparaten om uit elkaar te halen, of weer iets om een nieuw project te beginnen. Als ik morgen met al mijn huidige "projecten" begin en regelmatig doorwerk totdat ik 75 ben heb ik ze waarschijnlijk nog niet af. Ik herinner me plots dat ik op zolder nog een bijna complete heel toffe Elektuur versterker, ergens van 1975, heb liggen. Juist, merendeel nog in bouwvorm.
Als ik echt onderdelen nodig heb koop ik die wel ergens online, maar ik was hier nou toch, dus maar op pad! Wie weet vind ik toch een leuke kast met inhoud
Voor mij was het lastig doordringen tot aan de tafels met daarop de aangeboden waren. Ikzelf vond het best druk, en aangezien ik geen enkels kapot wilde rammen met de rollator, was ik niet in staat om het uitgestalde goed te bekijken. Natuurlijk zag ik wel wat van het spul wat ik op mijn lijstje had staan. Maar als rechtgesneden, van oorsprong, Rotterdammer ga je toch verder kijken of "jouw spulletjes" vaker voorkomen, en dan later bij de stand met de juiste prijs zien te scoren. Bij Quakkelstein, incl. keffertje, zag ik leuk spul. Daar moet ik straks terugkomen, net als die ene stand met die aansluitbussen, en die met meetsnoeren, en die met ... En ook zag ik van die leuke kleine 1:120 en 1:240 motortjes. En ze waren verrassend sterk. Die haal ik straks wel op. En een laptop 500GB diskje voor 35,- ook een mooie prijs. Ohhh, en ik zag nog veel en veel meer, straks even beter kijken. Ik ben zo terug.
Hoe anders liep het.
Eenmaal, via de lift die natuurlijk precies aan de andere kant van de zaal is van waar ik sta, bij de CO stand gekomen, die ook weer precies aan de andere kant is. En toen kwam ik in een leuk gesprek met Fred, o.a. over de RKC controller die ik voor hem bij me had. Voor je het weet ben je een uur verder, nou vooruit 2 dan. En vooral veel lachen. Ach wat maakt het uit, de beurs is toch tot 5 uur open. Maar ik voelde wel ergens in mijn systeem dat ik aanstalten moest maken om mijn spulletjes te scoren. Hé, er zijn printboortjes op de stand aanwezig. 20 stuks voor een mooi prijsje van Tidak gekocht. En nu even Hugo spreken want hij heeft een hele mooie (vind ik dan) 19,5 kilo schoon aan de haak wegende vintage Kenwood KR-8340 receiver voor mij. Aiii, even aan de wandel. Ok, ik kom straks terug. Zo zeg, dat wordt racen Ton, je hebt nog een stuk of 8 stands om naar terug te gaan i.v.m. je spulletjes. En je hebt ook nog niet alles gevonden wat je zocht.
Verrek, wat is dat nou? Er wordt omgeroepen dat de beurs zo gaat sluiten, en dat we volgend jaar weer welkom zijn. Sjips, is het al zo laat? Ik achterhaal de tijd en ontdek dat het kwart over 3 is. Foutje in mijn perceptie van open tot 5 uur. Ik dus in gezwinde draf achter mijn rollator op weg naar de lift. Zo'n 10 meter verderop, een beetje naar rechts staat een groepje van een man of 5 te kletsen. Ruimte zat, het pad is breed genoeg. Als ik bijna gelijk met het groepje ben wordt ik links door een enigzins rennende jongeman ingehaald. En wat doet ie &%#!*&}\ , hij stopt recht voor me om bij dat groepje te gaan staan, vlak voor mijn neus. Ja, dat is dus boem tegen zijn enkels. In feite sprong ie dus vlak voor me. Begint ie toch een partijtje in het Duits tegen me te schelden die &%#!*&}\ Herken je dat? Net als op de snelweg, dat zo'n klojo je links inhaald terwijl hij de afslag wil hebben waar je NU bent, en dus vlak voor je vol op de rem gaat staan om alsnog die afslag te pakken, terwijl hij makkelijk zat achter je uit had kunnen voegen. Nou, ik heb hem in fijn Rotterdams uitgelegd wat ik van hem vond. Sodemieter op zeg, kan me er nog kwaad om maken.
Eenmaal beneden niet meer de stands kunnen vinden, de meesten hadden hun spul al in kratten, Quakkelstein was al weg, net als de vele anderen die ik nog moest hebben. Wel nog wat aansluitbussen en krimpkous op het nippertje kunnen kopen.
Vrouwlief, die Den Bosch was ingegaan gebeld: Kom me maar halen.
Terug naar boven, op zoek naar Hugo i.v.m. de Kenwood .
De receiver staat hier inmiddels. Hugo, nogmaals hartstikke bedankt!
Binnenkort (kuch) zal ik hier een verslagje van de reparatie laten zien.
Dus, mijn buit: 20 printboortjes, doosje krimpkous, 8 aansluitbussen (waarbij ik er inmiddels achter ben gekomen dat de bus niet erg diep is, mijn banaanstekers steken er half uit ), en een prachtige vintage Kenwood receiver.
Volgend jaar dus beter op de tijd letten, kopen als je het ziet, spijkers op de frontbeugel van de rollator lassen.
TonHek