Beste CO'ers,

mods, mocht dit topic in het verkeerde forum staan wees vrij het te verplaatsen. Ik heb mij al suf gezocht en ben ten einde raad. Ik bezit een Samsung Galaxy Grand Prime. Ik heb die geconnecteerd met de multimedia console in mijn wagen (Dacia Duster 1.2 TCe 125 4x2). In 20% van de keren gaat de connectie feilloos en kan ik telefoneren in 80% van de gevallen zijn er problemen. Soms totaal geen verbinding, meestal wel verbinding die wanneer ik deze wil gebruiken verbreekt.

Heeft er iemand een idee of oplossing om een einde te maken aan deze "lijdensweg".

Mijn dank.

Met vriendelijke groeten,

Karl

Probeer eerst een andere telefoon. Dan kun je heel simpel zien aan welke kant het probleem ligt.

Met mijn vorige telefoon had ik ook regelmatig problemen met de communicatie. Ik weet niet hoe ik het zou kunnen oplossen.

Neem de multimedia eenheid uit het dashboard, neem alle stekers los, sluit alles weer aan, kijk of dat verbetering geeft. Wellicht is de bluetooth transceiver een losse unit, en is een slechte steker het euvel. Renault staat niet bekend om z'n hoge kwaliteit kabelbomen.

Blijft een lastig puntje. Ik had bij een BMW geen problemen, tot een softwareupdate van m'n telefoon (50% kans op niet connecten, bluetooth aan/uit zetten hielp). Nieuwere versie van de telefoon (S4 ipv van S2) werkte weer perfect.

Ik zou eerst een paar telefoons van familie en vrienden proberen, sowieso kan je de dealers vragen of er een softwareupdate voor de auto is.

Snelle zoek actie op het wereldwijde web leert dat er meer problemen zijn met de Duster blauwetand.

Ik ben gisteren langs de Renault garage geweest en ze hebben de software ge-update van 4.0.3 naar 4.0.6 en deze lijkt op het eerste zicht zijn werk te doen ( hout vasthouden :-) ).
Een gouden tip, de Samsung smartphone mag de eerstkomende maanden niet ge-update worden naar Android 6.0 Marshmallow want dan werkt de Bluetooth connectie niet meer totdat er een nieuwe software update ge-released wordt voor de MediaNav.