Eerste 2 trappen voor H-Brug

Dit topic is gesloten

Kijk nu ga ik een tukkie doen. De i2c-level-shifter als module volgt over een paar weken als 4e Versie.

5e Als logisch IC. --> slecht beantwoorde vraag: compleet niet mogelijk?

De BS170 - 4 transistor is degene die ik nu heb, en daar maak ik een paar versies meer van.

Dus vandaar dat ik later alle tekeningen herzie met een ge-etst opdekje, met een male pinheader en een rail oid.

Zondag browse ik wel even terug of deze vragen niet eerder niet beantwoord werden :-) ok?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Op 18 juni 2016 19:37:03 schreef pascalbythree:
5e Als logisch IC. --> slecht beantwoorde vraag: compleet niet mogelijk?

misschien met een aantal beperkingen kan dat wel, er is weinig compleet onmogelijk in elektronica. theoretisch bevat het alle benodigdheden
of jij het mogelijk krijgt is een tweede

en dat was hem dan? MGP? + Extra elco's MGP?

en dat was hem dan?
nope

nope = 1= meer condensators etc om de IC plaatsen?
2=of is hij zo nou goed. ?

"Ja/Nee" antwoorden lopen soms een beetje dubbel.:-)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Ik geef alleen maar antwoorden op jouw vragen hoor

1 = een 100nF ding in de Vref lijnen zou kunnen(= optioneel), staat niks over in de datasheet maar waarschijnlijk zijn die pinnen verkapte voedingsinputs

2 = nee hij is niet goed

Beste Board of Advisory:

Ik wou graag om de kosten te sparen een partij Photo Print boardjes voor mijn etsbak kopen. Zoals waarschijnlijk het goedkoopst bij aliexpress.nl.

En toen kwam ik uit op zoekterm:
"single side blank copper"

ALi Express: PCB Enkelzijdig Blank Koper Beklede Printplaat Universele Prototype 7*10 CM Test Board 1.6 MM Bakeliet plaat (5 STKS) 30697

http://nl.aliexpress.com/item/PCB-Single-Side-Blank-Copper-Clad-Printe…

Ik zie echter geen blauw photo plastic bescherm laag, weet iemand of ik deze zo in mij natirum persulfaat etsbak kan gooien? Zo niet wat is de engelse term voor deze boards? Kosten meer dan 2,50 euro in de winkel.

Ali: € 2,38 (5 stukken / lot , € 0,48 / stuk )

Deze is helaas voor een andere ets methode ofniet? Bijlage = Wat ik nu in de winkel koop

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Het staat er niet bij dat het printplaat is met een fotogevoelige laag, dus is het geen foto printpaat.
Maar dat is bijna overal te koop voor een paar euro op eurokaart formaat.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Na wat denkwerk. Is het toch verstandiger om een 3.3v gedeelte en een 5v gedeelte in mijn nieuwe I2C HUB te plaatsen.

Kan iemand zo zien of dit werken gaat?

--> Nu ook met .SCH file !

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Ga er maar niet van uit dat dit werkt. Wat doen die LEDs aan je datalijnen? Als dat activity LEDs voor moeten stellen, zou ik die schakelen met een FETje.
Verder heb je voor je IC een DIP foorprint gebruikt, is dit IC wel in DIP leverbaar?
Ook komt je IC symbool niet overeen met de datasheet, welke van de twee is het nou?

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op maandag 27 juni 2016 19:45:00 (36%)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Weet u toevallig he TypeNr van het Fetje voor de activity LEDs ?

Verder klopt het IC symbool niet. Het moet de PCA9306D voorstellen, alleen de pin nummers komen overeen.
Staat niet als component type in mijn PCB pakketje en kan geen namen per pin veranderen.

Verder gebruik ik de socket als op bijlage.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op maandag 27 juni 2016 19:55:19 (30%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Als FET kan je naar de BS170 kijken. Dat ding is volgens mij ouder dan ik, maar kost geen flikker (nl.farnell.com/1017687 , let op de staffelprijs bij 250 stuks) en werkt prima voor dit doel. Gate aan de datalijn, source aan GND, en je LEDje plus weerstand tussen de drain en de VCC.

Edit: Oh, en noem me geen "u", dan voel ik me zo oud ;).

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

heb je eindelijk een schema bijgevoegd,
wijkt het op diverse plekken af van je layout.. weet ik nog niet wat ik moet volgen

verder lijkt het grootste stuk wel te werken,
layout is niet echt om over naar huis te schrijven, kunnen waarschijnlijk wel 5 via's uit door hier en daar wat te schuiven
en haakse hoeken op een pin aansluiting is ook vragen om etsfouten

Probeer trouwens ook de 100nF condensatortjes zo dicht mogelijk tegen je spanningsregelaars aan te zetten.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Waarom hangt er een I2C datalijn aan de 5V?
Waarom hangt er een led via een schakelaar aan een datalijn? Zodanig dat ie nooit kan gaan branden?

Waarom de led bij de power connector? Om aan te geven dat ie verkeerdom aangesloten is? 1) die led zou kapot mogen gaan als je er meer dan 5V op zet in sper. (staat in het datasheet). Ooit dacht ik: dat loopt wel los, maar dat is niet zo. Bij 6-7V gaan ze echt kapot. 2) Waarom gebruik je niet gewoon de middelste twee voor GND en de buitenste twee voor de voeding? Dan kan je die connector naar hartelust verkeerdom zetten....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Laaste poging. Voor ik overschakel naar alleen een Level Shifter Module. Ik wou graag 3 boards maken met 1x module 1x PC9306D 1x 2N7000.
Maar is hij zo goed? Ik hoop dat ik met een edit wat extra texten terug geQuote krijg. --> MGP wat zeg jij?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Ik heb niet tot in detail gekeken, maar wat zeker niet goed is is de PCB routing van die condensator van 100nF bij je chippie (Vref2). De baan naar massa is ongekend lang (over de hele print, en dan komt ie uiteindelijk (hoop ik) bij pin 1). Zet hem direct naar pin1 van de chip, dat is massa. Zet hem dus zo dicht mogelijk bij het IC, aansluiten op pin 1 en pin 8.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Die 10K weerstanden vind ik toch wel iets te groot, vooral aan de 3V3 zijde.
Zie een afbeelding van iets dat werkt.

Uw massaprobleem dat TonHek aanhaalt kun je zo oplossen, zie afbeelding.

LDmicro user.

Zo doet hij het dus? Dank u allen !!!!!!!!!!

MGP --> Indien toch 2 elco en 1 condensator te willen plaatsen om mijn TO-92 welke 2e elco ter aanvulling?

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Je mag zoveel elco's plaatsen als je wilt, beter teveel dan teweinig ;)

LDmicro user.

Sooooooooooowiessss

Complete!

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

de 100nf van je 7805 zit een meter verderop

je 5v power led bevat een onnodige via, die kan gewoon naar boven

je 3v3 voeding op je pca9306 is niet ontkoppeld

je sda pinnen van je 3v3 IO headers zijn niet aangesloten

zoiezo kun je nog steeds de helft van je via's weghalen door gewoon componenten over de banen te plaatsen, in plaats van elke kruising zijn eigen via te geven

ik zou de power connector ook zo aansluiten als rew zei, kan heel die reverse connection kneut eruit

je layout linksbovenin is trouwens ook een spinnenweb/chaos

verder is ie ongeveer compleet ja

verder is je "elektronica kennis" wel een spelletje van, gokken, het goede laten liggen, nog een keer gokken, weer wat dingen laten liggen, nog een keer gokken.
Net een spelletje yahtzee

Even een klein voorzetje gedaan:

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Ik begrijp uw voorzetje niet. Na het schema af was toch nog even de boel beter in elkaar gepropt. (zo heet dat toch?) Aan de keukentafel goed vergeleken met v1.2. En deze zou het zo moeten doen.

PS: Is er een c00lere variant/replacement voor de BS170?

Verder geen gokwerk.

PS2: volgens mij kunnen we de discussie over WVW_47 nu stoppen.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op woensdag 29 juni 2016 12:11:51 (11%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Om dat ledje te laten oplichten is de BS170 of 2N7000 ideaal.

Iets beter is een BSS123 maar die zijn enkel in smd te krijgen en daarom niet cOOler.

LDmicro user.

Jo! maar nu het tweede alternatief!

Deze zo OK?

Dan ets ik er vrolijk 2 versies en totaal 3 voor mijn reeds bestelde level shifter module.

SCH file komt over een paar dagen, als het goed is.

Circel 1: Kloppen ze het aansluiten van de gave 2N7000
Circel 2: Elco waardes om to-92 zo ok?

Vraag 3: Hoe kan je de status led langer laten branden, met een klein elcotje. Ik gebruik geen hoge throughput.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op woensdag 29 juni 2016 13:38:43 (16%)

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Op 29 juni 2016 13:21:26 schreef pascalbythree:
SCH file komt over een paar dagen, als het goed is.

Waarom? Ik neem aan dat je éérst je schema getekend hebt, en daarna pas je print?
Verder heb je de routingswijzigingen die ik voorstelde nog niet doorgevoerd. Rood zijn nieuwe banen, blauw doorstreept zijn banen die weg moeten.
Waarom zoek je een "c00ler" alternatief voor de BS170?

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dit topic is gesloten