Anoniem
Ik wil binnenkort een klapschakelaar gaan maken, namelijk deze: http://scartie.no-ip.com/CircuitsOnline/Clap%20Switch.pdf
Nou wou ik weten of deze gaat werken en of het berijk goed genoeg is om hem in mijn kamer op te hangen.
En als ik een print zou laten ontwerpen bij een doe-het-zelf elektonica winkel wat zou het dan ongeveer gaan kosten?
Smerig geimplementeerd...
Of het werkt? Tsja.. Zou wel eens van het fabrikaat 555 af kunnen hangen.
Wie denkt er ff mee... Als je die 2de 555 nou constant van spanning voorziet en alleen in reset state houdt met de eerste? Is dat wat?
Of het bereik voldoet, hangt denk ik sterk af van het type microfoon dat je gebruikt. Experimenteren dus!
klein is fijn
Moderator
De tweede NE555 kan toch gewoon met pin 8 aan de plus, dan kan de pin 4 gebruiken als de enable.
Maar waarom zit die tweede NE555 er eigenlijk tussen? Oja, een 4017 schakeld op afvallende flanken en anders schakeld die pas na 3sec...
Drie seconden vind ik wel een beetje lang als veiligheid. Als het niet erg is dat het apparaat een sec. aan/uit-gaat na de klap, dan kan ja de tweede NE555 net zo goed weglaten. De kans dat je klap langer duurt dan 1sec. is nihil.
Als je dit niet wilt dan zou ik de twee keer NE555 vervangen door een NE556.
Op 25 december 2004 13:36:41 schreef Scartie:
En als ik een print zou laten ontwerpen bij een doe-het-zelf elektonica winkel wat zou het dan ongeveer gaan kosten?
Laten doen in een doe het zelf winkel?? Waar is dat?
Anoniem
Op 25 december 2004 21:27:07 schreef klein is fijn:
Laten doen in een doe het zelf winkel?? Waar is dat?
Ik zou het niet weten dacht dat dat wel kon.
.