Behringer Actieve luidspreker B212A lichte brom

Voorop gesteld dat ik alleen het schema heb bekeken, apparaat is nog onderweg.
Apparaat geeft altijd een hele lichte brom (uit het verhaal is het 100Hz) in de tweeter vooral, wat natuurlijk raar is aangezien het uit de woofer zou komen denk ik.
Ook als level input op "Min" staat. Zover ik uit het schema haal kun je deze niet tot 0 terugdraaien.
Maakt ook niet uit of er wel of geen bron is aangesloten.

Bij aansluiting op mixer werkt alles wel gewoon.

Nu zou mijn eerste gedachte de voedingselko's verdacht zijn denk ik ?
of moet ik het ergens anders zoeken.

joopv

Golden Member

Geluiden omschrijven is zo al bijna niet te doen. En dan nog eens van een ander, dan wordt het helemaal giswerk.

Wacht tot je het apparaat binnen hebt en doe je eigen waarneming.

Zo, we verder.

De luidspreker functioneert weer. Er zat een spanningsregelaar los.
Hij is nu eerst op stap, ik vind echter dat er een ontwerpfout inzit.
http://www.uploadarchief.net/files/download/behringer-b212a-voeding.jpg

Dit is de symmetrische voeding, de LV+ en LV- is ca 33 Volt. de spanning wordt wat verlaagt door de serie weerstanden. Echter is de R17 bjna tegen de 7815 aangeplakt
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/b212a-powersup-1.jpg

Met als gevolg dat je hier je vingers na een 1/2 uurtje flink aan brand.
Waarom dat ding niet aan het koelblok is geschroefd snap ik niet.
De 7815 is ook nog een kunststof geval, waarschijnlijk een 0,5A type denk ik.

RAAF12

Golden Member

Die 7815 zonder metalen bovenkant is waarschijnlijk een 7815A in plastic, die is geschikt voor 1A (gekoeld) Als die zo in het apparaat zit zou ie het moeten doen zoals bedoeld.

Beetje extra koelen kan geen kwaad. Klein profieltje is al voldoende, zelfs een alu latje kan volstaan

Op 2 augustus 2016 20:02:32 schreef Appel:
Beetje extra koelen kan geen kwaad. Klein profieltje is al voldoende, zelfs een alu latje kan volstaan

Probleem is dat deze met de rug teken de buitenkant komt. Had eerst gedacht de regulator daar tegen aan te schroeven, helaas kun je het apparaat dan niet meer in elkaar krijgen. Als ik de speaker weer terug heb ga ik nog eens nadenken hoe dit zo slim mogelijk op te lossen.

je kunt geen m3 moertje aan de 7815a lijmen en zo de schoef van achter zo in de 7815a draaien tegen de wand? de print zit ook zo vast..

waar rook was, werkt nu iets niet meer