Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

@Eric: ik zou die stekerdoos aan de tafelpoot monteren. Eventueel een links en een rechts. Dan heb je al snel net zo veel afstand tussen het snoer en de bussen als wanneer je uitgaat van de netaansluiting op de achterkant en de bussen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
haasje93

Golden Member

Dat ziet er heel mooi uit Fred! en dat van de andere heren natuurlijk ook!
Veel suc6 met het opnieuw inrichten Eric!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
mel

Golden Member

Op 14 november 2016 11:30:31 schreef Tidak Ada:
Zie ik niet zo zitten, gezien de situatie:

[bijlage]
De situatie

[bijlage]
De meeste van deze meetapparatuur moet op die plank achter het bureau, zeker de scoops,de DVM's en de generatoren. Het bureau moet vrij blijven voor DUT en troep
Momenteel ziet het er nog zéér opgeruimd uit :P

[bijlage]
En hier staat ook nog wat in de huiskamer, dat over de plaatsen achter het bureau en op het rek verdeeld moet worden....

Troep staat bij mij ook HEEEL veel :)
Maar niet op de werktafel :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Op 14 november 2016 11:44:03 schreef bprosman:
Hier nog wat aanvullingen van mijn hok,......

Ik mis de strijkplank nog. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

Die staat in t andere hok :+ Dit was voor de kantband van de schapjes.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Tidak Ada; zou het niet beter zijn een soort ,,blinde" dakkapel te maken, kun je lekker stapelen :( Hier hoorde een smily te staan)

festina lente

Ha pietplof,

Kijk even naar je mail.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
pietplof

Golden Member

Electron920; gelezen en je hebt antwoord.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Tja, maar wel uit de eerste hand.
Nu ik wederom heb gezien hoe verrekte lastig het is een qua bodemoppervlakte tamelijk riante ruimte ,maar met schuine zijden, je spullen effectief op te stellen , ben ik extra tevreden met mijn rechthoekig hokje.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben wel aan het inlezen voor mijn uitbouwtje, een soort diagonaal doorgezaagde kist in het dak gewerkt.
Het wordt in ieder geval een project voor een droge periode in het volgend jaar.

De uitbreiding van de werktafel is in vergevorderd stadium, maar aangezien mijn eega morgen een enigszins invaliderende, zij het kleine, ingreep moet ondergaan, zal dat voorlopig wel stil vallen.
Haar handen zijn soms een welkome toevoeging bij dit soort werk.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

:Z 't is laat....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 14 november 2016 23:20:42 (26%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Een mooie en vooral rustgevende nacht gewenst.
Morgen hoop ik een goed functionerende Tek 475 ( met grote dank aan electron920) naar m'n werkhoek te transporteren en het ding een praktische plaats te geven.
Er is nog wel een bereikbare wcd ( wandcontactdoos) te vinden.

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Ik stel me zo voor dat je voor de prijs van complete dakkapel ook wel wat nieuwe apparatuur kunt kopen, apparatuur die wat platter / kleiner is en wel in dat schuine stuk dak past :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Ha hewlett,
Zo ingewikkeld hoeft het niet. Er hoeftgeen raam in, anders wordt het toch maar te heet; de zon staat er namelijk pal op. Hij wordt ook niet groter dan 1 x 2 meter (zeg 1 underlayment plaat) groot. Ik beschreef hem niet voor niets als "een diagonaal doorgezaagde kist." Sandwitchplaat lijkt me een prima bouwmateriaal....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Miedema: Waar laat je al die spullen op je (dan toch opeens kleine) zolder halverwege zo'n verhuizing :-)

Op de slaapkamer en de overloop, maar veel was dat niet. Het meeste ging van plank naar plank.

Electron920: Kan je achterom lopen voor de connectors aan de achterkant of moet de apparatuur dan naar voren.

Nee, beide kanten staan tegen een muur aan. Ik heb niets staan wat zo zwaar is dat het daarbij nodig is. Als het wel nodig is hang ik er een coax kabel aan die ik naar voren leid en kleine apparaten haal ik even van de plank af.

Bprosman: Mooi gemaakt, wordt een mooie werkplek, handig om zo de binnenkant van de deurtjes te gebruiken. Dat is een mooie schroevendraaier set. Ik heb mijn grote schroevendraaiers gewoon in een la liggen. Maar dat zijn er maar een een stuk of 6 en allemaal grote maten. De rest (stuk of 20 kleintjes en een stuk of 4 wat grotere) staan in een houten blok (twee plankjes op elkaar) met gaatjes. Zo kan ik het op beide tafels gebruiken of als nodig ivm ruimte even wegzetten. Ik moet alleen nog wat beters maken voor mijn dop-"schroevendraaiers"

Ik wilde eigenlijk een stuk garage gaan gebruiken. Daar zou ik een stuk van 6x3 meter kunnen aftimmeren door een geisoleerde houten wand met deur te laten maken onder het zoldertje. Dat is handiger omdat reparaties dan niet meer naar boven hoeven te worden gesjouwd en genoeg tijdelijke opslag ruimte want veel van dat spul is best groot en zwaar.

Het plafond van het zoldertje moet ik dan isoleren. Laten doen is te veel geld. Moeilijk is het niet maar wel zwaar dus ik kan dat zelf niet meer.

De ruimte is er wel. Ik heb als hobby vreselijk veel aan klassieke auto's en motoren gesleuteld. Het huis is destijds nog net niet alleen om die garage gekocht ;-) Er is gas/licht/water en een WC. Maar dat sleutelen gaat niet meer dus de ruimte is vrij te maken (wat ook veel en zwaar werk is).
(en dan alles daar naar toe sjouwen)

Zoals het nu staat heb ik in ieder geval meer bruikbare werkruimte.
Oja, het lijkt groter dan het is omdat ik een (bijna) fish-eye lens gebruik anders krijg ik het echt niet op de foto.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Jinny

Golden Member

Ik kan me nog herinneren hoe groot het was.. (en ik hoor de balken nog kreunen en steunen... ;) )

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Schimanski

Golden Member

Mooi geworden Fred, geeft toch meer armslag zo en de mogelijkheid een project even te laten staan zonder dat het meteen in de weg staat.

Op 15 november 2016 08:59:23 schreef fred101:
Nee, beide kanten staan tegen een muur aan. Ik heb niets staan wat zo zwaar is dat het daarbij nodig is....

Je kunt nog overwegen om een kozijn met (schuif)ramen te plaatsen in de muur tussen shack en slaapkamer... Of gaat dat ook bij jou SWMBO* te ver ;)

*) She Who Must Be Obeyed

[Bericht gewijzigd door Schimanski op dinsdag 15 november 2016 18:02:59 (15%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Zou ik niet doen. Lijkt mij dat SWMBO daar mogelijk slapeloze nachten van krijgt of Fred moet zijn werk en elektronische geneugten in duisternis uitvoeren ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Eric: Als ik foto 2 bekijk, lijkt het dat je de tafel ook 90 graden kan draaien. Dan staat hij meteen voor een mooi rek... He, alle apparatuur staat er al. Nu ga je vast een reden aanvoeren waarom dit niet kan, maar bedenk daarbij ook dat je kan veel dingen uitvoeren voordat je een dichte dakkapel bekostigd hebt.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Ha MAH,

Dat zou een goede oplossing zijn. Helaas bevindt zich direct links
van dat bureau het trapgat. Linke boel dus, want het trapgat zou in jou geval direct achter mijn stoel zitten....

Als je zou weten wat er op 't ogenblik allemaal onder de beide bureaus staat (tegenover het werkbureau staat nog zo'n bureau voor mijn computers en scanners), dan zou je begrijpen, dat ik dat rek liever voor opslag gebruik. Ik kan mijn benen niet meer onder het bureau zetten.
Als ik alles van te voren had geweten, had ik die dakkapel indertijd tegelijk met de bouw van de schuur gepland. Alleen zou ik misschien geen toestemming van de gemeente hebben gehad.geen optie

Laten maken van die dakkapel is financieel inderdaad geen optie, maar met wat handigheid en goed weer, denk ik dat ik met wat hulp een aardig eind kom :) Er hoeft immers geen moeilijk kozijn met ramen te worden gemaakt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Vanavond nog even een opbergplekje gemaakt voor mn "Aluminiumverzameling". Heb eerst aan buizen gedacht maar dan had ik weer het nadeel dat kleinere stukjes onderin vielen en moet je weer een paar buizen hebben in verschillende lengte. Alle stukjes onder de 20..30 cm zitten in een (aparte) bak.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Zo, de eerste fase van de verbouwing is klaar:

Het uitschuifblad is bedoeld voor soldeerwerk en is bedekt met gipsvezelplaat en kan (als het leeg is) volledig onder het bureau geschoven worden. Lekker grote ESD-mat uit Deurne....
Kan je zo'n ding in tweeën knippen?

Minder groothoek

De volgende fase wordt de voedingen en minder gebruikte instrumenten op het oude rek instaleren.
Later wordt de elektrische installatie gewijzigd, maar dat laat ik even liggen tot ik een besluit heb genomen om dat schuine stuk dak recht te maken (als mijn bankrekening dat goed vindt :? )

Dit staat nu dus nog in de huiskamer (Lief hè, dat dat mag!)

Oude situatie

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 26 november 2016 22:39:00 (15%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
miedema

Golden Member

Ha Tidak Ada,

Ziet er nu al gezellig en uiterst werkbaar uit!
Een flinke verbetering t.o.v. de oude situatie. Ik zie dat er nog net een paar stopcontacten vrij zijn voor de apparaten die ter behandeling op de werktafel komen.

Als ik het zo zie, vraag ik me wel af hoe zinvol het idee die "blinde dakkapel" nog is.... Een toevoeging die relatief veel moeite en geld kost, maar niet heel veel verder verbeterd. Alles wat je direct nodig hebt staat nu ook al recht voor je neus.

groet, Gertjan.