Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Ik denk dat ik het nog een stapje hogerop zoek. Want al die gouden kabels heb je natuurlijk niks aan, als de kolencentrale gewoon gietijzeren turbines heeft. Dat vervuilt het klankbeeld.

Ik denk dat ik dieselgenerators ga leveren met hardvergulde generatoren, dieselmotoren met roetfilter, NOx kat, AdBlue, en nog al wat voor gekkigheid.

Gemonteerd op een frame van puur 100% OFC koperbuis.
Afgewerkt met lak op waterbasis, om de vrije ionen niet onrustig te laten worden.

Gewoon een set accu's formaat onderzeeboot voor je installatie in een kooi van Faraday in een hutje op de hei.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 18 december 2016 21:25:09 schreef Peter112:
eind versterker erbij 59995 euro ( per stuk = mono)
https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Verstaerker/Endverstaerker/Ayon-Audi…

Maar hoe moet ik dit dan interpreteren:

Bandwidth 8Hz-60kHz
Output Power 75 Watt
Input Impedance 100 KΩ
Frequency Response 10 Hz - 50 kHz
S/N ratio 92 dB
Frequency Response 10 Hz - 45 kHz
...

Tja, wat is het nou? 8Hz - 60kHz, 10Hz - 50kHz of 10Hz - 45kHz ???
Blijkbaar duizelt het hun ook voor de ogen door die achterlijk hoge prijzen toen ze de "specs" moesten opgeven...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Tidak Ada

Golden Member

D'r staat ook niet bij welke dB waarden. Misschien is die wel bij 0dB....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Op 19 december 2016 13:40:58 schreef Roland van Leusden:
in een hutje op de hei.

Dat feest gaat natuurlijk ook niet door.
Op de hei lopen herten en wilde zwijnen en er kruipen adders rond.
Dat geeft ongetwijfeld verstoring van het audio beeld door trillingen en het geschuifel van de slangen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit is ook een mooie:

"Open Baffle Speaker €67,222.69 Band 1 425.00 kilo"
linkje

RTFM, dan pas vragen...
Tidak Ada

Golden Member

In ieder geval is het crossover filter zonder design : "crossoverfilter less design" >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 19 december 2016 15:18:21 schreef pa3gws:
[...]
Dat feest gaat natuurlijk ook niet door.
Op de hei lopen herten en wilde zwijnen en er kruipen adders rond.
Dat geeft ongetwijfeld verstoring van het audio beeld door trillingen en het geschuifel van de slangen.

En dan moet je ook nog echte hei hebben zonder gras, want anders gaat het addertje daar weer onder zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 december 2016 13:40:58 schreef Roland van Leusden:
[...]
Gewoon een set accu's formaat onderzeeboot voor je installatie in een kooi van Faraday in een hutje op de hei.

Je kunt betere een eilandje in de Stille Oceaan *) zoeken en dan je stroom uit kernenergie of brandstofcellen halen. Accu's borrelen wel eens en dat resulteert in ruis en zonneenergie levert een hoop kosmische ruis.

*) Da's veel stiller dan een hutje op de hei.... Bovendien stoor je niemand als je je metallic draait >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Deze is helemaal om te gillen:http://www.binaural.nl/passive-preamplifier
Een passieve voorversterker. Hoe kan dat nou? Wel, het is gewoon een stappenschakelaar die fungeert als verzwakker.
Voordeel: geen voeding nodig, dat scheelt weer 10.000 euro.

Hubie

Special Member

Dat is een hoop geld voor een handje vol weerstanden,cinchpluggen en een tweetal tweedecks draaischakelaars ;-)

Edit\Kastje vergeten dus er komt nog 20 eurie bij ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 19 december 2016 22:26:05 (25%)

Als ik het koop heb ik er geen huis meer bij om het in te zetten, waarschijnlijk ook geen vrouw meer.

fred101

Golden Member

Valt wel mee, bij Keysight or R&S betaal je meer voor een stappen verzwakker >:-)

Hoe moet ik dit zien :

Our new passive preamplifiers use a high end DACT sellector and atenuator. There are no active components in this pre amplifier so there is no degradation of the sound.

en dan verderop

THD 0,0001%

Het taalgebruick en de speling op die syt zijn in ieder gefal low-end.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Hi-end of low-end, allebei het einde.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.

https://berlin-hifi.de/ONLINESHOP/Kabel/Lautsprecher-Kabel/Siltech-Kin…
ff 1056 euro voor 4x 10cm draadje met een vorkje eraan
https://berlin-hifi.de/images/product_images/popup_images/1017_0.jpg

en dan te bedenken dat ikvandaag zo'n 2500 meter leuke draad in de koperbak gedonderd heb, volgende x maar paar fancy vorkjes eraan knijpen, krimpkousje er om en kassa.

En deze vind ik ook mooi:

http://www.binaural.nl/binaural-acoustical-art

Allereerst de lachwekkende digitaal getekende afbeelding, maar vooral het feit dat hij daar ineens geen prijs voor weet, want van kunst heeft 'ie natuurlijk géén verstand.

@ Peter112: Allememaggisch ;) In een speciaal aardstralenwerend doosje geleverd zeker?

[Bericht gewijzigd door weardguy op maandag 19 december 2016 21:14:33 (15%)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Dat doosje, daar gaat het allemaal om. Zulke speciale kabels lever je natuurlijk niet in een plastieken zakkie.

Shiptronic

Overleden

Had toch minimaal een fluwelen ondergrond verwacht, dit is gewoon rotzooi, en goedkope piepschuim bak. Daar trap ik niet in, zoiets moet minimaal 1300 per kabeltje kosten !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Je moet die draadjes ook nog in de goede richting plaatsen, want er zit een puntje op wat aangeeft dat dat de kant van de versterker is.... of was het nu andersom?

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Het is wel EDS-veilige piepschuim. Niets van de piep in de schuim mag natuurlijk in de kabel binnendringen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 19 december 2016 21:34:40 schreef KlaasZ:
Dat doosje, daar gaat het allemaal om. Zulke speciale kabels lever je natuurlijk niet in een plastieken zakkie.

Ik zou derf toch iets mooiers om hebben gedaan dan een belabberd gekrompen stukje kous. Maar die kous zal wel zijn gemaakt van moeilijk verkrijgbaar UnobtainabulonTM, dat de c''' veel meer transparantie geeft O-)

@Ohm-pi:
EDS, is dat Electric Discharge Spark?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het meest verstorende aan dit topic vind ik, dat dit soort winkels een bestaansrecht blijken te hebben.

Zo'n zaak als Binaural, met alle respect, kan je met een beetje gezond verstand weinig serieus nemen. De kabeltjes van 1056 euro evenmin...

Ik ben heel benieuwd wie daadwerkelijk de beurs trekt voor dit soort spullen. Of zou diegene daar niet openlijk voor uit durven komen?

bprosman

Golden Member

Ik ben heel benieuwd wie daadwerkelijk de beurs trekt voor dit soort spullen. Of zou diegene daar niet openlijk voor uit durven komen?

Tuurlijk wel en dan ook nog beweren dat ze het horen. Hoog "Kleren van de Keizer" gehalte.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
EricP

mét CE

Het meest verstorende aan dit topic vind ik, dat dit soort winkels een bestaansrecht blijken te hebben.

Dat kun je natuurlijk ook vinden van een aantal politieke partijen.

Als ik een klein eenmanszaakje heb... En ik verkoop 2 van die versterkers per jaar... Dan is de huur betaald en mijn salaris ook.

joopv

Golden Member

Toch zie ik wel wat parallelen tussen deze items en bepaalde topics hier op CO, waar over iedere picoseconde en nanoampere uitgebreid gediscussieerd wordt :)

En waar sommige van de leden een set apparatuur hebben voor die streven-naar-de-laatste-nanovolt-ruis hobby waar menig professioneel lab jaloers op zou zijn.

Op 20 december 2016 07:31:18 schreef Semtexx:
Het meest verstorende aan dit topic vind ik, dat dit soort winkels een bestaansrecht blijken te hebben.

tja, als je zo begint, mag je direct ook een hoop zaken gaan sluiten.
zet de TV maar eens aan en kijk eens welke rommel of zever ze verkopen op die TV-shop programmas.
allerhande wonder middels om haar te laten groeien, of haar te stoppen met groeien, of gewrichten herstellen, vermageringsmiddelen, wondermiddelen die een kapotte rug weer als nieuw maken...
https://www.telsell.com/

of om het nog dichter bij jezelf te brengen:
het tanken van shell Vpower, total excellium, ... en al die andere commerciële zever die beweert dat je zuiniger kan rijden.
het kost meer, dus het zal wel iets doen.

wel, die mensen lijden aan net hetzelfde fenomeen die deze audiofiele nonsens kopen. t is een duur kabeltje, het zal dus beter werken dan een ander.

en als je vind dat die websites het geld uit goedgelove mensen hun zakken klopt, waarom start je er zelf dan gene. verkoop identiek hetzelfde spul aan de helft van de prijs, en staaf de qualiteit met testen en grafieken dat ze gelijkwaardig zijn aan de duurdere variant.
zijn die websites wel serieus, of is het als grap? want zo zijn er nog hoor: (lach je maar eens een breuk hier)
http://kalecoauto.com/

http://kalecoauto.com/images/fluxcap.jpg
Flux Capacitor $15,849.95: The famed and fabled Flux Capacitor! Many flux capacitor designs have come and gone in the marketplace. Most have only been compatible with certain low production paintless cars. But now, KaleCoAuto has brought to you a modern Flux Capacitor fully compatible with any present day vehicle! This item may be expensive, but can you place a price on time travel? NOTE: Special return policy: If you are not 100% satisfied, you may return this product for a full refund, in no LESS than 30 days before you purchase it!
1 unit in stock :-)

http://kalecoauto.com/images/motherofsubs.jpg
Mother of all Subwoofers $8,260,000.25 : Thousands and thousands of years ago, man climbed the mountains of the gods and stole their fire. Not much had happened since then, until now. Behold, man has once again climbed the mountain of the gods, broke into their cars, and stole their audio equipment. The Mother of all Subwoofers is simply the pinnacle of all things audio. The basket is pure unobtanium, the magnets forged by Thor himself! The super stiff cone is made from the pulp of the ambrosia plant, finely woven into perfection. This amazing driver is capable of going as low as -500 antiherz! Special warning about KalecoAuto Audio Equipment: Listening to such equipment by mortals is HIGHLY ill advised

http://kalecoauto.com/images/dimmer.jpg
Tweeter Dimmer $6.50 : Straight from the stereo of Dionysis, the Tweeter Dimmer is the solution for your overly bright highs! Reduces the brightness of tweeters, without reducing their volume. Truly a fine product for the truly dim!

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 20 december 2016 09:28:27 (10%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten