vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Ik heb een lichtkrant die ik graag zou willen kunnen aansturen om er een gewenste tekst in te kunnen zetten.
Hij is ooit in gebruik geweest op een callcenter en werd daar aangestuurd via een Linux PC, heb ik van horen zeggen.
Merk: SYMON Communications
Type: NETBRITE NB-7x120 (7 bij 120 RGB leds)
Aansluiting: RJ45
Er is zeer weinig over te vinden, bedrijf lijkt niet meer te bestaan.
Op de PCB zit een controller, zie bijlage.
Bij opstarten is nu de boodschap:
"SYMON Netbrite Display CVer 1.4D LnKDn 172.15.50.31 000e0bc151c"
IP: 172.15.50.31
Mac: 0000e0bc151c
Wat heb ik al wel gevonden:
https://forums.hak5.org/index.php?/topic/16699-symon-netbrite/
What is required is Symon Enterprise Server (SES) & it's associated software apps,
https://sourceforge.net/projects/netbritelibrary/files/?source=typ_red…
http://www.thepenguinmaster.com/
De hierboven genoemde software schijnt 4000 euro te kosten.
Dat vind ik wat veel het moet toch mogelijk zijn om dit anders te doen.
Hopelijk met wat hulp en bijstand van CO leden. 
hoi,
die link van sourceforge is gratis software hoor. Gewoon downloaden en testen maar. Ik zag email adressen in de sourcecode staan van de maker...
Fijne kerst!
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op 26 december 2016 00:26:03 schreef fripster:
hoi,die link van sourceforge is gratis software hoor. Gewoon downloaden en testen maar. Ik zag email adressen in de sourcecode staan van de maker...
Fijne kerst!
Dank je.
Ook een fijne kerst voor wat er nog rest 
Met die files van sourceforge kan ik niet veel, weet niet hoe en wat ermee te doen.
Ben geen softwareman
heb derhalve niet veel kennis daarover.
Ik ben begonnen met de lichtkrant op een switch aan te sluiten en dat poortje geeft een link.
Pingen naar het huidige IP adres geeft een timeout dus doe ik vast wat fout.
Je PC moet in hetzelfde netwerk zitten als 172.15.50.31
Zet om te beginnen in je netwerkkaart van de PC (TCP/IP instellingen) handmatig het volgende adres:
IP: 172.15.1.1
MASK: 255.255.0.0
Dan weer proberen te pingen.
Als je antwoord krijgt dan eens een webbrowser (niet die MS shit) opstarten en het IP nummer 172.15.50.31 in je adresbalk typen. Wie weet krijg je dan wat te zien.
[Bericht gewijzigd door ritmeester op (27%)]
joopv
Golden Member
Je laptop of pc moet een ip adres hebben in hetzelfde netwerk.
Pas je netwerk instellingen aan naar ip adres 172.15.50.30 en probeer het pingen dan nog eens. (je verliest dan waarschijnlijk je verbinding met internet)
Op de een of andere manier zul je de netwerk instellingen van die lichtkrant aan moeten passen. Heeft het ding knopjes waarmee je een menu op kunt roepen?
Switching Power
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Die RJ45 poort links boven op de eerste foto is de seriële poort.
Als je daar de pinout van kan achterhalen en aansluiten op je pc krijg je waarschijnlijk de terminal te zien van het OS wat op de ingebouwde PC draait.
vergeten
Golden Member
Op 26 december 2016 14:18:47 schreef ritmeester:
Je PC moet in hetzelfde netwerk zitten als 172.15.50.31Zet om te beginnen in je netwerkkaart van de PC (TCP/IP instellingen) handmatig het volgende adres:
IP: 172.15.1.1
MASK: 255.255.0.0Dan weer proberen te pingen.
Als je antwoord krijgt dan eens een webbrowser (niet die MS shit) opstarten en het IP nummer 172.15.50.31 in je adresbalk typen. Wie weet krijg je dan wat te zien.
Geprobeerd, helaas nog steeds request timed out.
vergeten
Golden Member
Op 26 december 2016 14:21:11 schreef joopv:
Je laptop of pc moet een ip adres hebben in hetzelfde netwerk.Pas je netwerk instellingen aan naar ip adres 172.15.50.30 en probeer het pingen dan nog eens. (je verliest dan waarschijnlijk je verbinding met internet)
Op de een of andere manier zul je de netwerk instellingen van die lichtkrant aan moeten passen. Heeft het ding knopjes waarmee je een menu op kunt roepen?
Nee hij heeft geen knopjes, zelfs geen aan/uit schakelaar dat gebeurd met de 230v steker.
Met het IP adres van mijn laptop op: 172.15.50.30 kan ik de lichtkrant bereiken ik krijg het volgende antwoord:
Pinging 172.15.50.31 with 32 bytes of data:
Reply from 172.15.50.31: bytes=32 time=2ms TTL=60
Ping statistics for 172.15.50.31:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 2ms, Maximum = 2ms, Average = 2ms
Mijn laptop heeft op dit moment via de wifi adapter nog internet.
Hoe nu verder? Kan ik met telnet iets beginnen?
Ik heb met Telnet een verbinding met de lichtkrant:
----------------------------------------------------
NetBrite; Version 1.4i SYMON NetBrite SignController 7 X 120
NetBrite TCP/IP SERVER STARTED
WAITING ON CONNECTION
Statistics:
total pkts =
successful pkts =
failed pkts =
total bytes received =
TIMEOUT TASK ticks = 137250
Serial Number = 0000e0bc151c
IP Address = 172.15.50.31
Sub Net Mask = 255.255.255.0
Default Gateway = 172.15.50.254
Domain =
tftp Server = 255.255.255.255
Command Successful
CMD's = Logon=password
CMD:
----------------------------------------------------
Nu loop ik weer tegen een wachtwoord op! 
vergeten
Golden Member
Op 26 december 2016 14:45:06 schreef Switching Power:
Die RJ45 poort links boven op de eerste foto is de seriële poort.
Als je daar de pinout van kan achterhalen en aansluiten op je pc krijg je waarschijnlijk de terminal te zien van het OS wat op de ingebouwde PC draait.
Ik heb nu een verbinding via TELNET en krijg antwoord van de lichtkrant.
Als ik hier toch niet verder mee kom ga ik de Seriele kant eens proberen.
je zou volgens de posts waar je naar verwees met telnet toch zeker het ip adres en moeten kunnen aanpassen.
de software waar je naar verwijst zou met microsoft visual studio moeten te compileren zijn.
vergeten
Golden Member
Op 26 december 2016 15:24:04 schreef pmaeseele:
je zou volgens de posts waar je naar verwees met telnet toch zeker het ip adres en moeten kunnen aanpassen.
de software waar je naar verwijst zou met microsoft visual studio moeten te compileren zijn.
Dat kan dan zo zijn maar ik heb daar geen enkele ervaring mee. Weet echt niet hoe en waarmee te beginnen.
Ik heb nu wel een telnet verbinding voor elkaar.
vergeten
Golden Member
Bedankt iedereen. Ik moet er even mee stoppen wegens familiare verplichtingen 
Later meer, intussen zijn wel alle aanwijzingen welkom natuurlijk.
vergeten
Golden Member
Zo weer even de draad op kunnen pakken.
Nog geen toegang kunnen krijgen tot de controller.
Ik heb alle 4 de terminal settings van telnet(win10) geprobeerd.
Er zit een Knoopcell(CR2032) op de controller PCB, zou het raadzaam zijn om die er een poosje af te halen zodat misschien het password verdwijnt.
Er zit geen enkele jumper/switch op de PCB zoals bijv. bij een PC moederbord, om dat te kunnen doen.
Of komen er dan weer ander problemen om de hoek kijken?
@switching power:
De extra connector op de PCB in de linker bovenhoek zou een serial connector kunnen zijn volgens jou. Dat lijkt te kloppen ik heb de aansluitingen naar het dichtst bijzijnde IC (SP241ACT) uitgezocht.
RJ45-1 ---> uit Tx
RJ45-2 ---> uit Tx
RJ45-3 GND
RJ45-4 ---> uit Tx
RJ45-5 <--- in Rx
RJ45-6 <--- in Rx
RJ45-7 <--- in Rx
RJ45-8 <--- in Rx
Nu is het wel lastig uitzoeken welke RS232 signalen op welke pinnen thuis horen, of zou hier een standaard voor zijn?
Als dat lukt dan loop ik daar ook weer tegen een wachtwoord op denk verwacht ik.
@pmaeseele
Is er hier een visual studio kenner die de files op de gevonden link kan en wil omzetten naar een executable of kan dat niet.
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Maar, als ik het goed lees, op de thepenguinmaster staat onderaan een .rar file waar werkende software in zou moeten zitten. Ook een help file.. heb je daar al gekeken?
TonHek
vergeten
Golden Member
Op 30 december 2016 10:37:00 schreef TonHek:
Maar, als ik het goed lees, op de thepenguinmaster staat onderaan een .rar file waar werkende software in zou moeten zitten. Ook een help file.. heb je daar al gekeken?TonHek
Er staat ook dit, Requirements:
The current version is only support Windows systems.
- Windows Vista/7_____hier draait windows10
-.NET framework 4.0_____hier draait 4.6
- Second Generation Symon netbrite sign_____deze is waarschijnlijk de first generation of ouder, te oud?
- Network connection to sign____die is er 
Ik ga eens proberen, maar weet niet echt waar ik mee bezig ben.
joopv
Golden Member
Er zijn nog allerlei manieren om over tcp/ip te praten met een onbekend device. Zoals snmp en webservers op afwijkende poorten.
Met het tool nmap kun je scannen op openstaande poorten. Met wireshark kun je meekijken met het netwerkverkeer wat het apparaat produceert, of wat de applicatie gebruikt tijdens praten met het apparaat.